Filter till ett 540 liters kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johan eriksson
    Användare
    • maj 2004
    • 159

    #16
    följ tricellas råd han gav dig tidigare i tråden, det är ungefär samma sak som gäller nu också.

    Kommentar

    • adrock
      Användare
      • september 2004
      • 33

      #17
      ok. tack för tipset
      5st Johanni | 5st Blå deflin |3st Laidochromis sp. "hongi" |7st Labeotropheus trewavasae

      Kommentar

      • jarinen
        Användare
        • april 2003
        • 1888

        #18
        Angående Eheim vs Fluval så anser jag att Eheim är till och med bättre i kvalitet än vad den kostar. Hur bra är dom inte då om de anses dyra.

        Jag brukar ochså syna och vara skeptisk till en del produkter som är dyra på grund av ett väletablerat och starkt varumärke, men det gäller inte Eheim! Det är bara plocka isär och bli varse, allting är starkt, genomtänkt och gediget. Dessutom är dom mycket bra på att tillhandahålla eventuella reservdelar till och med till riktigt gamla produkter.

        Så för mig känns inte jämförelsen ens vidkomande Det är alltid bättre med Eheim än Fluval om inte i nuet, så är det det definitivt i längden.


        Mvh Jari

        Kommentar

        • tropfrog
          Användare
          • juli 2003
          • 1827

          #19
          Jag håller med jarinen. Fluval är väldigt dyra filter, medans Eheim är mycket prisvärda.
          MVH
          Magnus

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #20
            jag GER mig *s*
            Jag har dock enbart positiva erfarenheter av fluval!
            Jag vill inte starta en diskussion om vad som är bäst, utan mitt råd var bara att man får fett med filter för 1280:- och bra kapacitet och kvalité!!!

            Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #21
              citat:Jag hade tänkt att ha ciklider, malawiciklider.
              Ciklider #8800; Malawiciklider
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #22
                Äh, forumet klarade inte av att skriva ett överstruket likhetstecken utan skrev #8800 istället.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Ante
                  Användare
                  • november 2002
                  • 571

                  #23
                  om du får med ett 2252 så koppla det till blå filtermatta så du får någon filtervolym värd namnet, billigt och mycket bra.

                  Kommentar

                  • adrock
                    Användare
                    • september 2004
                    • 33

                    #24
                    Har ändrat mej igen =) Kollade på 700 liters akvariet. Var helt repigt :/ Så jag åkte å köpte ett 540 liters nytt istället.Ingick ytterfilter, Eheim 2217. Jag har en Eheim 1048 pump som jag använde till vattenkylningen till datorn som jag hade tänkt ha som cirkulationspump i karet. Borde väl räcka? Bara det blir fart på vattnet så
                    Tack alla för att ni är så vänliga å hjälper till. Uppskattas av en Ciklidnybörjare som jag.
                    Tricella, kollade in din "zoon". Din 375 tank är grymt snyggt inredd.
                    5st Johanni | 5st Blå deflin |3st Laidochromis sp. "hongi" |7st Labeotropheus trewavasae

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #25
                      Tack Adrock! Kul att det uppskattas...

                      Kommentar

                      • adrock
                        Användare
                        • september 2004
                        • 33

                        #26
                        Lita på att jag kommer med fler frågor när det är dags för att fylla akvariet med fisk =)
                        5st Johanni | 5st Blå deflin |3st Laidochromis sp. "hongi" |7st Labeotropheus trewavasae

                        Kommentar

                        Arbetssätt...