Termometer-"stickers" dåliga...?!?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #31
    Hahaha...njae...det är väl inte direkt ett uttalande "i tiden".

    En termometer är...just det...bara en termometer. Det är det jag påpekat hela tiden.

    Tack bs...jag är övertygad om att den jag har nu fungerar oerhört mycket bättre än en "stickers" och det är det jag ville...nothing more, nothing less.

    Kommentar

    • roccster
      Användare
      • augusti 2004
      • 583

      #32
      Vill bara meddela att min "braiga" sticker visar 27 grader. Tänkte att det är bäst att verifiera detta efter jag läst denna tråden. Så med hjälp av en digital termometer som man har i julskinkan gjorde jag ett test.
      Den digitala verkar stämma ganska bra då den visa 21-22 grader i luften. I mitt kar visar den 24!!

      Den sunkiga j***a stickern har en felmarginal på 3 grader!

      Helt otroligt att de ens får säljas som termometer. Säg att den hade legat runt 23-24 grader (som är minimum för Malawi) vilket i själva verket betyder 20-21 grad.

      Inga mer stickers på mina kar!
      MVH

      / Richard
      http://www.ornemark.com

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #33
        Min klassiska akvarietermometer (en sådan där med ett grönt papper med ett gult band) visar sju grader för kallt. Undrar om den visade fel förra sommaren när den visade över 30 och fiksarna såg lite tärda ut (det var nått fel på ventilationen här på jobbet så det var över 30 inomhus). I sådana lägen är det bättre med ingen termometer alls, eftersom "subjektivt" förnuft har en tendens att förlora mot ett "objektivt" märvärde.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • rams36
          Användare
          • augusti 2004
          • 10

          #34
          Kanske låter helt sjukt men en digital kött-termometer har visat sig vara väldigt effektiv.. Den ska enl försäljaren på en av våra större hushållskedjor vara väldigt exakt, och jag kan bara hålla med.. Fäst delen (givaren) som ska vara i köttet ant bakom en ev bakgrund eller lägg den under gruset.. MVH Thomas
          The sun shines even on a dogs ass some day!!

          Kommentar

          • Ante
            Användare
            • november 2002
            • 571

            #35
            Tricella, grattis till tillökningen

            Kommentar

            Arbetssätt...