På mitt kar har jag ett mittstag som inte ligger horizontellt utan är monterat lodrätt, tvärs över. Detta gör att staget sticker ner 1-2cm i vattnet. Varför jag skriver om detta är för att staget stannar upp vågorna som mitt utblås gör. Iofs. fungerar väl staget som en syresättare i sig eftersom det är mycket rörelse just där men vad som händer är ju att andra halvan av karet inte får alls lika mycket fart. Det blir också en samlingsplats för de partiklar av korallsanden som flutit upp vilket gör att det nu ligger en vit hinna på ytan (på den lugnare breddgraden).
Min fråga är om hela ytan måste ha en massa vågor för att syresätta karet till max och hur har ni andra gjort. Har ni i mindre vatten så att staget inte stannar upp flödet eller är det bara att skita i och suga upp skiten som samlas på andra sidan.
Tack för era svar på mina trötta frågor
Min fråga är om hela ytan måste ha en massa vågor för att syresätta karet till max och hur har ni andra gjort. Har ni i mindre vatten så att staget inte stannar upp flödet eller är det bara att skita i och suga upp skiten som samlas på andra sidan.
Tack för era svar på mina trötta frågor
Kommentar