ciklidstämman och övrig info

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    ciklidstämman och övrig info

    Antingen är det något fel på min dator eller så finns ingen aktuell info på hemsidan!
    Jag förväntar mig att infon om ciklidstämman saknas på hemsidan, utan man får läsa i forumet att stämman är flyttad till någon gång i höst!
    Denna info borde finnas påförsta sidan på hemsidan! Nu får man gå in på forumet för att få denna info! Bedrövligt!
    Därmot får man läsa om styrelsemötet i OSLO för några år sedan! ??

    Det verkar vara viktigare att synas på facebook än på NCS hemsida! Alla har inte facebook! Varför ingen akuell info på hemsidan?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • ICC
    Användare
    • maj 2006
    • 243

    #2
    Fast DaRe har ju gjort inlägg om det här på ciklid.org den 13/3.
    Senast redigerad av ICC; 17 mars 2020, 22:19.

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Enligt min dator visar ciklid.se och ciklid,org samma sak!
      Ingen info på indexsidan utan endast i forumet! Att han skrev det den 13-3 vet jag!
      Kanske inte begriper bättre pga corona!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • JRB
        NCS Medlem
        • januari 2013
        • 274

        #4
        Jag vill rikta ett stort tack till styrelsen och övriga engagerade medlemmar som använder ofantlig mycket av sin fritid för att driva denna förening som är ett stort glädjeämne för så många...
        Tänk vad mycket man får... en fantastisk tidning, en superwebsite med artregister, forum mm.
        Aldrig skulle jag komma på tanken att gnälla och klaga över små detaljer som tyvärr när man står som mottagare i de allra flesta fall överskuggar ev. positiv feedback som vi är alltför snåla med...
        Det enda jag kan komma på som vore berättigat att klaga på vore ifall styrelsen skulle bete sig utstuderat illa, mobba eller kränka andra, förskingra och liknande.
        Det bästa om man är missnöjd är ju att engagera sig och bidra så att man påverkar positivt istället... Jag har själv och har haft många åtaganden i olika föreningar, dock inte denna för man kan inte hinna med allt men det tycker jag inte ger mig rätten att småaktigt klaga och gnälla på människor som frivilligt ställer upp på sin fritid och gör sitt bästa.
        Tack åter, ni gör ett superjobb!!!

        Kommentar

        • Mathias-D
          Styrelsemedlem
          • januari 2003
          • 511

          #5
          Det viktigaste är att folk tar del av informationen (Detta har ju skett eftersom du har läst Inlägget på forumet) Oftast så finner man informationen man söker ifall man letar. Forumet och hemsidan ska absolut inte glömmas bort till förmån för andra medier. Håller absolut med på den punkten. Jag använder själv endast detta forum och inga andra media i dagsläge. Men det är heller ingen vinstdrivande eller samhällsviktigt institution så då får man leva med att söka informationen istället för att få den kastad på sig. Speciellt eftersom att i dagens läge med forumets inaktivitet inte kan prioriteras nr 1.

          Som JRB , Vill också jag rikta stort tack till styrelsen och andra inblandade för arbetet och tidningen!

          Kommentar

          • diccla
            NCS Medlem
            • december 2016
            • 131

            #6
            Nu har ju även Wilhelm bidragit under flertal år som redaktör för Ciklidbladet, han vill säkert bara rycka upp nyhetsflödet på hemsidan

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Vi kan säkert bli bättre, men vi fångar alla genom ett mail till alla som är anmälda.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Vi har talat om att bygga upp en webbredaktion sm håller info uppe på hemsidan. Några som är intresserade?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • diccla
                  NCS Medlem
                  • december 2016
                  • 131

                  #9
                  Fullt upp med översättningar

                  Kommentar

                  • Wilhelm
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9122

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Vi har talat om att bygga upp en webbredaktion sm håller info uppe på hemsidan. Några som är intresserade?
                    Jag har funderat över att ställa upp! Har ju varit föreningsmänniska sedan jag var 12-13 år gammal!
                    mvh Wilhelm

                    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                    www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                    Kommentar

                    Arbetssätt...