Varför troffar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    citat:[i]Sen en annan sak jag tänkte på:
    Hur skulle troffarnas beteende vara om man endast höll 1+3 i ett 250 liters med 2andra tangainika arter? inte så speciellt kul va? en hane som jagar nästan halft i hjäl alla honor. Inte så värst intressant beteende.

    aja jag ser iaf inte ner på er som håller på med troffar, medans jag vet en del som gör det... inte så kul att höra "slår alla tråkiga malawi med hästlängder" eller va det nu var...

    hade gött!
    Att hålla 1 hane + 2 honor kan visst sluta med katastrof men det kan också gå mkt fint. En kille jag känner lyckades faktiskt dra upp en grupp på över 30 F1 moliro från ett VF par på en sommar.

    Men Glenn! Att jag tycker att troffar slår malawis tex mbunas med hästlängder är ju mitt beslut och mitt tycke, respektera det. Har jag sett ner på dig bara för att jag skrev att troffar slår malawis med hästlängder? Nämner jag ditt namn någonstans??
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • malawi_voodoo
      Användare
      • juli 2002
      • 790

      [quote]citat:Ursprungligen skickat av Cutekid

      [i]
      Men Glenn! Att jag tycker att troffar slår malawis tex mbunas med hästlängder är ju mitt beslut och mitt tycke, respektera det. Har jag sett ner på dig bara för att jag skrev att troffar slår malawis med hästlängder? Nämner jag ditt namn någonstans??
      nej det gjrode du inte, men killen som startade tråden i fråga ville veta VARFÖR ni tycker att troffar är intressant, inte bara "wow jag tycker troffar äger allt", sånna svar hittar man på lunarstorm skrivna av 14åringar.... Trodde ni kunde argumentera lite bättre för varför ni tycker en viss sak...
      /Glenn Wouda

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        jaja bara för att cutekid gillar o ha 25 likadana fiskar i en burk med 2 stenar i o malawi voodoo gillar platta fiskar i akvarium utan sand med en kruka i så behöver ni inte bli osams bara för det =)
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • malawi_voodoo
          Användare
          • juli 2002
          • 790

          nejdå cutekid är säkert mkt skiklig på att hålla troffar , tycker bara att inlägg som "malawi äger allt" osv är lite väl drygt, speciellt när det kommer från vuxna människor.
          /Glenn Wouda

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            citat:Ursprungligen skickat av deelay

            jaja bara för att cutekid gillar o ha 25 likadana fiskar i en burk med 2 stenar i o malawi voodoo gillar platta fiskar i akvarium utan sand med en kruka i så behöver ni inte bli osams bara för det =)
            Anders L

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • januari 2003
              • 4526

              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                Många bra tanbkar har kommit fram i denna tråden. Jag gillar Malawi_voodoos tankar om att hålla 25 fuelleborni i ett 720, det KAN ju vara lika intressant som med 25 troffar.

                Att vissa kommentarer har varit lite överflödiga är ju onödigt o dalta vidare om, de kommentarer som däremot har haft med ämnet o göra har varit riktigt roliga och intressanta.

                Det här med att hålla få troffar i små kar kan funka, men var beredd att hannen på en kväll kan slå ihjäl honorna. Han som calle refererar till hade två nätburar där honorna gick och läkte mellan de gångerna hannen skrapade rent deras sidor från fjäll. Han fick fram 50 moliro på trion och de är riktigt granna.

                Dock är väl detta bara ett bra och billigt sätt att få fram en stor grupp på, att ha det så permanent är nog inte så förfärligt roligt. Kanske som att ha 1+2 L.fuelleborni i ett 90liters, kan funka och bli en jäkla massa yngel men slutar nog oftast med en hanne kvar.

                Har någon kommit fram till ett bra alg-odlingssätt eller är det bara att skippa ancistrusarna helt och hoppas på att algerna får fäste?

                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                • Ante
                  Användare
                  • november 2002
                  • 571

                  citat:
                  Har någon kommit fram till ett bra alg-odlingssätt eller är det bara att skippa ancistrusarna helt och hoppas på att algerna får fäste?
                  Jag har nu ett akvarium på altanen med stenar i som jag skall försöka få ordentligt bevuxna i solljuset, återkommer om detta.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...