HJälp med identifiering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikael33
    Användare
    • juli 2003
    • 69

    #16
    Cutekid. jag tror Mr.Fish får besvara den frågan..
    Mikael O
    450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

    112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #17
      Mikael ! På mitten bilden finns både en hane och en hona. Köpte du dessa som par ? Eller saknas bilden på den döda hanen ?

      Kommentar

      • P-Å

        #18
        Jag tar mig friheten att svara åt Mikael (eftersom det råkar vara jag som har tagit bilderna)

        Hanen (den döda) saknas på bilderna. Den hane som finns på den mellersta bilder är en P. demansoni

        Kommentar

        • mikael33
          Användare
          • juli 2003
          • 69

          #19
          Hej det stämmer som P-Å skriver jag köpte 1 hane + 5 honor hos globefish i juli ell augusti förra året.


          Mikael O
          450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

          112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

          Kommentar

          • Mr.Fish
            Användare
            • maj 2004
            • 1403

            #20
            Mikael -jag är då helt säker på att du har Ps.Msobo "mgunga" !
            -Som jag skrev -i ett mail till dej- så dröjer det upp till 3-år innan hanarna är fullt utfärgade. Men om de går i en grupp ,där de inte är totalt under dominerade, så kan man efter ca 1½ år se de första ledar hanarnas omfärgning.-De börjar att mörkna.
            Om de du har inte är alltför hunsade och om det finns någon hane kvar ; så bör du snart se en förändring hos någon av dem.
            Om du inte ser någon förändring hos någon av dem ,så saknar du troligtvis en hane! -jag hanar på lager!

            Kommentar

            • mikael33
              Användare
              • juli 2003
              • 69

              #21
              Mr:fish

              När jag köpte dem var de stora hanen var i princip utfärgad, honorna var samma färg som på bilderna (något ljusare kanske), så nog saknar jag hanar, återkommer till dig om det.
              Mikael O
              450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

              112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

              Kommentar

              Arbetssätt...