erfarenheter av C.festae?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrgreed
    Användare
    • juli 2002
    • 494

    #16
    Min minsta Festae hona bet också fjäll på mina Managuense som jag hade förut..den har dock slutat med denna avart till beteende:-)

    Mvh
    Danne

    Kommentar

    • Moga_
      Användare
      • september 2003
      • 98

      #17
      Mine spiser også på andre fisker, til og med på andre festaer!
      Det virker som om de er mest hypp på å spise skjell som små. Har hatt festae 3 ganger nå og den ene gangen hadde jeg ett fullvoksent VF par. De viste ikke tegn til å spise skjell. Merkeligt...

      Har ett par nå som vokter yngel nå.

      Kommentar

      • Freddan

        #18
        Jag har precis flyttat mina mina 2 största Festae till ett 720 från ett 1225 l, där dom fick trycka i ett hörn p.g.a argsinta Grenisikla och citrunellum. Nu får dom gå ihop med ett par Zebror. Samtidigt som jag flyttade Festaen flyttade jag över mina största Grenisikla till 1225 l akvariet. Vilka härliga fiskar, den honan som redan var där hadde växt sig nästan lika stor som den andra honan, men det blev ändå inget slagsmål, både färgade ut något extremt, och simmade bara runt och iaktog varann.

        Kommentar

        • Moga_
          Användare
          • september 2003
          • 98

          #19
          Koseligt at det går bra da! Har selv yngel på festae nå!, endelig etter 2 år med venting klarte de å få til ett kull på rundt 200 yngel.
          Foreldrene er faktisk meget flinke til at det er første gangen de leker. Hunnen er knallrød med kraftige sorte striper og finner...meget flott syn!

          Freddan: Hvordan crenicichla er det du holder?

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #20
            Moga: Har du möjlighet att lägga in en bild på dina festae?

            Kommentar

            • Moga_
              Användare
              • september 2003
              • 98

              #21
              Vet ikke hvordan man gjør det her på NCS og jeg er heller ikke medlem enda så... Men kan legge ut ett nytt bilde av de på www.diskusjonsforum.no/akvariet

              Legger inn link her når jeg har gjort det

              Kommentar

              Arbetssätt...