Att montera BTN-MODULER... :-D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • christian@hinloev.dk

    #16
    Hej
    Det måler 160x75x60 længde x dybde x højde.
    Aquaclear 901 som pumper 3600 l/h.
    Ja, jeg regner med at fylde hele modulet op med blå svamp.

    Kommentar

    • Ricard
      Användare
      • augusti 2003
      • 476

      #17
      OK!

      Idag kom så ett stort härligt paket från www.pwss.nu - är sååå nöjd! Eller vad sägs om en Jäger 300W för 180:- - och då snackar vi den nya modelen med temperaturskala istället för 1-6 eller vad de gamla nu har... [8D] Nåväl. En fråga:

      Hur lång tid, efter det att jag har siliconat fast modulerna, tar det innan:
      [*]jag kan ställa upp karet i "normalt läge" (just nu ligger det på rygg på ställningen för att jag skall minimera behovet av fastlåningsreglar vid limningen...)[*] innan jag kan fylla på med vatten...

      [u]Mvh.

      ps. och som sagt, det blev en H-modul där jag sätter in ett fett 1262 och en c-modul med ett 2252... Sa jag att jag pröjsadse 1500 för BÅDA de modulerna... och nej, jag är inte betald eller sponsrad av Patrick på pwss MEN de sköter ju det så himla bra.... ds
      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

      Kommentar

      • doctor
        Användare
        • december 2003
        • 238

        #18
        Det där blev ju tjusigt Ricard! Jag har precis fått en btn-filtermodul som jag skulle vilja använda.
        Har aldrig monterat in någon modul tidigare men efter vad jag har läst så verkar det ju enklast att montera allt i ett tomt akvarie. Där uppstår mitt problem. Är för lat att tömma ut all sand och skulle vilja montera in modulen med det kvar. Är det någon som har något bra tips på hur jag enklast ska montera in den eller bör jag tömma allt? Tänkte på det där med Aceton, är kanske inte så bra att stänka ner det i sanden...
        Hur länge behöver jag ha stöd mot modulen innan den sitter fast och kan härda? Är total novis på detta område.

        /Niklas


        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #19
          har också 0.0.10 från denna hane .... vad menar du med det Ricard ?? Har alltid undrat det.
          Hur går det med tapajosarna?
          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Hank
            Användare
            • april 2002
            • 1321

            #20
            citat:har också 0.0.10 från denna hane .... vad menar du med det Ricard ?? Har alltid undrat det.
            ..betyder inte det 0st. hanar ,0st. honor ,10st yngel (ej könsbestämda)
            Alltså 1:a siffran antal hanar, 2:a siffran honor, 3:e siffran yngel, eller är jag helt fel ute.....
            /#378 Hank
            Zoonen:
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

            NCS medlemsbilder:
            http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

            Kommentar

            Arbetssätt...