Man blir mörkrädd...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #16
    WELCOME TO LAST WEEK

    Flowerhorns är hybrider av olika fiskar lite beroende på vilken stam/strain det är. Tex Kamfa har inte mycket trimac i sig alls. Den gamla klassiska Lou Han stammen är väldigt trimac-lik, det är troligen den Mike_noren menar när han tror det är linjeavlad Trimac.

    Appropå de stora huvudena så beror det på stam/strain hur de ska se ut. Tex Pearl of the Orient ska *inte* ha extrema skallar, eller KOK som det det heter på fackspråk. Ett bra exempel på en perfekt PotO är denna: http://akvarie.vatt.net/unsorted/test_poseidons_fh.jpg som är min personliga favorit inom flowerhorn-världen. Men tex Rainbow Dragon, Neon Dragons, Golden monkey mfl skall ha extrema KOK's för att bli champions.
    Det kan verka förvirrande med alla dessa namn, speciellt då oseriösa handlare säljer dåliga hemmasnickrade hybrider med egna flashiga namn för att göra pengar, men de stora _äkta_ stammarna/strains av flowerhorn är inte så många och har samma namn i hela världen. Lou Han, PotO, Golden Monkey och Kamfa är exempel på stammar/strains som är godkända att tävla med.

    Flowerhorns har diskuterats flera gånger här tidigare och kommer säkerligen diskuteras igen, och jag kommer skriva långa inlägg om dem då med ty det gillar jag
    fish r friend

    Kommentar

    Arbetssätt...