Film: Trisse tar en kilfäcksrasbora (the end)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    - Trisse var hur snäll som helst, lite nyfiken kanske om man pilla med fingrarna i vattenytan. Men jag uppfattde honom som mer "ägarresponsiv" när karet stod i biblioteket (med sittgrupp), i garaget blev man väl mer anonym...
    - Daniels O's trimac hugger mot rutan när han närmar sig!
    - Citrinellumen (Midas) kan bli ett problem, den är väldig kraftfull och aggressiv mot speglar och så. Men än så länge så backar den när man pillar i karet.
    - FI hade en rejält argsint citrinellum som högg mot fingarana om jag inte minns fel?

    ps får jag ordning på min hemsida, så kommer jag att ladda upp en liten film på en ilsken citrinellum
    Anders L

    Kommentar

    • Uffeman
      Användare
      • februari 2004
      • 234

      citat:Ursprungligen skickat av anli

      ps får jag ordning på min hemsida, så kommer jag att ladda upp en liten film på en ilsken citrinellum
      -Gärna, alltid kul med filmer på bestarna !

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        citat:Ursprungligen skickat av anli

        - FI hade en rejält argsint citrinellum som högg mot fingarana om jag inte minns fel?
        Jo det var en hona och hon var kort och gott helt galen, jag tvingades hålla undan henne mot ett hörn med en håv för att inte bli biten om jag skulle göra något i karet.

        Men så här i efterhand så tror jag att hon var så galen pga att hon ville lägga ägg, under leken så kan ju som bekant även små ciklider hoppa på en om man stör dem. Dessutom så gjorde nog karets storlek(222 liter) att hon hela tiden tyckte att jag inkräktade i hennes revir.

        Jag är fast övertygad om att Trisse var relativt lugn eftersom ditt kar är så stort, hade han gått i ett 222 liters så hade han förmodligen bankat huvudet i framrutan hela dagarna. Det är dumt att generalisera men amerikanarna håller ofta dessa fiskar ensamma i mindre kar än det både du och Daniel har och det är sannolikt därför som deras fiskar upplevs som aggressivare. De som håller stora centralare i rejäla burkar har inga problem med ciklider som bankar huvudet i glaset, jag tror det är ett beteende aggressiva arter tar till då karet inte kan tillhandahålla ett tillräckligt stort revir. De känner sig trängda och kan de inte backa undan då man närmar sig karet så går de till attack.
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          jag ska byta vatten idag, får se vad T's ökade aggressivitet kan resultera i
          fish r friend

          Kommentar

          Arbetssätt...