VILL VETA HUR NI GÖR......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    Orm:

    Ja, om vi nu ska ha kvar just det här gruset, fiskarna får man väl flytta på isåfall med vatten ifrån karet till en balja så där då medans reningen pågår och tills man fått bort det allra värsta, men det var ju just det om man skulle byta ut själva gruset till ngt annat....men annars kan man ju kanske göra så iofs.....

    Då går det alltså att göra det där då om man gör ungefär som jag skrev med Nitrivec...vet du om det är mkt dyrt medel?

    Kommentar

    • Gäst

      #17
      Orm igen:

      Glömde ju skriva det andra....

      Pumpen heter "Eheim" har jag sett och karet är på ca 250 liter.

      Vi har flera olika ciklider, har fått "klagomål" förr på min blanding, men här kommer de igen:

      2 Fire Blue
      4 Golden
      4 Saulosi
      3 Tropheops Chilumba "red top"
      4 Trewavasae
      2 Acei
      2 Drakmalar

      Jag har svart grus (nästan småsten) i botten, mkt lavastenar samt en hemmagjord bakgrund i röd-brunt som ser ut som en bergsvägg med sprickor etc i, känns lite murrigt med dessa färger, tänkte ju då gruset nu är så smutsigt att man kanske skulle byta ut det till ngt ljusare istället.....

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        Orm igen:

        Glömde ju *skäms på mig* en fiskart igår.....

        Har 4 st KingSize också.

        / Maria.

        Kommentar

        • terjfan
          Användare
          • februari 2004
          • 16

          #19
          hej. jag skall om typ e vecka sätta i min nya frigolitbakgrund
          det jag undrar över är om ni tycker att det låter bra att tömma ut allt vatten ur akvariet i badkaret me proppen i och ha filter o värmare i badkaret med fiskar i medans jag sätter i bakgrunden?

          sen det måste ju bli helt torrt i akvariet när jag ska silikona fast bakgrunden och då måste jag ta ut allt vatten o sand. har ni något smart sätt att ta ut all sand på?

          hur har ni som satt i en bakgrund i era akvarrium gjort??

          Kommentar

          Arbetssätt...