Frigolitbakgrund till diskusakvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • mars 2004
    • 207

    #46
    Verkar spännande med torv, men måsste erkänna att jag håller fasst vid BARA: frigolit och cement!

    Om man gröper frigoliten som man vill sedan kleta på cement(såndär vattenbaserad-pulver-blandning!) så kan man forma hur man vill och det blir snyggare bergsbakrunder än alldrig förr! Nu vet ja inte om de är de man är ute efter till discus, men tycker att alla andra bakrunder med blandningar av färger,lack,torv, allt va det nu är blir så plastigt,stelt, eller enFÄRGIT! Visst det tar veckor, uppemot flera månader att få min bakrund riktig mörk av alger, men när den blivit de så är den verkligen levande och ser verkligen ut som en klippavsatts! Kan t.o.m skiffta i utseende månad till månad pga,algerna! Har en nu som är flera år gammal, och är känns som vackrare hela tiden vacker!
    Mitt nya projekt: ett 900 L akvarie som ska inredas me frigolit, silokon och cement!
    Interesserad å se, så kan ja maila nån bild!

    Kommentar

    • tli0817
      Användare
      • mars 2004
      • 207

      #47
      Men detta är bara mitt tycke i bergsbagrunder till ett alround akvarie, ett ganska mörkt alternativ,men levande!

      Kommentar

      • danneb
        Användare
        • december 2003
        • 61

        #48
        Jag har bilder på min dator, ska förminska dem något först.
        Tyvärr så brukar jag bara köra på "auto" i min Canon Powershot s40.

        Glaset speglar sig lite vilket är rätt irriterande. Ska jag fota i manuell?

        Kommentar

        • GoSatta
          Användare
          • februari 2003
          • 1686

          #49
          om du får speglingar i glaset så hjälper det inte att bara byta till manuellt läge, du får helt enkelt titta vad det är som speglar.

          Ta kort på kvällen när det är mörkt ute och släck alla lampor i rummet då brukar man bli av med sånt (ja och använd inte en fast blixt på kameran då får man garanterat speglingar) Vad nu detta har med frigolitbakgrunder att göra =)
          /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
          http://www.gosatta.org

          Kommentar

          • danneb
            Användare
            • december 2003
            • 61

            #50
            Du fattar om du läser mer än rubriken och sista posterna.
            Jag startade tråden, fick tips om hur jag skulle göra bakgrunden, är klar med bakgrunden nu, har lite bilder på den i min dator som jag lovat att visa upp. That's it.

            Kommentar

            • GoSatta
              Användare
              • februari 2003
              • 1686

              #51
              oj här klev man visst på en öm tå. Du behöver inte ställa dig i försvarsställning och tro att någon hoppar på dig. Jag kommenterade MITT inlägg, men men då får jag ursäkta om jag försökte hjälpa dig.
              /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
              http://www.gosatta.org

              Kommentar

              • danneb
                Användare
                • december 2003
                • 61

                #52
                Jag intog ingen försvarsställning. Försökte bara svara på varför jag tog upp fotofrågan i denna tråd. Allt kan nästan misstolkas hur man än skriver. Fortsättningen i denna tråd ska handla om bakgrunden och inget annat. Ska göra ett test att fota den när jag kommer hem sent ikväll. No hard feeling här inte.

                Kommentar

                Arbetssätt...