Går dessa ihop??? (Tangayika)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av odilou

    klassisk ära: Dina uttalanden vittnar och en rasistisk och sexistisk läggning
    Vilket struntprat! Vet du alls vad de orden betyder?

    Kan vi hålla detta på en något högre nivå, tack?

    Kommentar

    • odilou
      Användare
      • april 2002
      • 308

      #32
      Mike: Jag är god vän med "klassisk ära". Det där var på en medvetet väldigt låg nivå. På skoj liksom.

      Kommentar

      • odilou
        Användare
        • april 2002
        • 308

        #33
        Mike: Jag är god vän med "klassisk ära". Det där var på en medvetet väldigt låg nivå. På skoj liksom.

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #34
          Förväntas man veta forum-medlemmarnas relation till varandra, odilou?

          citat:klassisk ära: Dina uttalanden vittnar och en rasistisk och sexistisk läggning som definitivt inte borde få förekomma här på vår fina ciklid-sida.

          Fram för demokratin!
          Varför framgår det inte i inlägget att det är ämnat som "humor"? Hur ska vi andra forumläsare förstå att det var humor?

          Nej jag håller med Mike_Noren...högre nivå tack! (även på humorn) Inlägg som gör att diskussioner går överstyr förstör ett annars potentiellt intressant ämne på forumet.

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #35
            Förväntas man veta forum-medlemmarnas relation till varandra, odilou?

            citat:klassisk ära: Dina uttalanden vittnar och en rasistisk och sexistisk läggning som definitivt inte borde få förekomma här på vår fina ciklid-sida.

            Fram för demokratin!
            Varför framgår det inte i inlägget att det är ämnat som "humor"? Hur ska vi andra forumläsare förstå att det var humor?

            Nej jag håller med Mike_Noren...högre nivå tack! (även på humorn) Inlägg som gör att diskussioner går överstyr förstör ett annars potentiellt intressant ämne på forumet.

            Kommentar

            • odilou
              Användare
              • april 2002
              • 308

              #36
              Ja du, skriver jag något så patetiskt klichéartat som "fram för demokratin!" och påstår att han är "sexist" helt ogrundat, och dessutom ger detta som respons på inlägg såsom: "Malawi-ciklider fungerar aldrig med Tanganyika-ciklider." och "Det är inte estetiskt tilltalande, så jag tror inte alls det gick bra." så kanske man kan gissa sig till att det handlade om (intern)humor.
              Dessutom fanns det ett nu borttaget inlägg precis innan mitt från Fredrik H där han sa något i stil med "Varför fungerade det inte sa du??? Kanske för att det sticker i dina små superestetiska ögon, Mikael?" (möjlig felcitering). Med det inlägget intakt tror jag min oseriositet var ännu tydligare.

              "Nej jag håller med Mike_Noren...högre nivå tack! (även på humorn)"

              På den punkten är vi helt eniga. Nivån på det här forumet är ibland låg. Men det beror framförallt på helt andra saker än något enstaka sarkastiskt eller ironiskt menat inlägg.

              Kommentar

              • odilou
                Användare
                • april 2002
                • 308

                #37
                Ja du, skriver jag något så patetiskt klichéartat som "fram för demokratin!" och påstår att han är "sexist" helt ogrundat, och dessutom ger detta som respons på inlägg såsom: "Malawi-ciklider fungerar aldrig med Tanganyika-ciklider." och "Det är inte estetiskt tilltalande, så jag tror inte alls det gick bra." så kanske man kan gissa sig till att det handlade om (intern)humor.
                Dessutom fanns det ett nu borttaget inlägg precis innan mitt från Fredrik H där han sa något i stil med "Varför fungerade det inte sa du??? Kanske för att det sticker i dina små superestetiska ögon, Mikael?" (möjlig felcitering). Med det inlägget intakt tror jag min oseriositet var ännu tydligare.

                "Nej jag håller med Mike_Noren...högre nivå tack! (även på humorn)"

                På den punkten är vi helt eniga. Nivån på det här forumet är ibland låg. Men det beror framförallt på helt andra saker än något enstaka sarkastiskt eller ironiskt menat inlägg.

                Kommentar

                • Fredrik H.
                  Användare
                  • april 2002
                  • 1884

                  #38
                  Jag blev förbannad, skrev ett dumt inlägg och tog bort det. Det känns onödigt att sitta och hetsa upp sig över sånt här tycker jag men ibland blir det så tyvärr.

                  mvh,
                  Fredrik H.
                  Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                  www.cichlidgallery.org
                  www.tropheini.com

                  Kommentar

                  • Fredrik H.
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1884

                    #39
                    Jag blev förbannad, skrev ett dumt inlägg och tog bort det. Det känns onödigt att sitta och hetsa upp sig över sånt här tycker jag men ibland blir det så tyvärr.

                    mvh,
                    Fredrik H.
                    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                    www.cichlidgallery.org
                    www.tropheini.com

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #40
                      Ja ni pojkar =) Är det inte enklare om dom "ordinarie" moderatorerna håller ordning o tillrättavisar i forumet så kan vi användare svara på huvudfrågorna i respektive ämnen ist.Jag tror inte alla kanske har den "chat" vanan eller rutinen att lägga till symboler efter vissa saker dom säger :p så man vet på vilket sätt dom säger det eller hur man nu ska uttrycka det.Inte bra för hjärtat att hetsa upp sig,
                      så jag brukar ta förgivet att dom kanske glömt en smiley eller två när dom skriver något "dumt" =)
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • september 2002
                        • 5394

                        #41
                        Ja ni pojkar =) Är det inte enklare om dom "ordinarie" moderatorerna håller ordning o tillrättavisar i forumet så kan vi användare svara på huvudfrågorna i respektive ämnen ist.Jag tror inte alla kanske har den "chat" vanan eller rutinen att lägga till symboler efter vissa saker dom säger :p så man vet på vilket sätt dom säger det eller hur man nu ska uttrycka det.Inte bra för hjärtat att hetsa upp sig,
                        så jag brukar ta förgivet att dom kanske glömt en smiley eller två när dom skriver något "dumt" =)
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #42
                          Tack pappa

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #43
                            Tack pappa

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #44
                              citat:För det första kan ja ha så här många snäcklekare i samma akvarie??
                              Nej.

                              citat:Har ni några förslag om en färgrikare Tangayika??


                              Denna fisk är fin och färgrik.

                              Vad jag förstått så ämnar du att skaffa Tanganyika som du skall ha tillsammans med de redan befintliga Malawi...
                              Jag skulle inte råda dig att blanda Malawi och Tanganyika generellt sett annat än temporärt. Vissa arter kan kanske fungera ok...men som sagt...mitt främsta råd är att skaffa andra Malawi till de Malawi du redan har...eller skaffa ett akvarium till.

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 10784

                                #45
                                citat:För det första kan ja ha så här många snäcklekare i samma akvarie??
                                Nej.

                                citat:Har ni några förslag om en färgrikare Tangayika??


                                Denna fisk är fin och färgrik.

                                Vad jag förstått så ämnar du att skaffa Tanganyika som du skall ha tillsammans med de redan befintliga Malawi...
                                Jag skulle inte råda dig att blanda Malawi och Tanganyika generellt sett annat än temporärt. Vissa arter kan kanske fungera ok...men som sagt...mitt främsta råd är att skaffa andra Malawi till de Malawi du redan har...eller skaffa ett akvarium till.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...