Går dessa ihop??? (Tangayika)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ankku
    Användare
    • december 2003
    • 79

    #16
    jag har haft malawi med tangayika...

    prinsessan av burundi, saulosi, msobo(vet inte om den heter så)

    d gick hur bra som helst
    //Joanna

    Kommentar

    • ankku
      Användare
      • december 2003
      • 79

      #17
      jag har haft malawi med tangayika...

      prinsessan av burundi, saulosi, msobo(vet inte om den heter så)

      d gick hur bra som helst
      //Joanna

      Kommentar

      • klassisk ära
        Användare
        • juli 2003
        • 139

        #18
        "d gick hur bra som helst"

        Det är inte estetiskt tilltalande, så jag tror inte alls det gick bra. Fiskarna kanske mådde bra, lekte et cetera, men var det ett bra akvarium? Nej, inte enligt mig.

        Mikael

        Kommentar

        • klassisk ära
          Användare
          • juli 2003
          • 139

          #19
          "d gick hur bra som helst"

          Det är inte estetiskt tilltalande, så jag tror inte alls det gick bra. Fiskarna kanske mådde bra, lekte et cetera, men var det ett bra akvarium? Nej, inte enligt mig.

          Mikael

          Kommentar

          • ankku
            Användare
            • december 2003
            • 79

            #20
            klassisk ära

            de kanske e din åsikt... men ja tyckte att d gick hur bra som helst...
            alla har vi våra åsikter
            //Joanna

            Kommentar

            • ankku
              Användare
              • december 2003
              • 79

              #21
              klassisk ära

              de kanske e din åsikt... men ja tyckte att d gick hur bra som helst...
              alla har vi våra åsikter
              //Joanna

              Kommentar

              • Zaphi
                NCS Medlem
                • juli 2002
                • 5395

                #22
                Jag skulle aldrig blanda Malawi med Tanganyika, förutom kanske yngel på tillväxt eller av utrymmesskäl. Däremot har jag all respekt för de som vill blanda. Rent vattenkemiskt finns det inga hinder och det finns ju tusentals kombinationer som skulle fungera utmärkt ihop, bättre än många kombinationer av endast Malawi eller Tanganyika.

                Vi Europeer är mycket strikta när det gäller detta, däremot har vi inga problem med att slänga in ett par svartvitrandiga malar i ett pH 8,3 kar som egentligen skall ha pH 6-7. Det gör vi utan att blinka. En annan sak inte många tänker på är att vi blandar även fiskar från till exempel Minos Reef, Higga Reef och Pombo Rocks utan närmare eftertanke, fiskar som i naturen aldrig skulle "träffas".

                Det finns lite dubbelmoral i det du säger Mikael, om du nu inte har ett "Minos Reef"-kar eller så hemma, vilket jag tvivlar på.

                Som sagt, jag skulle inte blanda, men jag slänger gärna i en ancistrus eller tre. Det vore däremot omoraliskt av mig att göra korstecken för de som blandar Malawi med Tanganyika, som ju faktiskt egentligen passar utmärkt ihop..

                Saludos,
                Zaphi
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • juli 2002
                  • 5395

                  #23
                  Jag skulle aldrig blanda Malawi med Tanganyika, förutom kanske yngel på tillväxt eller av utrymmesskäl. Däremot har jag all respekt för de som vill blanda. Rent vattenkemiskt finns det inga hinder och det finns ju tusentals kombinationer som skulle fungera utmärkt ihop, bättre än många kombinationer av endast Malawi eller Tanganyika.

                  Vi Europeer är mycket strikta när det gäller detta, däremot har vi inga problem med att slänga in ett par svartvitrandiga malar i ett pH 8,3 kar som egentligen skall ha pH 6-7. Det gör vi utan att blinka. En annan sak inte många tänker på är att vi blandar även fiskar från till exempel Minos Reef, Higga Reef och Pombo Rocks utan närmare eftertanke, fiskar som i naturen aldrig skulle "träffas".

                  Det finns lite dubbelmoral i det du säger Mikael, om du nu inte har ett "Minos Reef"-kar eller så hemma, vilket jag tvivlar på.

                  Som sagt, jag skulle inte blanda, men jag slänger gärna i en ancistrus eller tre. Det vore däremot omoraliskt av mig att göra korstecken för de som blandar Malawi med Tanganyika, som ju faktiskt egentligen passar utmärkt ihop..

                  Saludos,
                  Zaphi
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • Gwendly
                    Användare
                    • december 2003
                    • 374

                    #24
                    "Vi Europeer är mycket strikta när det gäller detta, däremot har vi inga problem med att slänga in ett par svartvitrandiga malar i ett pH 8,3 kar som egentligen skall ha pH 6-7."

                    Eller pular i växter som inte heller förekommer där. Enda sättet att få en ÄKTA biotop är väl nästan att åka dit och samla ihop hela sk*ten själv.

                    Kommentar

                    • Gwendly
                      Användare
                      • december 2003
                      • 374

                      #25
                      "Vi Europeer är mycket strikta när det gäller detta, däremot har vi inga problem med att slänga in ett par svartvitrandiga malar i ett pH 8,3 kar som egentligen skall ha pH 6-7."

                      Eller pular i växter som inte heller förekommer där. Enda sättet att få en ÄKTA biotop är väl nästan att åka dit och samla ihop hela sk*ten själv.

                      Kommentar

                      • Jonas E
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 2533

                        #26
                        jag har tropheus ikola och moilro tillsammans med en grupp labidochromis hongi, det funkar hur bra som helst. det här med att blanda eller inte blanda är väl inte något o tjabba om, bara det fungerar bra så är det väl inga problem........
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • februari 2003
                          • 2533

                          #27
                          jag har tropheus ikola och moilro tillsammans med en grupp labidochromis hongi, det funkar hur bra som helst. det här med att blanda eller inte blanda är väl inte något o tjabba om, bara det fungerar bra så är det väl inga problem........
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • odilou
                            Användare
                            • april 2002
                            • 308

                            #28
                            klassisk ära: Dina uttalanden vittnar och en rasistisk och sexistisk läggning som definitivt inte borde få förekomma här på vår fina ciklid-sida.

                            Fram för demokratin!

                            Kommentar

                            • odilou
                              Användare
                              • april 2002
                              • 308

                              #29
                              klassisk ära: Dina uttalanden vittnar och en rasistisk och sexistisk läggning som definitivt inte borde få förekomma här på vår fina ciklid-sida.

                              Fram för demokratin!

                              Kommentar

                              • Mike_Noren
                                Användare
                                • februari 2003
                                • 2695

                                #30
                                citat:Ursprungligen skickat av odilou

                                klassisk ära: Dina uttalanden vittnar och en rasistisk och sexistisk läggning
                                Vilket struntprat! Vet du alls vad de orden betyder?

                                Kan vi hålla detta på en något högre nivå, tack?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...