Helglas eller ram??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #16
    Det låter ju fullt troligt Leo men det är ju väldigt vanligt att man har det bara på ramen. Flertaler ramakvarietillverkare rekomenderar ju en att ställa det på aluställningen utan något under eftersom det anses vara konstruerat just för detta.

    Jag har mina kar utan något under glaset och om vi tittar på de danska butikerna som jag vanligen frekventerar (Ciklidecentret & Maswa) så är det helt löst hängande akvarier i båda.

    mvh,
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • april 2002
      • 1884

      #17
      Det låter ju fullt troligt Leo men det är ju väldigt vanligt att man har det bara på ramen. Flertaler ramakvarietillverkare rekomenderar ju en att ställa det på aluställningen utan något under eftersom det anses vara konstruerat just för detta.

      Jag har mina kar utan något under glaset och om vi tittar på de danska butikerna som jag vanligen frekventerar (Ciklidecentret & Maswa) så är det helt löst hängande akvarier i båda.

      mvh,
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • Leo
        Användare
        • november 2002
        • 85

        #18
        Vad?? Alltså normalt? Här i Finland säljs inte ett akvarium uttan bottenstöd ur en affär som anser sig vara kunnande. Vi lägger alltid en plywoodskiva+liggunderlag emellan karet och aluställningen. Eller plywood+frigolit: http://kotisivu.mtv3.fi/Hah/495_litraa.htm
        -Alix-

        Kommentar

        • Leo
          Användare
          • november 2002
          • 85

          #19
          Vad?? Alltså normalt? Här i Finland säljs inte ett akvarium uttan bottenstöd ur en affär som anser sig vara kunnande. Vi lägger alltid en plywoodskiva+liggunderlag emellan karet och aluställningen. Eller plywood+frigolit: http://kotisivu.mtv3.fi/Hah/495_litraa.htm
          -Alix-

          Kommentar

          • Marcus1979
            Användare
            • januari 2003
            • 404

            #20
            Mitt 720L står direkt på aluställningen och så gjort även hos den förre ägaren utan problem.
            För att återgå till för och emot så tycker jag att ramakvarier är snyggare . Den största anledningen är att då har man en naturlig kant dit man fyller med vatten och man slipper se vattenytan fraifrån. Blir mer som en tavla. Men det är min personliga åsikt.

            Mvh/Marcus
            960L Malawi

            Kommentar

            • Marcus1979
              Användare
              • januari 2003
              • 404

              #21
              Mitt 720L står direkt på aluställningen och så gjort även hos den förre ägaren utan problem.
              För att återgå till för och emot så tycker jag att ramakvarier är snyggare . Den största anledningen är att då har man en naturlig kant dit man fyller med vatten och man slipper se vattenytan fraifrån. Blir mer som en tavla. Men det är min personliga åsikt.

              Mvh/Marcus
              960L Malawi

              Kommentar

              • _DoGGi_
                Användare
                • september 2003
                • 67

                #22
                Tack så mycket återigen för alla svar

                MVH _DoGGi_
                MVH _DoGGi_

                Kommentar

                • _DoGGi_
                  Användare
                  • september 2003
                  • 67

                  #23
                  Tack så mycket återigen för alla svar

                  MVH _DoGGi_
                  MVH _DoGGi_

                  Kommentar

                  • Mattias Andersson
                    Användare
                    • september 2003
                    • 788

                    #24
                    Ramakvarier behöver inte ha nån bottenplatta under, men helglas ska ALLTID ha bottenplatta under. Dom olika konstruktionerna är helt enkelt byggda för detta.
                    Ramakvarier är hållbara än helglas, men helglas duger fint.
                    Till slut så är det väl mest en smaksak.

                    Kommentar

                    • Mattias Andersson
                      Användare
                      • september 2003
                      • 788

                      #25
                      Ramakvarier behöver inte ha nån bottenplatta under, men helglas ska ALLTID ha bottenplatta under. Dom olika konstruktionerna är helt enkelt byggda för detta.
                      Ramakvarier är hållbara än helglas, men helglas duger fint.
                      Till slut så är det väl mest en smaksak.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...