Ang. Tropheus ! (ovanliga)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dolphin
    Användare
    • januari 2003
    • 57

    #31
    Har ytterligare en kollega med canary cheek.

    Kommentar

    • Dolphin
      Användare
      • januari 2003
      • 57

      #32
      Har ytterligare en kollega med Canary Cheek.

      Kommentar

      • Dolphin
        Användare
        • januari 2003
        • 57

        #33
        Har ytterligare en kollega med Canary Cheek.

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #34
          Ok .. der ser man .. var ute och simmade lite då
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #35
            Ok .. der ser man .. var ute och simmade lite då
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • Jonas E
              Användare
              • februari 2003
              • 2533

              #36
              Vad jag vet så är det bara tre stycken här i sverige som har Tropheus moorii "Kala Island" , Fredrik Hagblom som har den viltfångade gruppen, jag som köpt 16 f1r av honom (har dock förlorat en på grund av problem med simblåsan) och Staffanstorp fiskimport som har runt 8 stycken f1r i sin affär.

              länk till fredriks bilder på firrarna: http://www.hagblomfoto.com/kala.htm

              Jag skulle gärna vilja veta om det finns några fler som sitter på Kala Island-troffar här i Sverige, man vet ju aldrig om det är någonb som lyckats fixa sådana.
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                #37
                Vad jag vet så är det bara tre stycken här i sverige som har Tropheus moorii "Kala Island" , Fredrik Hagblom som har den viltfångade gruppen, jag som köpt 16 f1r av honom (har dock förlorat en på grund av problem med simblåsan) och Staffanstorp fiskimport som har runt 8 stycken f1r i sin affär.

                länk till fredriks bilder på firrarna: http://www.hagblomfoto.com/kala.htm

                Jag skulle gärna vilja veta om det finns några fler som sitter på Kala Island-troffar här i Sverige, man vet ju aldrig om det är någonb som lyckats fixa sådana.
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                • Fredrik H.
                  Användare
                  • april 2002
                  • 1884

                  #38
                  När jag köpte den gruppen för 2½ år sedan så hade man inte sett till dem på 5-6 år på Ciklidecentrert och jag har sedan dess fortfarande inte stött på någon som har dem. African diving har sådana påväg in vet jag och två exemplar dök upp som priser i lotteriet då Malmös tre akvarieföreningar hade sitt samlade möte för inte så länge sedan.

                  Nu hände just det som inte fick hända med min VF grupp och jag har förlorat den i soten. Jag har två VF och åtta yngel kvar. Tur att man har bilderna för det var en stilig hane. Nåja, nya tag och nya fiskar, man få se framåt istället för att deppa. Det var ialla fall väl investerade 3 000 kronor för all den underhållningen i nästan tre år.

                  mvh,
                  Fredrik H.
                  Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                  www.cichlidgallery.org
                  www.tropheini.com

                  Kommentar

                  • Fredrik H.
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1884

                    #39
                    När jag köpte den gruppen för 2½ år sedan så hade man inte sett till dem på 5-6 år på Ciklidecentrert och jag har sedan dess fortfarande inte stött på någon som har dem. African diving har sådana påväg in vet jag och två exemplar dök upp som priser i lotteriet då Malmös tre akvarieföreningar hade sitt samlade möte för inte så länge sedan.

                    Nu hände just det som inte fick hända med min VF grupp och jag har förlorat den i soten. Jag har två VF och åtta yngel kvar. Tur att man har bilderna för det var en stilig hane. Nåja, nya tag och nya fiskar, man få se framåt istället för att deppa. Det var ialla fall väl investerade 3 000 kronor för all den underhållningen i nästan tre år.

                    mvh,
                    Fredrik H.
                    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                    www.cichlidgallery.org
                    www.tropheini.com

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      #40
                      citat:Nu hände just det som inte fick hända med min VF grupp och jag har förlorat den i soten.
                      Väldigt tråkigt Fredrik H.! Fanns det ingen möjlighet att rädda gruppen?

                      citat:Nåja, nya tag och nya fiskar, man få se framåt istället för att deppa. Det var ialla fall väl investerade 3 000 kronor för all den underhållningen i nästan tre år.
                      Trevlig inställning...

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #41
                        citat:Nu hände just det som inte fick hända med min VF grupp och jag har förlorat den i soten.
                        Väldigt tråkigt Fredrik H.! Fanns det ingen möjlighet att rädda gruppen?

                        citat:Nåja, nya tag och nya fiskar, man få se framåt istället för att deppa. Det var ialla fall väl investerade 3 000 kronor för all den underhållningen i nästan tre år.
                        Trevlig inställning...

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • februari 2003
                          • 2533

                          #42
                          citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.


                          Nu hände just det som inte fick hända med min VF grupp och jag har förlorat den i soten. Jag har två VF och åtta yngel kvar. Tur att man har bilderna för det var en stilig hane.
                          Fy fan, de e ju bara för sorgligt. Jag verkligen älskade de firrarna, så stora o vackra firrar....

                          Mina små växer på, de är väl runt 4 till 6cm de flesta så det lär väl ta ett rejält tag tills de får yngel och jag kan få ut några i handeln.

                          Det var vrkligen synd på troffarna fredrik, jag hoppas att du kanske kan fixa nya Kala island eller någon annan sort som intresserat dig.
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • Jonas E
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 2533

                            #43
                            citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.


                            Nu hände just det som inte fick hända med min VF grupp och jag har förlorat den i soten. Jag har två VF och åtta yngel kvar. Tur att man har bilderna för det var en stilig hane.
                            Fy fan, de e ju bara för sorgligt. Jag verkligen älskade de firrarna, så stora o vackra firrar....

                            Mina små växer på, de är väl runt 4 till 6cm de flesta så det lär väl ta ett rejält tag tills de får yngel och jag kan få ut några i handeln.

                            Det var vrkligen synd på troffarna fredrik, jag hoppas att du kanske kan fixa nya Kala island eller någon annan sort som intresserat dig.
                            /Jonas
                            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                            Kommentar

                            • Micke
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9579

                              #44
                              Det borde du känna till eftersom du fick exakt samma fråga besvarad här för ett par veckor sedan;
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9579

                                #45
                                Det borde du känna till eftersom du fick exakt samma fråga besvarad här för ett par veckor sedan;
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...