Hur gömmer jag filter och andra grejer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #31
    Håller med trivella där på att man bör kunna avkräva lite info av folk här, detta är ju endå i grunden en medleml sajt.

    Tycker riktigt namn, bostadsort och ålder ska krävas av alla som nytjar forumet.

    Finns flera fördelar. Oseriösa människor som bara är här för att sabotera skulle inte lika lätt få tillgång till forumet, folk skärper gärna till sig lite när det är dom inte ett alias som skriver + att med hjälp av att veta ålder på folk kanske man kan reagera olika på grund av vem som skriver det. Personligen har jag ju lättare för att ta idioti från en 14 åring en från en 45 åring tex.

    PS.

    och denna urspårning från otginalämnet måste nära sig ett världsrekord

    DS.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #32
      Undra vem som är 45-åringen... låter som en otäck typ?
      Det är hur som helst roligare att delta, när man har ett hum om vad det är för figurer bakom inläggen. Lite mer krav på namn m.m. vore lämpligt. Annars så kan man ju begränsa forumet till endast medlemmar, men det kanske vore lite drastiskt!
      Anders L

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • februari 2003
        • 1686

        #33
        endast medlemmar tycker jag är lite väl (även fast jag har tänkt på det själv) men bort med anonymiteten på ciklid.se!! (låter nästan som en kampanj)
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • Gäst

          #34
          Måste lägga mig i lite, nivån på detta forumet är rejält hög som det är. Tittar man på vissa andra jag frekventerar så är ju detta världsklass

          Angående orm's iaktagelse på Fiskar.nu troll karaktär så måste jag nog säga att den enda jag upplevt som troll på detta forumet är just orm, eller ja kanske ett border-line fall

          //NJ

          Kommentar

          • Björn
            Användare
            • april 2002
            • 787

            #35
            Jag tror inte att det hjälper att man måste fylla i diverse uppgifter. Hur svårt är det att hitta på ett namn, bostadsort och ålder.
            Kenth Staffan Bähfver
            Korpilombolo (stavning?)
            75år
            Så svårt var det =)

            Däremot tror jag det skulle hjälpa om forumsansvariga skulle vara lite hårdare mot kassa inlägg. En, eller max två varningar, sen åker man ut. Visst kan man regestrera sej igen under annat, påhittat, namn. Men jag tror ändå att det skulle hjälpa. Att kräva id-handlingar, fingeravtryck och passfoto skulle ju bara göra det krångligt för nykomlingar. Jag skulle iallafall inte orka pilla med en massa sånt bara för att ställa en fråga...

            Mvh
            Björn
            fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

            Kommentar

            • Daniel Odell
              Användare
              • januari 2003
              • 2437

              #36
              krk: Då har du nog inte definitionen Troll klar för dig. Men vad kan man begära av folk som bor i sveriges baksida :-P
              fish r friend

              Kommentar

              • Hasse_H
                Användare
                • april 2002
                • 1081

                #37
                citat:Ursprungligen skickat av orm

                Haasse_H: du e lite väl naiv, men det är ju lite gulligt med sådana människor iofs
                Det är möjligt, men jag försöker iaf inte döma folk utan att veta vad som ligger bakom. Det finns alltför många som gör det på ren rutin, så nån måste ju se till att balansera detta.

                Det är så enkelt egentligen, behandla andra som du själv vill bli behandlad. Kalla det gärna "gulligt", men det funkar i praktiken. Prova och bli förvånad.

                Nog för mig i denna debatt.

                /Hasse

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • mars 2003
                  • 3740

                  #38
                  orm=troll? nja, det vet jag inte om jag tycker riktigt...
                  Kanske lite obekväm för vissa känsliga.
                  Självklart är det kul med lite drag i inläggen (typ Orms) annars skulle det bli för tråkigt! Men för det så skall man visa någorlunda respekt för varandra (man behöver ju inte kramas för det) och undvika pesonpåhopp.
                  Man behöver ju inte ta allt på jätteallvar jämt.
                  Anders L

                  Kommentar

                  • Björn
                    Användare
                    • april 2002
                    • 787

                    #39
                    Orm må vara ett troll, men han verkar alltid ha glimten i ögat (se bild!). Som jag ser det så behandlar han folk som han själv verkar vilja bli behandlad. Men humor och glimten i ögat (se bild igen). Sen är det ju såklart så att alla inte vill bli behandlade lika.

                    Jag tar hellre skit från ett "troll" än en uppenbar bråkstake...

                    Mvh
                    Björn
                    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #40
                      Orm: Jo jag är nästan beredd att ta tillbaka det där, måste tänkt på någon annan Kollade runt lite där jag upplevt att jag sett troll men såg inga längre

                      Förövrigt så är det nog mycket möjligt jag inte har definitionen helt klar för mig för den delen heller, men det tror jag nog uppvägs ac privilieget att få bo här på "baksidan"

                      PS: du skall inte tro att jag ger upp sökandet på något troll, förr eller senare så hittar jag något...


                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #41
                        Givetvis bör de lämna riktiga uppgifter till forumansvariga inkl IP-adress. Dessa uppgifter behöver inte vara tillgängliga för övriga medlemmar om medlemmen inte önskar det...

                        Visst är det lätt att fantisera fram namn och dylikt, så man kan inte lita på att folk skriver rätt uppgifter. Däremot finns ju IP sökningen...

                        Helt klart bör det komma någon sorts koll på vilka som besöker forumet då det är fruktansvärt jobbigt...och synd...att intressanta ämnen på forumet kladdas ned med massa skitinlägg.

                        Kommentar

                        • Daniel Odell
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 2437

                          #42
                          krk: här är en liten definition: http://www.members.aol.com/intwg/trolls.htm

                          och jag hoppas iallafall att jag inte faller under kategorin troll, det vore sorgligt.

                          tack till er som är snälla mot mig .... gud så bra det känns att min fina bild tyds på rätt sätt åxxå
                          fish r friend

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #43
                            Ok ok den där definitionen var ju bra mycket värre än den jag "levt" efter.

                            Kommentar

                            • Fredrik H.
                              Användare
                              • april 2002
                              • 1884

                              #44
                              Grymt bra länk Orm. Jag känner igen samtliga beskrivna beteenden från olika figurer man stött på på nätet.

                              mvh,
                              Fredrik H.
                              Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                              www.cichlidgallery.org
                              www.tropheini.com

                              Kommentar

                              • anli
                                Användare
                                • mars 2003
                                • 3740

                                #45
                                Mycket intressant och lärorik sida! Vi kanske skall införa "TROLLVARNING" på forumet.
                                Anders L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...