Hur gömmer jag filter och andra grejer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #16
    joda visst har det drivits en del med honom också =) . . Men en ren gissning med tanke på viss meningsuppbyggnad så kommer han någonstans ifrån sydost asien eller kanske Japan, fiskar.nu stämmer det?? eller är jag helt ute å cycklar?? =)
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • rytter
      Användare
      • juli 2003
      • 51

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av anli

      Ser inte att någon drivit med Fiskar.nu?
      Det skulle vara jag då i så fall. Tycker det är rätt kul att folk skriver fel ibland (har gjort det flera gånger själv) och det får man bjuda på.

      Däremot tycker jag att man skall läsa igenom sina inlägg innan man trycker "Skicka svaret", ifall man har gjort en tabbe eller att något inte framgår riktigt bra i det man skrivit.

      Ps. eftersom jag var så duktig och läste igenom det jag skrev så hann två stycken posta innan mitt inlägg
      Fisk bygger muskler !

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • april 2002
        • 1081

        #18
        Instämmer helt, jag gillar inte heller slarvigt skrivna inlägg. Men jag inser också att alla inte har förmågan att se vad som är bra eller dåligt skrivet. Alla förtjänar samma respekt oavsett vilket.
        Notera också att jag inte säger att det är fel att driva med någon. Gör man det på ett lättsamt och humoristiskt sätt med respekt för den utsatte så kan det vara ok. .

        /Hasse

        Kommentar

        • Fiskar.nu
          Användare
          • september 2003
          • 442

          #19
          Hehe nej jag kommer inte ifrån Japan.
          Och Ja jag har blvit avstängd från zoopet, kanske för att jag skrev för mycket, kommer inte ihåg.

          Och jag håller med Hasse till 100% + 0,01 %
          375 liter till L-malar

          Kommentar

          • Leo
            Användare
            • november 2002
            • 85

            #20
            Kan inte annat än le, på vårt diskussionsforum här i Finland är folk rätt raka och inte alltid vänliga i sina kommentarer. Vi har moderatorer som ändrar stavfel, speciellt vad gäller termer och teknik... Men å andra sidan håller de ordning och klass på diskussionen, de flesta andra diskussionsforumen i Finland präglas av åldersklassen 12-15 och deras "se vilken fin fisk jag fått, vad är det för fisk?". Vilket det inte är något fel på, men lätt frustrerande i längden.

            Ni i Sverige är så himla snälla och sakliga hela tiden! Ta det som en komplimang.
            -Alix-

            Kommentar

            • Fredrik H.
              Användare
              • april 2002
              • 1884

              #21
              Jag stör mig absolut inte på folks språk eller stavning men det är fruktansvärt störande när folk gång på gång svarar på frågor som redan är besvarade, skriver om saker som inte har med tråden att göra, svarar enbart för att skriva något och inte för att tillföra något eller inte läser mer än sista inlägget i tråden.

              mvh,
              Fredrik H.
              Gratis konto på: www.cichlidtube.com
              www.cichlidgallery.org
              www.tropheini.com

              Kommentar

              • David Johansson
                Användare
                • april 2002
                • 581

                #22
                Observera att detta gäller inte specifikt personen bakom användarnamnet FISKAR.NU

                Generellt har vi som administratörer på ciklid.se hög toleransnivå på användare och inlägg innan vi raderar. Som framkommer här så kan man ignorera inlägg så länge de inte passerar gränsen för vad som är acceptabelt. Meningsbyggnadsfel och felstavningar kommer ju aldrig bli ett skäl till att man tar bort inlägg, man blir ju förvånad ibland över sina egna inlägg. Frågvishet är ju också något som vi ser som positivt och uppmanar därför till det.

                Baksidan av detta är att många trådar mer eller mindre fylls av inlägg som egentligen inte har något med ämnet att göra. Detta blir givetvis jobbigt i längden om man vill läsa igenom tråden. Sambandet mellan dessa personer är flera men ofta rör det sig om någon som hittat på de flesta uppgifterna (eller de få som finns) i sin profil, väldigt sällan (läs aldrig) finns korrekta namn och personuppgifter inlagda.

                På gott och ont är de är också oerhört aktiva och skriver massvis av nya inlägg varje dag, under den ofta korta tid de är aktiva på forumet.

                Vi har på ciklid.se haft en del användare av den här typen och ibland blir man förvånad över deras envishet, tillsägelse eller t.o.m. avstängningar verkar inte bita i första taget.
                David

                Kommentar

                • Fiskar.nu
                  Användare
                  • september 2003
                  • 442

                  #23
                  Om det nu skulle vara att det är många som skriver för mycket skit i forumet (typ jag eller?) så kan ni ju alltid lägga till IP-Block, som blockera ens dator att registera typ..

                  Rätt många klagar på mig, inte bara här på ciklid.se men även ffsverige.nu, men där funkar fint fint, dom är van nu hehe, admin har klagat på mig men ändå bryr sig inte eftersom jag är den mest aktiva medlemen av ca 2500 personer som är medlem

                  Hmm jag kan förstå att ni klagar på mig här också
                  375 liter till L-malar

                  Kommentar

                  • Cutekid
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 3368

                    #24
                    Smart kid!
                    Carl

                    Besök petrochromis.com´s forum:

                    http://petrochromis.com/phpbb3/

                    Kommentar

                    • Björn
                      Användare
                      • april 2002
                      • 787

                      #25
                      Ska vi tolka ditt senaste inlägg i denna tråden som att du medvetet jävlas med folk forum på internet och inte bryr dej om att du förstör för oss seriösa människor? Eller är jag helt ute ocn cyklar?

                      mvh
                      Björn
                      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                      Kommentar

                      • David Johansson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 581

                        #26
                        citat:Ursprungligen skickat av Fiskar.nu

                        Om det nu skulle vara att det är många som skriver för mycket skit i forumet (typ jag eller?) så kan ni ju alltid lägga till IP-Block, som blockera ens dator att registera typ..
                        Tack för tipset, vi är ganska medvetna om vilka tekniska möjligheter vi har i de fall detta krävs. Vi har nu valt att inte vidta några åtgärder för någon som idag är aktiv på forumet. Du är med andra ord välkommen på detta forum.
                        David

                        Kommentar

                        • Daniel Odell
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 2437

                          #27
                          Haasse_H: du e lite väl naiv, men det är ju lite gulligt med sådana människor iofs

                          Fiskar.nu har blivit avstängd 2! ggr från zoopet redan. Han är ett tvättäkta troll, inget annat. Enligt mig. Liksom gissa varför det inte står ett smack på hans personliga info?
                          fish r friend

                          Kommentar

                          • Fiskar.nu
                            Användare
                            • september 2003
                            • 442

                            #28
                            Ingen orsak och tackar
                            375 liter till L-malar

                            Kommentar

                            • Tony
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4594

                              #29
                              Snacka om tråd som tappat tråden =) Intressant för övrigt att man är mer aktiv på ett forum för att man skriver som en kulspruta istället för att tillföra något.

                              Tony Englund

                              Kommentar

                              • StefanL
                                Användare
                                • augusti 2002
                                • 10784

                                #30
                                Personligen anser jag faktiskt att NCS kan kräva någon sorts ID av utnyttjare av detta forum. Det vore väldigt enkelt att plocka bort "troll" eller annat folk som inte vill visa sitt rätta jag...antingen via ordentlig användarinfo eller IP-nummer.

                                Det dyker upp sådana här diskussioner med jämna mellanrum tycker jag och det är ändå en reserverad inställning hos webbansvariga att tackla problemet.

                                Fiskar.nu har gjort ett antal tveksamma inlägg och det förvånar mig lite att han "förstår" folks irritation, men ändå kör på...
                                Om du -Fiskar.nu- är medveten om "dina fel" så vore det väl enkelt att "tygla sig själv" lite bättre...om du nu seriöst vill veta saker om akvaristik.

                                Sedan tycker jag att det skiner igenom emellanåt då han är fullt medveten om datorer och IP-adressernas betydelse...men blandar detta med att skriva underliga ämnen och inlägg som ibland är helt uppåt väggarna.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...