Alternativa bakgrunder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #16
    Några bilder Eric ?? Låter fint.

    MVH
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Trigger
      Användare
      • oktober 2003
      • 34

      #17
      Håller med föregående talare, låter onekligen fint! Skulle vara kul att se några bilder på karet.
      Förutom att det ALLTID är kul att se andras akvarier så söker jag just nu så mycket inspiration jag någonsin kan hitta vad gäller Malawi/Tanganyikakar.

      Du touchade förresten på ytterligare ett par av mina återstående frågetecken: Moduler och sand. Är nämligen lite sugen på att komplettera bakgrunden med någon stilig modul också, vet bara inte riktigt hur ännu.
      Sen sitter jag och klurar lite på om jag ska köra på mitt gamla lager med 3-5mm Rådagrus (har typ 200kg liggande i föräldrarnas källare från mitt tidigare liv) eller om jag ska välja något annat. Iofs klart beroende på fiskval också...

      För närvarande lutar det åt att jag kör på Malawi/Mbuna (sambon tycker Malawisar är snyggare än Tanganyikor... hrm... - karet ska stå i vardagsrummet, så lite hänsyn får man väl ta) och då torde det väl funka fint med Rådagruset. Eller?

      Tja... velig av naturen är man tydligen...

      Och därmed spårade tråden för gott ur från ursprungsämnet!

      Mvh
      /Mats
      ___________________
      * 672l Malawi - Gradvis ökning av invånarantalet pågår.
      - Labeotropheus Trewavasae, "Chilumba" (2+4)
      - Labidochromis Caeruleus, "Golden" (3+4)
      - Melanochromis Cyaneorhabdos, "Maingano" (x+x = 8st...)
      - Copadichromis Azureus (1+1)
      - Ancistrus sp (1+1)

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #18
        Tja !

        Trigger!! Kör med rådafågelsand. Överlägset snyggast tillsammans med moduler. Hatar den grova rådasanden men det är ju en smaksak. Jag ska börja med ett långvarigt projekt. Jag tänkte sätta upp ett riktigt fint showakvarium att glänsa med när det kommer folk hem Det skall bli ett typ 600 eller 720 liters med btn moduler där filtret kommer att bestå av en modul där det kommer att vara ytavrinning på. Inne i modulen kommer det vara en kraftigt powerhead med bitar med blå filtermatta och biobollar. Det är alltså ett tätt filter där vattnet rinner över kanten på modulen. Blir jävligt effektivt. Karet skall innehålla en stor grupp troffar ev min grupp med Tropheus Brichardi "Canary Cheek" eller Tropheus Brichardi Mpimbwe "Red Cheek". Gillar Brichardis skarpt.

        Detta kommer förstås ta några år men det är det värt för att bli så perfekt som möjligt.

        MVH
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Eric
          Användare
          • oktober 2003
          • 53

          #19
          Det kommer bilder inom en snar framtid. Jag har tagit en massa bilder när jag höll på och fixade med akvariet så det kommer.

          Cutekid:
          En tanke bara.... tror du inte att den filterlösningen som du skriver om kommer att väsnas lite väl mycket??. Jag funderade på en liknande lösning när jag statade upp mitt 720 fast jag skulle dölja avrinnigen bakom bakgrunden, men bestämde mig för att det nog skulle låta för mycket så det skippades.

          //Eric
          Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs.
          I am haunted by waters.

          //Norman Maclean

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #20
            Eric:
            Jag har kikat på en sådan lösning. Totalt ljudlös. Jag fattar inte varför jag inte har kommit på samma ide tidigare. Klockers.

            MVH
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • Lejonmarie
              Användare
              • april 2003
              • 429

              #21
              Hej

              Nybörjare på "bakgrunds" fronten!
              Jag söker ett prisvärt alt till BTN bakgrunder, min plånbok är för tunn för BTN.
              Jag har nu kollat in en del tips. tex Pangea och länken från Tommy L.

              Problemet är att jag ahr ett 540 liters med måtten 150*60*60 och de måtten är vist inte såå vanliga!?

              Är det nån som har en översitk över prislägen och olika bakgrunder.!???
              Intreserad och nyfiken!!

              ;-) LejonMarie
              540L Vieja synspila
              500L Cichlasoma bocourti

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #22
                Jodå Marie, 150x60x60 är supervanligt. Varför bakgrundstillverkarna verkar ignorera dessa mått är väldigt knepigt tycker jag.

                Tony Englund

                Kommentar

                • Lejonmarie
                  Användare
                  • april 2003
                  • 429

                  #23
                  Ok!

                  Ja jag tyckte väl så, men det är mer vanligt i listorna när man söker efter alt bakgrunder att det finns 150*50.

                  Jag har hittat ett alt, genom Tommys tips.¨på

                  Aqua Rock för 1750:- (med frakt till sth 1900:-)
                  Jag tycker den ser helt ok ut, men undrar om det är nån som sett denna live eller vet om den finns i stockholms området.?

                  Pangea Rocky 1. 159 x 59 cm.

                  dkk kr 1.592,00

                  Eller finns det fler alt (förutom BTN orginal)
                  ????

                  Hjälp!
                  ;-) LejonMarie
                  540L Vieja synspila
                  500L Cichlasoma bocourti

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551

                  Kommentar

                  Arbetssätt...