Geophaguslek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • INXS

    #46
    Det var ju synd, jag tycker det mest intressanta med ciklider ar just ynglavarden. Har just nu ett par Apistogamma frank som simmar omkring med sina yngel - ynglen ar sakert mer an en manad gammla.

    Kommentar

    • Ricard
      Användare
      • augusti 2003
      • 476

      #47
      Har du Fredrik någon uppfattning om hur lång tid det tar för G. sp. Orange Head eller Red Cheak att växa från runt 8cm till könsmogna subadulta?
      Jag har också A. heckelii och de är ngt mindre, vad har de för tillväxttakt?

      Mvh och tacksamhet över att få delta i detta forum. Jag lär mig en hel massa! :-)
      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • april 2002
        • 1884

        #48
        Jag har tyvärr ingen erfarenhet av hur fort Geophagus växer men det är nog troligt att du har ett halvår kvar till könsmognad.

        INXS: Det är inte omöjligt att det kan fungera i ett riktigt stort kar men det ska nog vara ett välinrett 720 eller uppåt i så fall. Den enda ciklid som jag har personligen har upplevt vårda kullar upp till att de är vuxna är C. sajica. Jag har hörta att flera andra centralamerikaner gör detsamma. Apistogramma är ju emellertid inte särskilt känd för att låta sina yngel vara ifred så det kan tänkas att du just nu lever på gränsen till ett kanibalistiskt tillslag.

        mvh,
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • INXS

          #49
          Tack for varningen, jag skall nog ta och flytta dom imorgon.

          Kommentar

          Arbetssätt...