Crenicichla sp. "Xingu 1"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walle_1
    Användare
    • februari 2003
    • 708

    #31
    "mina sp"peru" saknar fläckarna på ryggfenan,så det är inte samma art eller så har jag fyra hanar."

    Eller så har inte fläckarna kommit än. När jag köpte min var den kanske 7 cm och alldels blek och fläckarna syndes knappt i ryggfenan. Så jag antar att dom måste över 7 cm för att man ska kunna se tydligt vilket kön den har.



    MVH Martin

    http://m1.271.telia.com/~u27102612/

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • april 2002
      • 516

      #32
      Det var mycket intressant artikel ,några citat
      "Be certain to provide plenty of cover for the soon-to-be-killed specimen" och "After eliminating tankmates"
      då vet jag vad som händer om jag får ett par av mina 4 sp"peru" .

      Hur aggresiv är en ensam hane mot andra fiskar?

      Walle 1:du kanske har rätt att fläckarna på ryggfenan kan komma senare när de större.
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #33
        Jag har inte haft ensamma hanar men jag har haft outparade. Dessa har initialt spöat allt, sedan har de endast lyft på ögonbrynet för att sätta sig i respekt men knappt rört de andra fiskarna. Mitt par nu dominerar inte akvariet så hanen är snäll.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • pleco
          Användare
          • april 2002
          • 516

          #34
          Okej,ska testa med en hane i mitt Geophagus akvarium.
          ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

          Kommentar

          • Motaguensis
            Användare
            • juni 2003
            • 250

            #35
            Magnus: Jeg kjøpte en Creinicichla sp.colombia, de kalte den det bare fordi den var VF fra Colombia og de ikke viste hvilken art det var og jeg har funnet ut at det er en C.sedentaria De hadde også C.lugubri, C.proteus og C.sp.Peru på denne listen jeg kjøpte fra
            Preben

            Kommentar

            • Motaguensis
              Användare
              • juni 2003
              • 250

              #36
              Jeg har hatt en C.punctata hann, han ble 25cm før jeg solgte han, utrolig intersang fisk, ikke aggresiv mot fisk som var over 15cm år han ble fullvoksen men prøvde og tok livet av alt som var under 3/5 av hans størrelse.

              Akkurat nå har jeg en VF Crenicichla sedentaria hoe, som jeg nevnte ovenfor. Hun er 12-13cm og var bare 8 cm når jeg fikk henne i begynnelsen av August. Hun er ytrolig nysgjerrig, er det noen her som vet hvor stor denne arten blir? Har alltid likt Crenicichla ganske godt, men Channa er kjedlige i forskjell
              Preben

              Kommentar

              Arbetssätt...