Slött forum.!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • delfin61
    Användare
    • juni 2010
    • 106

    #31
    Jag tycker också det är viktigt med ett levande Forum. Här samlas kunskap som är ovärderlig. Jag har just skapat ett Fb konto endast för att följa olika slutna akvariegrupper. Jag känner redan att det blir splittrat och ostrukturerat. Mycket tid går åt att läsa och rulla i flödet, mer ett letande om det finns något intressant än ett sökande efter strukturerad information som man vill ha fakta om.

    Frågan är hur vi ska få alla som är inne på NCS att skriva och våga beskriva sin hobby. Helt klart är många inne och läser men inte mer.

    Ni i nya styrelsen har gjort ett fantastiskt arbete. Mycket fritid som går till ert arbete kan jag tänka.
    Jag skrev på Fb och hänvisade till Forumet. Kan vi göra en aktion där vi alla skriver något och hänvisar till Forumet och uppmanar folk att skriva något. Kanske kan även Forumet piffas upp för att bli mer attraktivt att skriva i . Det IT - mässiga kan jag inget om.
    Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller den mest intelligenta som överlever. Det är den som är mest anpassningsbar för förändring. / C.Darwin

    Kommentar

    • JRB
      NCS Medlem
      • januari 2013
      • 274

      #32
      Just att många tycker som FI "det känns inte "stort" nog" tror jag hämmar många att delge sina erfarenheter... Paradoxen är kanske att ALLA ciklidvänner ska kunna samlas här för att både skriva och läsa. Jag kan känna samma själv att det jag har att säga är inget nytt, jag vet ju inte ens vad som är sagt innan men det är säkert omskrivet ett flertal gånger av "riktiga" experter och vem vill s.a.s slå in öppna dörrar? Jag själv intresserar mig både för proffsens detaljerade beskrivningar och inte minst nya rön samtidigt som jag älskar att läsa vardagsberättelser om exempelvis ett framväxande intresse hos vem som helst. De "enkla" tingen och frågorna kan man relatera till och känna igen sig i. Jag vet inte hur man kan locka med fler att skriva men ett beteende är i alla fall att visa positiv uppskattning och ALDRIG "sätta sig på höga hästar" för att blicka nedåt på det enkla folket som ligger så långt efter min utveckling. Jag vill tillägga att jag själv i många år var en "läsare" och haft/har stort utbyte av vad andra skriver utan att kommentera och jag tycker vi ska uppskatta alla dessa osynliga supporters. Bara att kolla historiken för hur många som läser inläggen, att det skulle vara "bottar" som står för merparten tvivlar jag starkt på. Kom igen FI, skriv hur det går för dina små-Oscars, Guldsömmarna och din snygga Kax-mört, Doviin. Vi är många som vill se och läsa!

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #33
        Ursprungligen postat av JRB
        Just att många tycker som FI "det känns inte "stort" nog" tror jag hämmar många att delge sina erfarenheter... Paradoxen är kanske att ALLA ciklidvänner ska kunna samlas här för att både skriva och läsa. Jag kan känna samma själv att det jag har att säga är inget nytt, jag vet ju inte ens vad som är sagt innan men det är säkert omskrivet ett flertal gånger av "riktiga" experter och vem vill s.a.s slå in öppna dörrar? Jag själv intresserar mig både för proffsens detaljerade beskrivningar och inte minst nya rön samtidigt som jag älskar att läsa vardagsberättelser om exempelvis ett framväxande intresse hos vem som helst. De "enkla" tingen och frågorna kan man relatera till och känna igen sig i. Jag vet inte hur man kan locka med fler att skriva men ett beteende är i alla fall att visa positiv uppskattning och ALDRIG "sätta sig på höga hästar" för att blicka nedåt på det enkla folket som ligger så långt efter min utveckling. Jag vill tillägga att jag själv i många år var en "läsare" och haft/har stort utbyte av vad andra skriver utan att kommentera och jag tycker vi ska uppskatta alla dessa osynliga supporters. Bara att kolla historiken för hur många som läser inläggen, att det skulle vara "bottar" som står för merparten tvivlar jag starkt på. Kom igen FI, skriv hur det går för dina små-Oscars, Guldsömmarna och din snygga Kax-mört, Doviin. Vi är många som vill se och läsa!
        Bra skrivet!

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #34
          Ursprungligen postat av JRB
          Just att många tycker som FI "det känns inte "stort" nog" tror jag hämmar många att delge sina erfarenheter... Paradoxen är kanske att ALLA ciklidvänner ska kunna samlas här för att både skriva och läsa. Jag kan känna samma själv att det jag har att säga är inget nytt, jag vet ju inte ens vad som är sagt innan men det är säkert omskrivet ett flertal gånger av "riktiga" experter och vem vill s.a.s slå in öppna dörrar? Jag själv intresserar mig både för proffsens detaljerade beskrivningar och inte minst nya rön samtidigt som jag älskar att läsa vardagsberättelser om exempelvis ett framväxande intresse hos vem som helst. De "enkla" tingen och frågorna kan man relatera till och känna igen sig i. Jag vet inte hur man kan locka med fler att skriva men ett beteende är i alla fall att visa positiv uppskattning och ALDRIG "sätta sig på höga hästar" för att blicka nedåt på det enkla folket som ligger så långt efter min utveckling. Jag vill tillägga att jag själv i många år var en "läsare" och haft/har stort utbyte av vad andra skriver utan att kommentera och jag tycker vi ska uppskatta alla dessa osynliga supporters. Bara att kolla historiken för hur många som läser inläggen, att det skulle vara "bottar" som står för merparten tvivlar jag starkt på. Kom igen FI, skriv hur det går för dina små-Oscars, Guldsömmarna och din snygga Kax-mört, Doviin. Vi är många som vill se och läsa!
          Bra skrivet.

          Tänk också på att för att skriva behöver man lite uppmuntran. För att lägga upp en bild till behöver man lite uppmuntran. Ett enkelt "snygg bild", "snygg fisk", "intressant" räcker och ju fler som svarar det desto mer uppmuntrad blir man.

          Det är svårt att hålla ångan uppe när man inte får respons även om man ser att någon läst
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • dpzOnline
            Användare
            • september 2016
            • 162

            #35
            Ide

            Ursprungligen postat av Mikael W
            Kanske vore det nåt att piffa upp Forumet lite. Tänker just nu på t.ex:
            - enklare att lägga upp bilder och flmer
            - bättre sökfunktion, t.ex. möjlighet att söka på två eller flere kriterier samtidigt

            Ni andra kan kanske bidra med flere önskemål?
            Sökningen skulle kompletteras med sökning via google.

            Denna nedan skulle kunna läggas på ciklid.org och då endast söka igenom aktiva forumposter


            Kopiera följande kod och klistra in den i ett <div>-element i sektionen <body> på webbplatsen där du vill att både sökrutan och sökresultaten ska visas.


            <script>
            (function() {
            var cx = '003524714420317676855:glcltrvhdlw';
            var gcse = document.createElement('script');
            gcse.type = 'text/javascript';
            gcse.async = true;
            gcse.src = 'https://cse.google.com/cse.js?cx=' + cx;
            var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
            s.parentNode.insertBefore(gcse, s);
            })();
            </script>
            <gcse:search></gcse:search>


            Denna skulle göra samma sak men bara söka igenom arkivet
            <div>
            <script>
            (function() {
            var cx = '003524714420317676855:ti2h06ws0ri';
            var gcse = document.createElement('script');
            gcse.type = 'text/javascript';
            gcse.async = true;
            gcse.src = 'https://cse.google.com/cse.js?cx=' + cx;
            var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
            s.parentNode.insertBefore(gcse, s);
            })();
            </script>
            <gcse:search></gcse:search></div>

            OBS de bör vara på var sin sida.
            Vill ni se exempel gå in på dessa två sidor





            Notera att jag valt enklaste enklaste gratis default, så det kommer lite reklam i toppen.
            Testa att söka efter blå arg malawi i båda.
            Senast redigerad av dpzOnline; 10 februari 2017, 23:10. Anledning: Ta bort en div-tag
            Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.

            Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.

            Kommentar

            Arbetssätt...