Slött forum.!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trafter
    Användare
    • oktober 2013
    • 345

    #16
    Bra flås i forumdelen nu!
    1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #17
      Ursprungligen postat av AKH
      Sen tror jag att det är viktigt för Er "äldre" medlemmar och särskilt de personer som står bakom forumet, att snappa upp nya medlemmar och ge dem gehör och visa dem intresse för deras inlägg, va än de må vara.

      Jag som helt ny medlem, blir såklart mera sporrad att fortsätta att vara här, och så småningom även bli betalande medlem, om jag känner att mina frågor besvaras samt att intresse visas...

      Jag blev väldigt välkomnad av flera av Er här och såklart att man känner sig glad och att man vill fortsätta att vara här!

      Må väl, ha en bra dag, hälsningar Anna.
      Jag håller med till 100%
      Kul att du känner dig välkommen, jag hoppas på att du vill fortsätta att skriva på forumet och att du vill bli medlem i vår fantastiska förening

      Kommentar

      • AKH
        Användare
        • september 2016
        • 34

        #18
        Tack Erik !! Det borde finnas en "gilla knapp"

        Jag ska göra mitt bästa för att bidraga till att hålla forumet vid liv, men eftersom jag inte är erfaren vad gäller Ciklider så kanske jag inte har värst mkt att komma med, ÄNNU Det kommer nog bli mest frågor från min sida.... Däremot har jag haft akvarium i 2 år så jag har ju viss erfarenhet i och med det.
        Ursprungligen postat av Erik Österlund
        Jag håller med till 100%
        Kul att du känner dig välkommen, jag hoppas på att du vill fortsätta att skriva på forumet och att du vill bli medlem i vår fantastiska förening
        Senast redigerad av AKH; 15 september 2016, 14:27.

        Kommentar

        • Pettap
          NCS Medlem
          • januari 2005
          • 1385

          #19
          Ursprungligen postat av Trafter
          Bra flås i forumdelen nu!
          Ja det var helvete
          4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
          900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
          Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

          Kommentar

          • ICC
            Användare
            • maj 2006
            • 243

            #20
            Riktigt kul att det börjar skrivas i forumet. Ser också att en del nyregistrerade dyker upp/hittar hit, väldigt kul. Så till Er nya här på Ciklid...STORT VÄLKOMNANDE.
            Hoppas det blir en trevlig höst/vinter med mycket läsning och diskussioner här!!!

            Kommentar

            • Trafter
              Användare
              • oktober 2013
              • 345

              #21
              Och det är många olika ämnesdiskussioner så det finns mycket nytt att lära sig!
              1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vatten

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • augusti 2002
                • 3743

                #22
                Gammal tråd men för mig som är lite gammaldags och inte använder FB pga det menlösa stressiga spammandet av struntposter är detta en otroligt tråkig utveckling. Förr var det intressanta diskussioner i alla avdelningar, långa välskrivna inlägg och djupa funderingar, maratontrådar som jaguarciklid-trådarna på tusen inlägg per år eller nåt sånt, till slut blev det nästan som att skriva i en öppen dagbok, och nu är det nästan helt dött i vissa avdelningar med några tafatta försök att peta på den döende hästen genom att posta nån bild med veckors mellanrum. NCS är lika med Ciklidbladet i princip för mig idag, tyvärr. Jag förstår att det inte går att styra denna utveckling men helt klart är det ju tråkigt.
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Jo det är tråkigt, det är till och med så att de som har blogg här får frågor från andra om de inte kan kopiera bloggen till facebook då de som följer lättare kan hänga med där. Antar att de slipper kolla på flera ställen samtidigt.

                  FB är helt klart extremt enkelt när man ska lägga upp bild på sina firrar, det är ett himla klickade i ett forum.

                  Men, missa inte alla andra fördelar det är med ett medlemskap:
                  • Rabattbutiker, vi har nu butiker med rabatt på upp til 20% och flera med 15%, även i webbutiker
                  • Ciklidbladet
                  • Ciklidbladet online
                  • Delta i tävlingar. 2017 kommer vi utse månadens medlem, slumpvis som vinner ett pris värt runt 2-400 sek. Sedan kommer vi köra många fler tävlingar under året.
                  • Appen NCS medlem, där du kan läsa CB, artregistret och hitta dina rabattbutiker
                  • Artregister med extra allt. Vissa funktioner är nämligen avstängda för icke medlemmar
                  • Rösträtt på föreningsmöten
                  • NCS Medlem logga i din forumprofil :-)
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • FI
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 3743

                    #24
                    Förstår att det finns fördelar med FB också men jag är som sagt lite gammaldags och, vet inte, kanske lite för nostalgisk, tyckte det fungerade klockrent med forumet, jag har fantastikt många fina minnen från ncs-forumet under de många år jag har hängt här (sedan 2002 ser jag just, oj vad tiden går!). Förstår att det även finns de som är ännu äldre och tycker att även forumen är stentråkiga jämfört med de många fysiska mötena man hade förr i små lokala föreningar. Det blir lätt mycket käbbel på forumen pga lite mer anonymitet, som rovfiskfantast med förkärlek till stora klunsar har man ju fått försvara en och annan åsikt mot skrikiga personer bakom en datorskärm, men det hör kanske internet till antar jag.
                    Vet inte vad jag vill säga egentligen. Törs jag säga att det var bättre förr? När man har passerat 40 är det väl okej att säga så?

                    Intresset tar dock inte stryk i alla fall och tur är väl det. Min kaxiga dovii-hanne fortsätter växa så det knakar och små påfåglar är på uppväxt i ett annat kar och sedan går även en gigantisk kull med guldsömmare i en lekburk här. 2017 har definitivt potential att bjuda på mycket skoj!
                    Senast redigerad av FI; 31 december 2016, 13:10.
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #25
                      Ursprungligen postat av FI
                      Intresset tar dock inte stryk i alla fall och tur är väl det. Min kaxiga dovii-hanne fortsätter växa så det knakar och små påfåglar är på uppväxt i ett annat kar och sedan går även en gigantisk kull med guldsömmare i en lekburk här. 2017 har definitivt potential att bjuda på mycket skoj!
                      Låter toppen det, kanske utrymme att skriva något om detta i något kommande CB?
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3743

                        #26
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Låter toppen det, kanske utrymme att skriva något om detta i något kommande CB?
                        Nja det känns inte "stort" nog, om du förstår hur jag menar :/ Guldsömsleken är skoj iofs men jag skaffade ett "färdigt" lekpar så det var inte mycket pyssel som behövdes där, bara doppa dem i lite vatten så kom äggläggningsröret ut typ
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • tege
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 2753

                          #27
                          Ursprungligen postat av FI
                          Nja det känns inte "stort" nog, om du förstår hur jag menar :/ Guldsömsleken är skoj iofs men jag skaffade ett "färdigt" lekpar så det var inte mycket pyssel som behövdes där, bara doppa dem i lite vatten så kom äggläggningsröret ut typ
                          Du kan ju skriva en artikel till CB om fördelarna med forumet jämfört med FB. Facebook är enkelt men ganska värdelöst om man letar kunskap.
                          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                          Kommentar

                          • Pettap
                            NCS Medlem
                            • januari 2005
                            • 1385

                            #28
                            Håller med tege skriv en artikel om det. Jag gillar forumet bättre. Fb i all ära med snabba inlägg med bilder osv. Men vill man gå tillbaka för att läsa om ett inlägg är det nästan omöjligt. Jag hade gärna sätt ett aktivt forum igen. Saknar tiden då alla självutnämnda "proffs" härjade här inne. Den ena bättre än den andra
                            4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                            900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                            Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • augusti 2002
                              • 8597

                              #29
                              Kanske vore det nåt att piffa upp Forumet lite. Tänker just nu på t.ex:
                              - enklare att lägga upp bilder och flmer
                              - bättre sökfunktion, t.ex. möjlighet att söka på två eller flere kriterier samtidigt

                              Ni andra kan kanske bidra med flere önskemål?
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                #30
                                Det är ett mycket komplicerat steg som kommer kosta pengar om vi ska förenkla. Christian gjorde det för Zoopet och avråder egentligen då det blev så dyrt
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...