Efter flytten, nystarten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Erik Österlund
    svarade

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Här kommer en filmsnutt med lite info om min 840 L burk. Tyvärr ser belysningen ut som ett disco, jag filmar med I-pad genom en app som heter Aquarium cam vilken jag INTE rekommenderar haha

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Tack, jag har gjort lite uppdateringar på den inbyggda burken; gjort om lite i inredningen, filtreringen och fixat med belysningen. Kommer en film om den vid något senare tillfälle.

Lämna en kommentar:

• elvin
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Nu i helgen blev det klart, kanske finns någon fog som behöver målas en gång till och lite småpyssel som jag ska göra ikväll men i stort sett är det klart! Fisken är i till och med!
    Så fint!!

Lämna en kommentar:

• elvin
    svarade
    Kul att se film med dina bôrkar! När jag bodde i en lägenhet på 36kvm för 12 år sen hade jag fyra st burkar. 540, 375, 250, och 80 liter. Nu när vi bor i hus har jag tyvärr bara plats för ett akvarium, hehe! Vi får se, jag kanske kan erövra ett hörn i taget och ta över så småningom. Jag skulle uppskatta en film där du går in på detalj, absolut. Filtrering, inredning, moduler, bakgrund osv. Jag har iofs gjort det mesta på mitt kar redan, men det är ändå kul att se hur andra gjort. För framtida projekt om inte annat.

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Tack, kul att det uppskattas! Jag har tänkt att lägga upp fler klipp senare där jag har tänkt att ta en burk i taget (dom som finns något intressant att prata om) där jag går in mer på tekniken osv.

Lämna en kommentar:

• JRB
    svarade
    Kul att få en inblick och särskilt när man får lite bakgrundssnack, då blir det mycket intressantare. Kanske följer jag exemplet en vacker dag...

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Filmade lite här hemma idag, blev ju kanske inte superbra med tanke på att det är dagsljus men så är det här i livet - allt blir inte bra helt enkelt

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Fattar inte varför texten hamnar hur som helst bland bilderna, blir ju helt obegripligt..

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: F8CFF039-60B8-45AC-8877-E41F91FE7DEE.jpeg
Visningar: 200
Storlek: 546,3 KB
ID: 756105Klicka på bilden för större version

Namn: E5E9E63F-0F75-4593-878E-FACCA1395F46.jpeg
Visningar: 197
Storlek: 616,7 KB
ID: 756103Klicka på bilden för större version

Namn: A0B68E4C-D060-4030-AB60-E965A330BB3A.jpeg
Visningar: 200
Storlek: 587,1 KB
ID: 756102 Nu är filterbygge på rulle igen, har fått vänta lääänge på att få hem plastgaller som har varit slut på dammbutiken och det har väl inte varit säsong direkt så dom har varit sega på att ta hem trots mail och telefonsamtal. Men nu så!

En 55 liters plastlåda som droppfilter Klicka på bilden för större version

Namn: 03FEA192-51EE-44AC-8DDA-EE466F5D1B19.jpeg
Visningar: 206
Storlek: 447,1 KB
ID: 756101 med en FX6 som förfilter även i den här burken. Lite ny set-up på filtermaterialet, blir nog bra. Bilderna talar väl för sig själva..
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Tack! Ja det blir nog bra det här hoppas jag

Lämna en kommentar:

• Kawasa
    svarade
    Ser ju helt kanon ut! Bra ide med filter skåpen vid sidan

Lämna en kommentar:

• Pabbe
    svarade
    Toppen!!

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: F0A4A932-3CED-410E-806C-79ECAC66BC47.jpeg
Visningar: 197
Storlek: 439,9 KB
ID: 755998Klicka på bilden för större version

Namn: 21A58BDC-EF6C-408D-BFDA-F9BBE2C7C625.jpeg
Visningar: 195
Storlek: 441,3 KB
ID: 755997 Bygget med ställningen pågår, en burk är typ igång. Håller på att sänka rötter därav påsar med sand i burkarna, det är inte det senaste inom aquascaping

Jag gjorde ett litet ”skåp” till ytterfilterna som ska filtrera för översta och mellarsta burken. Den nedre burken ska delas på mitten och där blir det filterhörnor, glas är beställt. Beställde svart glas. Uppdaterar snart igen

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Ursprungligen postat av Kawasa
    Man tackar! Skulle gärna komma förbi någon dag för att kolla till karen
    Du får kika förbi när familjen är och shoppar i centrum

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...