Ciklidbladet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    #16
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Jepp, det är totalt skrämmande.
    Lite beklagligt är det i alla fall. Tänk om det liksom gick att länka ihop sidorna med varandra så alla inlägg gick att läsa på båda ställena.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #17
      Lyckligtvis är väl fejsboken på väg ner.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #18
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        En sak vi kan vara överens om ....... vårat forum som vi älskar 12 inlägg på ett dygn ...... på fejan minst ett par hundra
        Skillnad på kvalitet i inläggen!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          Ursprungligen postat av Mikael W
          Lyckligtvis är väl fejsboken på väg ner.
          Det tror jag inte, eller snarare, det är andra sociala medier som går upp. Forum är nog körda... Jag har inte fått gratisversionen av Tapatalk att funka på forumet förövrigt. Jag tror att det är nödvändigt att göra ett mobilanpassat forum (utan app) för att få igång det. Fast även det tror jag är kört. Ett akvaristiskt "facebook" med vettig sökfunktion...

          Jag sitter och skriver och läser en hel del på bussen. Det är ju som gjort för att få ett levande forum när folk bär med sig mobiler hela tiden.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Ducce
            Användare
            • november 2009
            • 360

            #20
            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Skillnad på kvalitet i inläggen!
            Ja - och inte är det till forumets fördel

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • augusti 2002
              • 8598

              #21
              Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Det tror jag inte, eller snarare, det är andra sociala medier som går upp.
              Just precis. Det är bara vi åldringar som använder fejsboken numera. Ungdomarna har helt andra media. Men kvalitetsmässsigt håller den nedåtgående trenden i sig, tror jag. De nya media är ännu mera snuttifierande och kortlivade än fejan.
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8598

                #22
                Ursprungligen postat av Ducce
                Ja - och inte är det till forumets fördel
                Jo, det är det helt klart. Men det är väl en följd av att det är mer volym på fejan, då slinker det med en hel del strunt också. Därtill är fejan mer svårsökt, vilket leder till att samma saker upprepas igen och igen.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • Christer5
                  Användare
                  • december 2012
                  • 155

                  #23
                  Man läser det som man tycker är intressant på Facebook övrigt hoppas lätt över,tyvärr är det på Facebook som det händer något även om det blir återupprepningar.

                  Kommentar

                  • riktlinjer
                    Användare
                    • augusti 2013
                    • 335

                    #24
                    Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Det tror jag inte, eller snarare, det är andra sociala medier som går upp. Forum är nog körda... Jag har inte fått gratisversionen av Tapatalk att funka på forumet förövrigt. Jag tror att det är nödvändigt att göra ett mobilanpassat forum (utan app) för att få igång det. Fast även det tror jag är kört. Ett akvaristiskt "facebook" med vettig sökfunktion...

                    Jag sitter och skriver och läser en hel del på bussen. Det är ju som gjort för att få ett levande forum när folk bär med sig mobiler hela tiden.
                    NEJ

                    När det är 'för lätt' att göra inlägg/svar så uteblir kvaliten, jag tror forum kommer överleva väldigt länge. Om kvaliten på inläggen hålls hög kommer besökarna komma tillbaka.

                    nej, jag försöker inte ens läsa helt felstavade inlägg, dålig grammatik etc för att någon sitter på en liten handhållen enhet...
                    En utlänning som hjälpligt försöker göra sig förstådd och försöker hjälper jag gärna. Och man kan skilja skriften åt

                    Kommentar

                    • Ducce
                      Användare
                      • november 2009
                      • 360

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mikael W
                      Jo, det är det helt klart. Men det är väl en följd av att det är mer volym på fejan, då slinker det med en hel del strunt också. Därtill är fejan mer svårsökt, vilket leder till att samma saker upprepas igen och igen.
                      Syftade mer på just detta ämne som diskuteras här i tråden, tycker det varit både mer inlägg och vettigare innehåll där. Tror det beror på en snabbare respons på fejan.

                      Men jag håller med om att det är mer kvalitet när det gäller fisk och akvarie relaterade ämnen på forumet.

                      Kommentar

                      • tege
                        Användare
                        • februari 2005
                        • 2753

                        #26
                        Ursprungligen postat av Ola Svensson
                        Sedan undrar jag om det ens är möjligt för en förening som NCS att i dagsläget erbjuda något som skulle få sådana som dig att bli medlem igen. Jag är på intet sätt kritisk nu, men jag tror faktiskt inte det.
                        Som vanligt ett moget inlägg av dig Ola, väx upp och sluta mästra folk. Att mästra folk verkar vara något som du tycker du har ensamrätt på.
                        Kan inte fatta att du tillåts skriva sån här skit men då jag av egen erfarenhet vet att hör man till den inre kretsen i föreningen så tillåts man helt klart skriva mer än "vanliga" medlemmar. Dina rader är inget mer än ett försök till ett personligt påhopp, men det biter inte så bra på mig då jag är van dina utlägg sen tidigare. Tror inte du ökar medlemsantalet på det här viset heller.
                        Hoppas jag slipper fler inlägg om mig på din sandlådenivå hädanefter. Just nu är du orsak till att nivån är högre i FB-gruppen än här i forumet, hoppas det blir tvärtom i framtiden.
                        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • april 2002
                          • 14633

                          #27
                          Jag försökte inte mästra och uttryckte mig klumpigt. Jag ber om ursäkt. Det jag försökte säga (men misslyckades med) är att vissa akvarister kommer vi inte få som medlemmar även om vi lyckas få föreningen mer åt deras håll. Vilken slags akvarieförening skulle du betala medlemskap i?
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9122

                            #28
                            Ursprungligen postat av tege
                            blablabla.
                            Tänkte svara på ditt inlägg Tege, men struntar i det, Du har varit tyst på forumet i 2 månader och plötsligt har du vaknat upp med ett typiskt Tege inlägg!
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • tege
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 2753

                              #29
                              Ursprungligen postat av Wilhelm
                              Tänkte svara på ditt inlägg Tege, men struntar i det, Du har varit tyst på forumet i 2 månader och plötsligt har du vaknat upp med ett typiskt Tege inlägg!
                              Fler än jag som skriver självtypiska inlägg här. Det lyfte nivån grattis.
                              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                              Kommentar

                              • tege
                                Användare
                                • februari 2005
                                • 2753

                                #30
                                Ursprungligen postat av Ola Svensson
                                Jag försökte inte mästra och uttryckte mig klumpigt. Jag ber om ursäkt. Det jag försökte säga (men misslyckades med) är att vissa akvarister kommer vi inte få som medlemmar även om vi lyckas få föreningen mer åt deras håll. Vilken slags akvarieförening skulle du betala medlemskap i?
                                Jag har tidigare lovat att betala in om vissa saker uppfylls, inga konstiga saker utan en ren teknikalitet, så dina antydningar kan du hålla för dig själv eller rikta dom mot någon annan än mig i alla fall.
                                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                                Kommentar

                                Arbetssätt...