Jaguarciklid 2003 - del 7

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    citat:Ursprungligen skickat av orm

    ser ni hur _alla_ är underbart mönstrade i fenorna? galet, tänk å få in ett gäng VF i sverige igen.
    Nej jag ser bara en massa stackars jaguarer i ett nät...
    Nej men allvarligt, jag tror inte att VF-jaggor automatiskt är vackrare än de som finns i handeln, se bara på Jumbo, en jagga från en guldfärgad mamma och en vanligt färgad pappa långt från att vara VF.
    Men visst skulle den Svenska jaguarpopulationen behöva lite nytt blod, chansen att någon av oss skulle lyckas få fram en Jumbo av de urvattnade odlingsexemplar vi hittar i våra butiker är säkert ganska liten...

    Hoppet om att mina jaggor skulle förvandlas till Jumbo's har jag gett upp sedan långt tillbaka, hanen är bara ett stort fetto och honan är bara gul... ;D
    walles och chrillos jaggor har däremot visat att vi inte ligger så långt bakom amerikanarna som jag har trott.

    Mvh Fredrik Isaksson
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • augusti 2002
      • 3743

      Några bilder på jaguarhanen...




      Jag smyger även in en bild på zonatumen... förlåt.


      Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Ola
        Användare
        • augusti 2002
        • 1232

        Fi, Så vacker din jagga har blivit guldfärgad, blir dem det med åldern?

        Mina har fortfarande inte börjat käka än! Hoppas på det bästa efter yngelvården är slut.
        Malawin som var 16-17cm låg på botton totalt attackerad (död) måste ha varit tjuvrusningar som har tagit kål på honom.
        Zonatumen var ju skit fin! Påminner mig lite om Texascikliden är den nära släckt med den ?
        Snart dags att starta ny jaguartråd del-8
        vad är jaggornas naturliga fiende förutom männsikan?
        Hur ser biotopen ut? Stora runda stenar,lite växter samt finare grus på botten?

        Mvh Ola
        ola lindeberg

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • januari 2003
          • 2437

          zonatumen ser ut som bifasciatum? iallafall är den tokfin, jag vill ha en med jaggorna sen när påfåglarna flugit ut *hähähä*
          fish r friend

          Kommentar

          • Daniel Odell
            Användare
            • januari 2003
            • 2437

            Ola: din beskrivning är ganska prick på. de bilder jag sett är sandbotten med enstaka stora stenar men inga växter.

            Vieja (zonatum) är inte nära släkt med Herichtys carpinte (texas)

            fish r friend

            Kommentar

            • FI
              Användare
              • augusti 2002
              • 3743

              citat:Ursprungligen skickat av Ola

              Fi, Så vacker din jagga har blivit guldfärgad, blir dem det med åldern?
              Jo de ändrar färg med åldern. Själv hatar jag däremot den där gula färgen... Jag vill att de ska vara vita... VITA!! *springer iväg och surar i ett hörn*
              Skämt åsido... Båda fiskarna är lite gulaktiga även i verkligheten men inte riktigt i samma nivå som på bilderna, kameran spökar lite då man fotograferar på kvällen, fotograferar man i dagsljus så blir de betydligt mindre gula. Men de är ju inte vita... inte på långa vägar...

              Mvh Fredrik Isaksson
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

              Kommentar

              • FI
                Användare
                • augusti 2002
                • 3743

                citat:Ursprungligen skickat av orm

                zonatumen ser ut som bifasciatum?
                Jo jag är faktiskt osäker på om det är en Vieja zonatus, försäljaren sa att det var det men jag vet faktiskt inte...
                Personligen så tycker jag att den är lite för blå för att vara en bifasciatum men å andra sidan så finns det massor av färgvarianter så det kan säkert vara en sån i alla fall... Vieja-släktet är inte så lite krångligt.

                Ska du inte spara påfåglarna? Jag såg bilden du hade lagt upp i medlemsgalleriet och hade jag haft påfåglar som såg ut så där så hade jag förmodligen skrotat jaguarerna och kört vidare med påfåglarna istället... Eller kanske inte... Men jag hade i alla fall sett till att ha kvar påfåglarna så länge som bara möjligt. Brutalt vackra fiskar! =) Är de handtama?

                Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 2437

                  jag svarar dig i del 8 :-P
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    Jag låser tråden eftersom ny tråd startats på http://www.ciklid.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3668
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    Arbetssätt...