Chokladciklider -lekbeteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #76
    Mina får numera nästan husera själva i ett 400 kar nu, när jag gav bort min Brasiliensis grupp... lugnt å skönt! Ok de delar fortfarande karet med L-malar, långsträckta pansarmalar och corydoras samt en liten black ghost. Men nu är de liksom mer som kungaparet, ensamma på sina troner. Lite för många yngeltjyvar dock för att det skall bli nåt av leken. De leker stadigt ca en gång i månaden numera.
    Det räcker faktiskt bra med ett ståtligt ciklidpar i ett 150 cm kar!
    Anders L

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • januari 2003
      • 2437

      #77
      citat:
      (något orm inte vågade erkänna förens jag kom hem =) )
      ok, Gosatta borta i 7v!

      en vecka efter han har åkt, ringer orm ner till thailand, och följande samtal utspelar sig:

      orm: tjo gosatta, e allt bra?
      gosatta: ja för fan ja super varje dag å ligger i solen, kunde inte va bätre!
      orm: jo föresten, alla dina fiskar är sjuka, jag har inte tid att medicinera, hoppas de lever OM 6 VECKOR NÄR DU KOMMER HEM!
      gosatta: oj nu måste jag åka hem usch va orolig jag är varför berättade du detta för mig din j**la idiot, fy fan för dig som åker fram å tillbaka till bromma för min skulle i 7 veckor!!!
      orm: förlåt jag är en dålig människa jag går och hänger mig.

      Va ja än gjorde blev de fel .... :-(
      fish r friend

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • februari 2003
        • 1686

        #78
        hähähähä ja livet är inte lätt =) .. Men dom lever ju de e huvudsaken
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          #79
          Vad mina chokladciklider har blivit tuffa sen dom "kungar" i karet. De har börjat mobba min ensamma gamla inavlade scalarhona... hon börjar se bra tufsig ut! Du får passa dig Gosatta!
          Hoppas det är tillfälligt nu när de är på gång att leka... hon kanske läs sig att hålla sig ur vägen?
          De som var såna fegisar när Brasiliensis ägde karet.
          Anders L

          Kommentar

          Arbetssätt...