Tanganyika för hela slanten !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FLAVUS
    Användare
    • mars 2014
    • 122

    #76
    Matar mina fiskar 2 ggr / dygn . 1:a målet : NLS varje dag , 2:a målet Hikari Ciklid Excel /Tropical Spirulina(alger)
    varannan dag.

    Kul att du gör en omstart och lycka till med dina Tanganyika !

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #77
      Utfodrar endast NLS en till två gånger per dag, mycket sparsamt, speciellt till mina Tropheus då min ambition inte är att de ska bli stora broilers..

      God Jul allihop
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • FLAVUS
        Användare
        • mars 2014
        • 122

        #78
        Så går den yngel-hungriga Irsacaehonan och tuggar igen !
        Paret leker oavbrutet verkar det som.
        Bara 8 dagar sedan hon käkade upp förra kullen. En fertil liten rackare.

        Kommentar

        • FLAVUS
          Användare
          • mars 2014
          • 122

          #79
          Var och inhandlade lite ny fisk idag.
          Neolamprologus cylindricus samt ett par Neolamprologus pulcher /Daffodil.
          Har letat rätt länge efter dessa arter och har nu äntligen lyckats finna mycket vackra exemplar.
          Ska bli kul att studera dessa individer ett tag framöver och hur dom går ihop med övriga fiskar.

          Kommentar

          • FLAVUS
            Användare
            • mars 2014
            • 122

            #80
            Såg något trevligt men samtidigt förvånade beteende bland mina Troffar idag !
            Har inte tidigare sett några allvarliga tendenser till lek tidigare utan mest rangordningar.
            Gjorde idag rent mina filter som sitter bakom BTN-bakgrunden,gjorde en hel del ommöbleringar i karet.
            Bland annat gallring av växter och lite små förflyttningar , inget större ingrepp.
            Vattenbyte med ca. 50 % och tillförde Bikarbonat.Nytt filter i kolfiltret.
            Ca. 10 minuter efter att jag tagit upp påfyllningsslangen så började 3 par leka mer eller mindre samtidigt ?
            Man undrar ju om dom fått dödsryck ?
            Så nu sitter jag och begrundar och njuter av deras skådespel och hoppas att det fortgår en stund till och om det kan leda till något.

            Kommentar

            Arbetssätt...