Rengöra sten från naturen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andreastell
    Användare
    • juli 2014
    • 32

    #16
    Får leta i gaderoben efter mina nylonstrumpor då haha

    Kommentar

    • olaw
      NCS Medlem
      • juli 2006
      • 470

      #17
      Det där med trä från sjöbotten låter intressant Rasmus E kanske är det sådant som säljs som driftwood på ebay eller om det är sådant som flytit i land på stränder? Du får gärna lägga upp någon bild så vi får se hur det kan se ut i akvarium.

      För övrigt så håller jag med övriga personer som kommenterat att det funkar bra att bara skölja av och vid behov skrubba plockad natursten till akvarium. Har aldrig uppståt några problem hos mig. Jag undviker dock stenar som jag tror innehåller för mycket metaller typ järnmalm hehe.

      Kommentar

      • Rasmus E
        Användare
        • augusti 2013
        • 68

        #18
        Ursprungligen postat av olaw
        Det där med trä från sjöbotten låter intressant Rasmus E kanske är det sådant som säljs som driftwood på ebay eller om det är sådant som flytit i land på stränder? Du får gärna lägga upp någon bild så vi får se hur det kan se ut i akvarium.
        Jag vinner nog ingen fototävling med dessa bilder. De stora grenarna är al som jag plockade i skogen där de låg torra och döda. De små träbitarna är troligtvis ek plockade från botten nära strandkanten av en sjö vid en ekhage. Stenarna tog jag från samma sjö.

        Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-08-17 10-48-54-331.jpg
Visningar: 1
Storlek: 227,7 KB
ID: 691152
        Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-08-17 10-49-45-181.jpg
Visningar: 1
Storlek: 240,4 KB
ID: 691153

        Kommentar

        • westafrica
          Användare
          • mars 2014
          • 320

          #19
          De behöver inte vara snygga bilder om det är ett snyggt kar på dem! Gillar verkligen grenarna!

          Kommentar

          • andreastell
            Användare
            • juli 2014
            • 32

            #20
            Ja det var vackert må jag säga. Helt plötsligt känner jag för fixa grenar och helt ändra om i karet

            Kommentar

            • Rasmus E
              Användare
              • augusti 2013
              • 68

              #21
              Tackar tackar. Det är 375 liter och jag ville hitta långa grenar som skulle fylla upp på alla håll och kanter.
              En NCS-medlem som jag var hemma hos i vintras och köpte fisk av hade satt fast sugkoppar på rötter och grenar och kunde på så vis fästa dem på olika höjd i bakrutan efter behov och smak. Praktiskt, enkelt och väldigt snyggt.

              Kommentar

              Arbetssätt...