Heroina isonycterina och Caquetaia spectabilis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uffe Lindström
    Användare
    • maj 2005
    • 285

    #16
    Ursprungligen postat av DaRe
    Häftiga vad ska du göra med dessa de börjar bli stora nu.
    Ärlig talat så vet jag inte riktigt, svår fråga och jag vill verkligen inte få ett rykte som en oseriös akvarist.
    Jag har skjutit det ifrån mig lite i en slags avvaktan på hur de utvecklar sig. Det som hände, hände helt utan planering och det känns lite som att korsningen är lite "once in a life time".
    Och precis som Kawasa skriver har de redan utvecklat mycket färg (för de som vet och har erfarenhet av "amerikaciklidyngel" i den storleken) ex. Spectablisen själv är väldigt grå ända upp till ca. 10 cm, för att sen färga ut.

    Det känns lite spännande och jag kan tänka mig ge bort ungfisk i "studiesyfte" till de som är intresserade av en unik korsning och samtidigt känner ett ansvar om dess ursprung. Jag känner ingen "stress" just nu då de går i en 600 liters burk och bara är 2-3 cm.

    Mvh
    Uffe
    www.youtube.com/user/Uffelimpan

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Ursprungligen postat av Uffe Lindström
      Ärlig talat så vet jag inte riktigt, svår fråga och jag vill verkligen inte få ett rykte som en oseriös akvarist.
      Mvh
      Uffe
      Ingen risk. Alla som känner dig vet hur seriös du är. Blir intressant att se vad det blir av dem.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Uffe Lindström
        Användare
        • maj 2005
        • 285

        #18
        Är det någon som är intresserad så skänker jag gärna fiskar av denna extremt ovanliga korsning till "studiesyfte".
        Filmsnuttarna tidigare i tråden verkar ha tappat länkningen men kan ses på min You tube-kanal https://www.youtube.com/user/Uffelimpan

        Fiskarna är mellan 3-6 cm och bor i Arboga. Så kom gärna förbi och hämta "världens ovanligaste ciklid" så bjuder jag på fika o lite fisksnack

        Mvh
        Uffe
        070-360 70 50 eller PM
        www.youtube.com/user/Uffelimpan

        Kommentar

        • Uffe Lindström
          Användare
          • maj 2005
          • 285

          #19
          För den nyfikne...
          Lite större nu, mycket spectabilis väldigt lite heroina. Har sett ganska tråkiga ut till för ca. 3 veckor sen när det orange ganska plötslig började dyka upp.

          Klicka på bilden för större version

Namn: Heroina Spectabilis 1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 136,6 KB
ID: 691292
          Klicka på bilden för större version

Namn: Heroina Spectabilis 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,0 KB
ID: 691291
          www.youtube.com/user/Uffelimpan

          Kommentar

          • ScreamingBroccoli
            Användare
            • mars 2013
            • 231

            #20
            Fina fisken.

            Hur många har du lyckats hitta nya hem åt?

            Kommentar

            • Cichlid-Power
              Användare
              • november 2006
              • 253

              #21
              Ursprungligen postat av Uffe Lindström
              Ärlig talat så vet jag inte riktigt, svår fråga och jag vill verkligen inte få ett rykte som en oseriös akvarist.
              Jag har skjutit det ifrån mig lite i en slags avvaktan på hur de utvecklar sig. Det som hände, hände helt utan planering och det känns lite som att korsningen är lite "once in a life time".
              Och precis som Kawasa skriver har de redan utvecklat mycket färg (för de som vet och har erfarenhet av "amerikaciklidyngel" i den storleken) ex. Spectablisen själv är väldigt grå ända upp till ca. 10 cm, för att sen färga ut.

              Det känns lite spännande och jag kan tänka mig ge bort ungfisk i "studiesyfte" till de som är intresserade av en unik korsning och samtidigt känner ett ansvar om dess ursprung. Jag känner ingen "stress" just nu då de går i en 600 liters burk och bara är 2-3 cm.

              Mvh
              Uffe
              HeHei Uffe, jeg håper at du viser deg som en seriøs akvarist, og avliver yngelen.

              Hilsen Cichlid-Power.

              Kommentar

              Arbetssätt...