Kommentarer och betyg på akvarieprylar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    Användare
    • december 2012
    • 155

    #16
    Den du länkar till är vinklad är det bra,jag har en Handy som inte är vinklad men den är inte så bred.

    Använder nu mest lite större algmagnet men är alltid orolig för repor så kanske man skall beställa en bredare rakbladskrapa

    Kommentar

    • Bosse G
      NCS Medlem
      • november 2013
      • 235

      #17
      dom jag köper är inte vinklade men annars exakt samma utförande. Tillverkaren heter Ettore . 13 cm är ganska lagom. Tror inte fönterputsarproffsen använder dåliga grejor eller sånt som repar.Det enda är att bladen rostar om man inte torkar av dom.

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #18
        Verkar som Eheim pumparna har skiftande kvalitet, jag har haft flera stycken Eheim compact 3000 samt compact 5000 och de har varit helt ljudlösa

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #19
          Ursprungligen postat av Streamstone
          Hur är Sicce pumpen? Var nämligen väldigt inne på att köpa mig en av modellerna. Men så fick jag ett spontant ryck och köpte ytterfilter helt plötsligt istället.

          Har också beställt därifrån och det gick snabbt. En streamer - Sicce Voyager 3
          Jag är jättenöjd! Kör med en av de större 3.0 modellen. Pumpen i sig är knäpptyst! Slangen ligger dock mot bakrutan nu och vibrerar lite lite men de är knappt hörbart.

          Ska beställa den minsta modellen till mitt UV filter!

          Kommentar

          • Thörre
            Användare
            • april 2013
            • 44

            #20
            Pump har jag alltid kört med AquaClear och upplevt att dom alltid varit helt tysta.
            Gör sällan rent dom och dom bara går och går utan att klaga. Har tre stycken igång idag och alla är av samma kvalitet.

            Göra rent rutan använder jag också isskrapa till bil, en helt vanlig fyrkantig sådan.
            Och ALLTID dra uppifrån och ner, aldrig gnugga fram o tillbaka eller dra i sidled. Har inga repor av detta sätt. Rakblad hade jag innan men vinklar du det lite fel så kommer den haka fast och repa. Sen är dom för smala för att det ska bli effektivt.

            Kommentar

            • ThomasK
              NCS Medlem
              • januari 2013
              • 286

              #21
              Jag använder Juwels vita filtermattor till att rengöra rutorna med, viker den dubbel och sköljer ur i en hink med vatten.
              Tycker det fungerar bra och man ser direkt om man råkar få med något gruskorn eller annat i den, dessutom tycker jag att 39 SEK för 5 st filter är helt ok,
              då de räcker länge. En annan aspekt är ju att de inte innehåller något kemiskt farligt då de är avsedda att vara i ett akvarium.
              Mvh Thomas

              Kommentar

              • Joakim Birgersson
                Användare
                • augusti 2013
                • 202

                #22
                Sänker betyget på Juwel till ** (2 av 5)
                Håller på och jagar lite krispigare ljus och letar LED men funderar på andra T5 rör också. Det visar sig då att Juwel använder en mycket udda längd på rören, 1200 mm istället för mer vanliga 1150 mm. Endast Sera jag hittat i samma längd och rätt gissat - Juwels egna är dyra också......

                Varning på detta. Rören ska bytas minst en gång om året så det här blir i längden dyrt och med mindre flexibilitet, hatar när tillverkare försöker låsa in kunder på detta sätt.

                River nog ut hela lysrörsarmaturen och satsar på LED.
                720 l. Malawi mbuna
                720 l. Tanganyika
                112 l. Yngel och karantän

                Kommentar

                Arbetssätt...