Like knapp på inlägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Ursprungligen postat av johho
    Går det att få så att det bara går att lajka bilder isf och inte vanliga inlägg.

    Skulle det gå att man kanske har 5 likes att dela ut, sen måste man skriva ett inlägg för att få nya? Bara spawnar vilt här
    Vet ej om det går, misstänker att detta kommer i vbulletin själv framöver. Utan plugin.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • bossep
      Användare
      • januari 2013
      • 2352

      #17
      Ursprungligen postat av DaRe
      Mycket intressant tycker jag!

      Jag tror inte alls på FB integration och jag tror inte det är vad Bosse menar faktiskt utan en lokal sandlådefacebook som jag brukar säga. Men detta med likes är helt separat från det också.

      Tanken är att det ska enkelt att visa att man gillar bilder, jag tror det som Pabbe skriver blir ett mindre problem med lite knapp då behöver man inte svara för att visa sitt gillande.
      Japp sandlåde FB var det jag surrade om. Jag har faktiskt saknat en i forumet i bland. Just för att bli av med en massa enordsposter.
      Webmaster för Ciklid.org.
      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        #18
        Men samtidigt så är det ju trevligt att få poster på sina inlägg.
        Det finns inget värre än när man postar på FB och man får 40 likes men inte någon orkar skriva något och ge en reflektion eller en åsikt.

        Kommentar

        • GraTis
          Användare
          • januari 2013
          • 414

          #19
          Ursprungligen postat av johho
          Men samtidigt så är det ju trevligt att få poster på sina inlägg.
          Det finns inget värre än när man postar på FB och man får 40 likes men inte någon orkar skriva något och ge en reflektion eller en åsikt.
          +1

          Kommentar

          • Christer5
            Användare
            • december 2012
            • 155

            #20
            Allt samröre med Facebook tycker jag är förödande,ett Forum skall vara seriöst och det är inte Facebook i många fall.

            Låt oss ha kvar att kommentera posterna istället för att bara trycka på "gilla" det skapar kontakt och ger fler kommentarer

            Kommentar

            • bossep
              Användare
              • januari 2013
              • 2352

              #21
              Ursprungligen postat av johho
              Men samtidigt så är det ju trevligt att få poster på sina inlägg.
              Det finns inget värre än när man postar på FB och man får 40 likes men inte någon orkar skriva något och ge en reflektion eller en åsikt.
              Ja det är klart och jag håller med. Men ofta blir det ettordskommentarer vilket inte ger så mycket förutom att någon har orkat skriva i stället för att klicka på en tumme.
              Hur som så är dessa diskutioner nog så viktiga för mig och i vilken riktning ciklid.org skall gå.
              Jag vet redan att nästa version måste vara användbar på Dator, Plattor och Mobiler. Men sedan spånar jag runt en del.
              bland annat något tvitter liknande som är kopplat till sandlåde FB och forumet. Samma med bilder och videos.
              Det finns en anledning till att FB, Twitter och Instagram blivit så populära.
              Webmaster för Ciklid.org.
              Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

              Kommentar

              • bossep
                Användare
                • januari 2013
                • 2352

                #22
                Ursprungligen postat av Christer5
                Allt samröre med Facebook tycker jag är förödande,ett Forum skall vara seriöst och det är inte Facebook i många fall.

                Låt oss ha kvar att kommentera posterna istället för att bara trycka på "gilla" det skapar kontakt och ger fler kommentarer
                Hej,
                Jag tror inte att forumet kommer att försvinna. Det har helt klart en STOR funktion. Men det ena tar inte ut det andra. Vi har massor med människor som tittar och deltar på vår FB sida och det ena tar inte ut det andra.
                Vad jag vill ha är valmöjligheter att skapa mer kontakter och utbyte av ideer. Jag är exempelvis inte någon fantast av de nya sociala medierna men det förhindrar inte att dessa är otroligt populära. Inte minst de som skall bli framtidens ciklidister. Det svåra är att ha kompatibilitet både bakåt och framåt.

                Bosse
                Webmaster för Ciklid.org.
                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Ursprungligen postat av GraTis
                  +1
                  +1
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #24
                    Ursprungligen postat av Christer5
                    Allt samröre med Facebook tycker jag är förödande,ett Forum skall vara seriöst och det är inte Facebook i många fall.

                    Låt oss ha kvar att kommentera posterna istället för att bara trycka på "gilla" det skapar kontakt och ger fler kommentarer
                    +1, men en kombo kanske?

                    Jag tror att fler skulle lägga in bilder om de fick mer uppmuntrande feedback, ofta är det bara en reply.

                    Gilla knapp utan facebookkoppling kanske skulle underlätta för många att ge mer feedback än idag.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • bossep
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 2352

                      #25
                      Ursprungligen postat av DaRe
                      +1, men en kombo kanske?

                      Jag tror att fler skulle lägga in bilder om de fick mer uppmuntrande feedback, ofta är det bara en reply.

                      Gilla knapp utan facebookkoppling kanske skulle underlätta för många att ge mer feedback än idag.
                      Håller med, det skall inte vara någon FB koppling.
                      Jag gillar valbarhet man behöver ju inte klicka på något bara för att det finns där eller?

                      Jag tycker vi skall testa med detta så småning om. Blir det för mycket likes så kan man ju ta bort det igen. Men när
                      man gör så brukar man få på skallen. Nåväl det är inte första gången DET händer
                      Webmaster för Ciklid.org.
                      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                      Kommentar

                      • Kawasa
                        Användare
                        • september 2012
                        • 840

                        #26
                        Beslutar ni att prova detta så betänk följande, alla de användare som inte får några "likes" skulle kunna känna sig ouppskattade och tröttna på att skapa inlägg och i slutändan sluta besöka forumet.
                        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                        Kommentar

                        • bossep
                          Användare
                          • januari 2013
                          • 2352

                          #27
                          Ursprungligen postat av Kawasa
                          Beslutar ni att prova detta så betänk följande, alla de användare som inte får några "likes" skulle kunna känna sig ouppskattade och tröttna på att skapa inlägg och i slutändan sluta besöka forumet.
                          Det är alltid för och nackdelar med allt. Men vågar man inte prova något nytt blir man bara stående på samma fläck här i livet.
                          Jag är inte rädd att bli kritiserad och erkänna om något blir fel. Då får man ändra tillbaka.
                          Men som sagt det blir nog ingen tumme på ett tag om ens någonsin.
                          Webmaster för Ciklid.org.
                          Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                          Kommentar

                          • fart66
                            Användare
                            • januari 2012
                            • 191

                            #28
                            Ursprungligen postat av fragster
                            Jag sällar mig till FB-skeptikerna. Like-fiskande (!) är inget kul sätt att interagera med likasinnade på. Jag röstar för vidareutveckling, absolut, men inte för mer FB-integration...
                            Jeg slenger meg på det fragster sier.

                            RHD

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              #29
                              Vi är många som är på båda, likes får jag på fejsboken och även kommentarer. Är det folk som blir ledsna om de inte får tillräckligt många likes så finns det kanske en anledning. Vi kan ju inte stå stilla som Bosse skriver, ja-sägare har oftast roligare än nej-sägare. Styrelsen kan ju sitta och räkna likes, och se till så att alla får lika många, eller så delegerar de. Jag kan hjälpa till och trycka på tummarna.
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              • Kawasa
                                Användare
                                • september 2012
                                • 840

                                #30
                                Ursprungligen postat av maltandis
                                Ja-sägare har oftast roligare än nej-sägare.
                                Ha ursäkta ifall jag går lite off topic här men kom bara och tänka på en film med Jim Carrey som är ganska rolig som jag kan rekommendera, trailer kommer här

                                Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...