Like knapp på inlägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Like knapp på inlägg

    Bumpar upp denna ide som nu funnits så länge och det finns lösningar bara att installera:
    exempelvis:



    Fler som vill ha detta?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    #2
    Jag har tänkt tanken många gånger. Men samtidigt så tänker jag att det kan bli slutet för många kommentarer. Det är så lätt att slappt trycka på "like" istället för att skriva något om en bra idé eller så. Så jag är klyven över detta med like-knapp helt enkelt

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Bumpar upp denna ide som nu funnits så länge och det finns lösningar bara att installera:
      exempelvis:



      Fler som vill ha detta?
      nej tack! Kasta det i papperskorgen! Blir ju som i facebook! 100 likes och två kommentarer!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Kawasa
        Användare
        • september 2012
        • 840

        #4
        Spontat så känns det för mig som att forumet är ok som det är. Läste lite granna om hur funktionen fungerade och den skulle kunna föra med sig både gott och ont till forumet.

        Exempel, på Instagram så känner många yngre att det är jätteviktigt att ha många som "gillar" fotografierna de lägger upp, oron av att inte ha tillräckligt många som gillar fotografierna eller att inte ha så många "vänner" kan vara förödande för många yngre. Vissa egotrippade personer kan tom påstå och kalla andra för "losers" ifall man inte har många följare. Detta är framför allt ett problem bland yngre personer, någonting säger mig att vi kanske inte har så många yngre just här och detta inte kommer att bli ett problem här.

        Hur som helst inför vi detta så kommer forumet att dela upp användarna i två grupper, dom populära med många "gilla" medaljer, och dom impopulära med få eller inga "gilla" medaljer. Info nedan är taget från länken:

        • Counts how many thanks a user gives
        • Counts how many thanks a post gets
        • Shows how many thanks a user gave in every post of his
        • Shows how many thanks a user gave in profile
        • Shows how many thanks a user got
        • Shows how many posts or a user are thanked
        • Shows info in profile
        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

        Kommentar

        • bossep
          Användare
          • januari 2013
          • 2352

          #5
          Ursprungligen postat av Wilhelm
          nej tack! Kasta det i papperskorgen! Blir ju som i facebook! 100 likes och två kommentarer!
          Det var värst! Vet du hur likes fungerar på fejan?
          Webmaster för Ciklid.org.
          Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

          Kommentar

          • bossep
            Användare
            • januari 2013
            • 2352

            #6
            Jag struntar i likes men vill folk ha det kan vi stoppa in det.
            Vi kommer nog att ha något facebook liknande i nästa version av siten.
            Jag vill ha mer interaktivitet mellan den nuvarande siten och facebook.
            Webmaster för Ciklid.org.
            Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #7
              Ursprungligen postat av bossep
              Det var värst! Vet du hur likes fungerar på fejan?
              ja, tyvärr!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Ursprungligen postat av Wilhelm
                ja, tyvärr!
                nu skall inte du vara sur Wilhelm för du inte får några på FB
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #9
                  haha, jo jag har faktiskt fått några! Men jag samlar inte på dem!
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Pabbe
                    NCS Medlem
                    • september 2006
                    • 1805

                    #10
                    Jag är på Wilhelms linje. Jag var med i Facebook några månader. Fick nog. Tröttnade.

                    Tror också det blir för spretigt, rörigt. Gör att man inte orkar läsa vidare i trådar. Jag känner redan nu ibland i vissa långa trådar, som blir långa när det blir sidor av "likes" i textform. Alltså för många korta kommentarer av uppskattning i t.ex bildtrådar. Det kan ju vara flera sidor utan bilder, när det är många korta inlägg som bara är "likes"...Visst är det nice med uppskattning, men det blir ju ibland så att man lägger in en uppskattande kommentar kanske för att inte verka "snål" med uppskattning eftersom andra gör det.
                    Om det ska bli mer interaktivitet mellan Facebook och siten, hoppas jag att det blir en slags valmöjlighet.
                    Jag är också mycket kluven inför en sådan utveckling. Det är ju ändå så att alltfler tröttnat på Facebookliknande aktiviteter. Ofta kanske utan att göra något åt det. Man lämnar bara vissa sidor. Hoppar över och går vidare.

                    Kommentar

                    • fragster
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 85

                      #11
                      Jag sällar mig till FB-skeptikerna. Like-fiskande (!) är inget kul sätt att interagera med likasinnade på. Jag röstar för vidareutveckling, absolut, men inte för mer FB-integration...

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #12
                        Mycket intressant tycker jag!

                        Jag tror inte alls på FB integration och jag tror inte det är vad Bosse menar faktiskt utan en lokal sandlådefacebook som jag brukar säga. Men detta med likes är helt separat från det också.

                        Tanken är att det ska enkelt att visa att man gillar bilder, jag tror det som Pabbe skriver blir ett mindre problem med lite knapp då behöver man inte svara för att visa sitt gillande.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Pabbe
                          NCS Medlem
                          • september 2006
                          • 1805

                          #13
                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Mycket intressant tycker jag!

                          Jag tror inte alls på FB integration och jag tror inte det är vad Bosse menar faktiskt utan en lokal sandlådefacebook som jag brukar säga. Men detta med likes är helt separat från det också.

                          Tanken är att det ska enkelt att visa att man gillar bilder, jag tror det som Pabbe skriver blir ett mindre problem med lite knapp då behöver man inte svara för att visa sitt gillande.
                          Ok, så långt tänkte inte jag. Det kan du ha rätt i kanske. Men blir en like-knappning som ett separat inlägg i en tråd? Har ingen klar bild över hur det skulle se ut. Jag är inte alls van vid den typen av sociala medier.

                          Kommentar

                          • johho
                            Användare
                            • mars 2007
                            • 1825

                            #14
                            Går det att få så att det bara går att lajka bilder isf och inte vanliga inlägg.

                            Skulle det gå att man kanske har 5 likes att dela ut, sen måste man skriva ett inlägg för att få nya? Bara spawnar vilt här

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #15
                              Det blir inget inlägg utan en liten siffra intill rubriken med antal gillande, eller något liknande.

                              Skulle vara intressant att testa ett tag.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              Arbetssätt...