Vi är olika
Kollaps
X
-
-
Nästa burk blir en helt annan sak eftersom jag plannerar ett 375 liter SA med Uaru och utan växter (eftersom Uaru älskar att äta dem). Det blir två helt olika system.Kommentar
-
Detta med kolfilter på ingående vatten är jag väldigt nyfiken på. Någon som gjort några mätningar kring ifall det blir bättre vattenkvalitet om man gör så?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jo, tror att det finns minst en artikel/tråd om kolfilter på ingående vatten.
Här är en intressant tråd, där det mesta om kolfilter finns!Senast redigerad av Wilhelm; 19 October 2013, 18:42.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Fast ingen med mätningar som visar på faktisk effekt av vad jag kan se.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag kör med 3 patroner typ Jula som är kopplade i serie.
Eftersom jag är snål så byter jag 1 i taget och bara flyttar om så det nya kommer sist.
Dessa filter släpper inte så stora mängder "sot" som löskol men det senare är nog bra mycket effektivare.
Men tar man det lite lugnt med flödet så funkar de.Webmaster för Ciklid.org.
Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.Kommentar
Kommentar