Fredags tråden.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Fredags tråden.

    Såvitt jag minns fanns det en "fredagstråd" här förr men kan inte hitta den så jag startar en ny.

    I Fredags tråden skriver man vad man gör på sina fredagskvällar eller precis vad som faller en in.

    Jag har fyllt upp mitt evighetsprojekt på 540 liter ända upp till toppen och klurar på hur jag ska kunna lugna nerverna över de små krusningar som blir när man går över vardagsrums golvet.

    Sen har jag även kollat mitt Tanganyika kars nitrithalt som nästan var nere i noll samt bytt vatten i karet.

    Så imorgon tar jag hem lite Jullar till det karet är tanken.

    Det är så fruktansvärt rogivande att vara tillbaka i ciklidhobbyn! (Har inte ens tv på i bakgrunden).

    Nu ska jag sjunka ner i min nyinköpta bok

    Skål på er förenings kamrater!



  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Jag är astrött efter två veckor med nära hundra timmar i veckan på jobbet och hektiskt så in i h. Har under den tiden lyckats rekrytera 12 personer. Många cv att läsa och många många intervjuer.

    Känns kul nu i alla fall. Nu söker jag bara en person till för testning av mjukvara.

    Inte så fiskorienterad iofs. Nu är det gött att slappa med ett glas vin.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Jag är astrött efter två veckor med nära hundra timmar i veckan på jobbet och hektiskt så in i h. Har under den tiden lyckats rekrytera 12 personer. Många cv att läsa och många många intervjuer.

      Känns kul nu i alla fall. Nu söker jag bara en person till för testning av mjukvara.

      Inte så fiskorienterad iofs. Nu är det gött att slappa med ett glas vin.
      Puh! Fyll kupan och bänka dig vid ditt favorit kar omedelbums!

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Ja det var en bra idé. Jag ska byta lite vatten i alla fall.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • jani
          Användare
          • juni 2013
          • 20

          #5
          Ligger i soffan med GOTT sällskap av en kall Argentinare vid namn Quilmes o kollar när mina nykomlingar Parachromis loisellei gör upp med karets tidigare kungar Hypsophyrus Nicaraguensis. (verkar som niccarna får ge sig)

          Snakeheaden leker som en galning i utblåset från pumpen, 2000l/h ger rätt bra fart åt honom, singlar iväg som en avlöning o direkt pååt igen när han orienterat sig till rätta, roande att se på iaf...

          Trevlig helg !

          MVH/Jani
          Varför snöar det alltid mest vid lyktstolpar ?

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Låter som en lämplig sysselsättning en kväll som denna. Jag har varit ute och spanat på månen som döljer sig bakom ett sprucket molntäcke men mina söner. Frisk skön luft som ger en försmak av en skön helg i trädgården.

            Nu lite surfande och lyssnar på wish you were here med Pink Floyd. Sköna låtar.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Christer5
              Användare
              • december 2012
              • 155

              #7
              Ursprungligen postat av DaRe
              Jag är astrött efter två veckor med nära hundra timmar i veckan på jobbet och hektiskt så in i h. Har under den tiden lyckats rekrytera 12 personer. Många cv att läsa och många många intervjuer.

              Känns kul nu i alla fall. Nu söker jag bara en person till för testning av mjukvara.

              Inte så fiskorienterad iofs. Nu är det gött att slappa med ett glas vin.
              Passa dig så att inte hälsan sviktar i ditt tempo och många arbetstimmar

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                det var en peak nu, det bör lugna ned sig ett tag framöver. Har samtidigt trassligt lite med utskick av ciklidbladet som nu blir i början av nästa vecka. Alla tidningar är etiketterade och tidningarna på väg till akvarielagret för omlastning till posten och vidare ut till er. Det blir ett nytt toppenummer för alla som gillar denna högkvalitativa pappersblaska.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Kimmy-
                  Användare
                  • juni 2010
                  • 458

                  #9
                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Jag är astrött efter två veckor med nära hundra timmar i veckan på jobbet och hektiskt så in i h. Har under den tiden lyckats rekrytera 12 personer. Många cv att läsa och många många intervjuer.

                  Känns kul nu i alla fall. Nu söker jag bara en person till för testning av mjukvara.

                  Inte så fiskorienterad iofs. Nu är det gött att slappa med ett glas vin.
                  Fy fasen. Jag som tycker jag jobbar mkt med 70h i veckan. Dock sker detta ständigt Själv har jag storstädat burken uppe i huset då vi haft kalas för dottern som fyllt 3år idag, o då måste det se fint ut hos troffarna
                  Mvh / Jimmy

                  Lokal

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Värre när det ligger på kontinuerligt. det är lätt att det blir rutin och man glömmer bort det andra livet.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Kawasa
                      Användare
                      • september 2012
                      • 840

                      #11
                      Har haft en jobbig vecka på jobbet, har känt mig ineffektiv och oduglig på sista tiden. Barnen var på bio idag med syrran vilket gav mig och min fru tillfälle att gå på restaurang här lokalt i Tyresö. Drog ett par Chang på restaurangen till Thai maten och hämtade barnen hos syrran. Barnen har spelat lite minecraft och gått och lagt sig. Min fru har som vanligt somnat i soffan och jag funderar på om jag ska ta ett fjärde glas whisky, börjar bli röksugen nu.
                      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8598

                        #12
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        wish you were here med Pink Floyd. Sköna låtar.
                        Lekmusik
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • mbitton
                          Användare
                          • februari 2013
                          • 223

                          #13
                          Efter en vecka av blandade arbetstider, så är det underbart skönt att sluta 16 idag med gott samvete, kundordrarna o inventeringsunderlagen samt lagret är förberet till måndag . Tycker om mitt jobb, men ibland är jag så trött på att vara trevlig hela tiden. Skulle kännas skönt för själen att vara 100 % ärlig med exakt allting bara för en dag. Service branschen är rätt krävande mentalt . Men som tur har jag en underbar sambo att komma hem till och det inkluderar även mina 2 xbox360torskar till svärsöner. Vattenbytet är klar o just nu beundrar jag mitt 600 liters kar med en kall ipa. Finns risk för att jag korkar upp en flaska vin senare Trevlig helg alla akvaristvänner, det förtjänar ni!
                          600 + 120 lliter Tanganyika

                          Kommentar

                          • FrePGun
                            Användare
                            • mars 2009
                            • 2410

                            #14
                            Efter en TUFF och HÅRD arbetsvecka... Ska jag sjunka ner i fåtöljen med en 15 åring (icke kvinna) och njuta av segern att det nu går fisk i mitt 540 kar efter ett knappt års byggande och grejande...

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #15
                              Mycket snyggt. Hantlarna (är det va?) kommer trivas toppen där
                              Senast redigerad av DaRe; 04 oktober 2013, 23:30.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              Arbetssätt...