Recension av Ledramp (Us Current Freshwater LEDplus)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • David
    Användare
    • mars 2013
    • 97

    #46
    Tack för ditt svar Kjell. Får försöka ringa dom idag igen, han verkar dock inte vara den lättaste att komma i kontakt med tyvärr :/

    Edit: Nu har jag fått tag på dom.. Tydligen var det flera kortbedrägerier från sverige och även min order blev flaggad tills dom rett ut det.. Så nu är dom på väg =)

    //D
    Senast redigerad av David; 19 december 2013, 19:46.

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #47
      Ursprungligen postat av Punkfredd
      Tycker denna filmsnutten passar in här också:

      http://youtu.be/Mj4uY-mEDq8
      Är du fortfarande nöjd med din ramp? Nu börjar det bli dags att beställa.

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #48
        Ursprungligen postat av johho
        Är du fortfarande nöjd med din ramp? Nu börjar det bli dags att beställa.
        Ja, det är jag. För priset den kostar så tycker jag definitivt att man får mycket valuta för pengarna.

        En plastfilm som sitter över knapparna har börjat bubbla upp sig lite det är väll det enda jag skulle kunna gnälla på.

        Längre fram i vår skall jag beställa timern så att jag får sol upp/ned gång och månsken utan att behöva leka med fjärren på kvällarna.

        Jag tror dock att den gör sig bäst om man är ute efter lite varmare färger. Det går liksom inte att få fram 10 000 k kallhet i ljuset.

        Kommentar

        • johho
          Användare
          • mars 2007
          • 1825

          #49
          Ska se om jag får till det med hur man beställer, annars ber jag om hjälp.

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #50
            Ursprungligen postat av Punkfredd
            Ja, det är jag. För priset den kostar så tycker jag definitivt att man får mycket valuta för pengarna.

            En plastfilm som sitter över knapparna har börjat bubbla upp sig lite det är väll det enda jag skulle kunna gnälla på.

            Längre fram i vår skall jag beställa timern så att jag får sol upp/ned gång och månsken utan att behöva leka med fjärren på kvällarna.

            Jag tror dock att den gör sig bäst om man är ute efter lite varmare färger. Det går liksom inte att få fram 10 000 k kallhet i ljuset.
            Vart fasen beställer man?

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #51
              Ursprungligen postat av johho
              Vart fasen beställer man?
              Jag köpte min ifrån Marinedepot.com men den är billigare på Kenfish.com

              Dock var det någon som hade fått vänta över en månad ifrån Kenfish. Medan någon annan hade fått den på 8 dagar...

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                #52
                Ursprungligen postat av Punkfredd
                Jag köpte min ifrån Marinedepot.com men den är billigare på Kenfish.com

                Dock var det någon som hade fått vänta över en månad ifrån Kenfish. Medan någon annan hade fått den på 8 dagar...
                Snabb leverans är ju viktigare än nån krona hit eller dit.

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  #53
                  Ursprungligen postat av johho
                  Snabb leverans är ju viktigare än nån krona hit eller dit.
                  Tror den är ganska mycket billigare på Kenfish. Se efter själv

                  Fick vänta 3 veckor ifrån marinedepot. Men då var den slut på lager i 3 dagar innan den skeppades.

                  Kommentar

                  • Streamstone
                    Användare
                    • augusti 2013
                    • 241

                    #54
                    Kensfish.com tror jag ligger bäst i pris just nu. Själv har jag börjat fundera in mig på att kombinera Currents TrueLumen diamond white - 12000k och flexvarianten av Satelite freshwater LED+. Lite mer kyla och sting i ljuset och justerbara RGB toner och inslag av lite varmare ljus. Kanske. Jo och så kanske en sunruse/dawn-timer till TrueLumen stripen (den enkla). Blåljus på natten kör jag vidare ned min budgetstav - funkar faktiskt snyggt och bra.

                    Kommer också be om hjälp när det är dags. Lite lätt bortblåst att beställa utanför gränserna Vad på ett ungefär mellan stortån och pekfingret ligger frakten på?

                    Kommentar

                    • Streamstone
                      Användare
                      • augusti 2013
                      • 241

                      #55
                      Måste börja tänka och skriva snabbare

                      Kommentar

                      • Broddan
                        Användare
                        • februari 2008
                        • 59

                        #56
                        Jag beställde en ramp med pro controllern igår. Den har bara kommit ut till marinedepot så med mer tålamod blir det säkert billigare senare från kenfish. Jag ska kombinera denna med akvastabils ledramper. Så sunrise sundown samt andra coola kombinationer med lite krut till växterna mitt i.
                        Nu börjar väntan....
                        Hälsningar

                        D

                        Kommentar

                        • Streamstone
                          Användare
                          • augusti 2013
                          • 241

                          #57
                          Menar du Marine Orbit? Den har jag allt stirrat och dreglat över en hel del. Kliar i vill ha tarmen. Den finns till väldigt bra pris på championlightning.com. Lite över min budget bara, kanske. Hrmmm (aldrig säga aldrig). En massa kul ljusstyrning

                          Ojdå, nu ser jag att den blivit ännu billigare än sist jag kollade
                          Senast redigerad av Streamstone; 03 januari 2014, 23:24.

                          Kommentar

                          • Broddan
                            Användare
                            • februari 2008
                            • 59

                            #58
                            Nej det finns en som heter pro men inte riktigt lika avancerad som marine varianten. Den har två kanaler där längd på dimmning samt max min styrka och olika färg scenario samt månljus med olika styrka samt molnighet samt åska med mera. Dock kommer jag nog hoppa över oväder då jag tror mina vf diskus kommer freaka ut... Helt ärligt har jag inte full koll på exakt vad jag kan styra men ser fram emot att pilla med det i alla fall.
                            Hälsningar

                            D

                            Kommentar

                            • Streamstone
                              Användare
                              • augusti 2013
                              • 241

                              #59
                              Ahah, nu ser jag. Pro-timern finns separat att köpa nu. Ser ut som det är precis samma som till Orbit - samma spec/funktioner. MD verkar lite nydyra bara, på championlightning.com får man den minsta Marine Orbit rampen på 18" med på köpet för samma pris - om man vill ha timern. Om man är girig och vill ha bara för att

                              Kommentar

                              • FrePGun
                                Användare
                                • mars 2009
                                • 2410

                                #60
                                Nu rycker det i köptarmen igen.

                                Men först ska jag ha ett powerhead till mitt UV filter och sen ska jag ha igång scalarkuben... Till dess har säkert den här rackarn sjunkit i pris får vi hoppas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...