Recension av Ledramp (Us Current Freshwater LEDplus)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • taskov
    Användare
    • maj 2009
    • 33

    #16
    Tja tänkte köpa ett till mitt juwel rio 180, man borde kunna få in den snyggt i rampen.
    Mitt akvarium är 101cm 36 inch 91,44cm

    En fråga vad är skillnaden mellan

    Current Satellite Plus Freshwater LED 36-48 Inch och Current Satellite Freshwater LED 36-48 Inch

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #17
      Ursprungligen postat av taskov
      Tja tänkte köpa ett till mitt juwel rio 180, man borde kunna få in den snyggt i rampen.
      Mitt akvarium är 101cm 36 inch 91,44cm

      En fråga vad är skillnaden mellan

      Current Satellite Plus Freshwater LED 36-48 Inch och Current Satellite Freshwater LED 36-48 Inch
      Den som inte heter plus har inte RGB spektrat och kan inte ställas in manuellt i färger osv utan lyser med "standard" dagsljus.

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #18
        Är fortfarande mycket nöjd med rampen!

        Men den är inte superstark! Skall man ha den till tex Malawi hade jag nog investerat i två av dessa för att få det riktigt ljust.

        En annan "nackdel" är väll att rampen är så smal, den skall ha en spridningsgrad på 120 grader. Så en tredjedel av bakgrunden blir inte belyst kan man säga.

        Jag skall skaffa två stycken Akvarieled lampor led vanlig e27 sockel och hänga ovanför karet som lite ljus kompliment.

        Lite bilder på fötterna till Johho:

        Kommentar

        • johho
          Användare
          • mars 2007
          • 1825

          #19
          Nice, och den går att dra ut till 150cm som max?

          Kommentar

          • mkoa
            Användare
            • augusti 2013
            • 12

            #20
            Den ser fin ut. Tack för att du delar med dig av hur den fungerar! . Hur är det med ljusstyrkan om du drar på max? Eller har du gjort det i bilderna ovan?

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #21
              Ursprungligen postat av johho
              Nice, och den går att dra ut till 150cm som max?
              Drog ut benen till Max, dom går en bit utanför akvariet som är 150 långt. Så Max bredden skulle jag uppskatta till ca 160. DOCK! Så blir benen klena och själva armaturen tyngs/hänger ner... Lätt ordnat med en liten gummiplupp under mitten på rampen.

              Men, till ditt kar hade jag nog satsat på två st.

              Ursprungligen postat av mkoa
              Den ser fin ut. Tack för att du delar med dig av hur den fungerar! . Hur är det med ljusstyrkan om du drar på max? Eller har du gjort det i bilderna ovan?
              På de tre senaste bilderna är det bara månljus på. Svårt att förklara hur mycket den lyser upp...

              Bara Iphonebilder men:

              Bild 1. Skymningsläge

              Bild 2. Dagsljusläge MAX...

              Kommentar

              • mkoa
                Användare
                • augusti 2013
                • 12

                #22
                Ja det ser ju riktigt fint ut och till mitt 150x50x50 borde det räcka med en st även om jag har Malawi hoppas jag. Teknikintresset kommer göra det svårt att låta bli... Tack ändå en gång!

                Kommentar

                • fricko
                  Användare
                  • maj 2013
                  • 24

                  #23
                  vart köpte du denna rampen då? verkar inte gå att göra på deras hemsida

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    #24
                    Ursprungligen postat av mkoa
                    Ja det ser ju riktigt fint ut och till mitt 150x50x50 borde det räcka med en st även om jag har Malawi hoppas jag. Teknikintresset kommer göra det svårt att låta bli... Tack ändå en gång!
                    Till det akvariet kommer den verkligen att göra sig kanon!

                    Ursprungligen postat av fricko
                    vart köpte du denna rampen då? verkar inte gå att göra på deras hemsida
                    Jag köpte min ifrån marinedepot.com men den är mycket billigare i utgångspris på kensfish.com

                    Kommentar

                    • mkoa
                      Användare
                      • augusti 2013
                      • 12

                      #25
                      Ja det ska jag kolla upp. De nya kommande kontrollerna/enheterna som du lade upp länken till verkar ju också vara intressanta!

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        #26
                        Ursprungligen postat av mkoa
                        Ja det ska jag kolla upp. De nya kommande kontrollerna/enheterna som du lade upp länken till verkar ju också vara intressanta!
                        Utan tvekan! Väntar dock tills den där man kan styra olika kanaler över hela dygnet dyker upp (skall lanseras i Ontober).

                        Den mindre billigare som finns ute nu har förvisso 15 minuters sunrise/down men då går de ju inte att köra månljuset på natten.

                        Kommentar

                        • KjellM
                          NCS Medlem
                          • november 2006
                          • 172

                          #27
                          Hei!

                          Skal bestille nytt lys til mitt kar: 210 x 140 x 70. Har i hovedsak store Gibberosa kitumba i karet.
                          Her burde vel disse lysrampene som gir litt blåfarge være bra.
                          Høres 2 stykker greit ut?
                          har dekkglass - kan disse lampene henges opp over karet for å få litt bedre spredning?
                          Noe man må være spesielt oppmerksom på ved bestilling? Samme el-system, kontakter ol?
                          Tenkte å prøve Kenfish.com.

                          KjellM fra de Norske fjell.

                          Kommentar

                          • Erik Österlund
                            Användare
                            • januari 2005
                            • 3788

                            #28
                            Jag tycker att det ser kanonbra ut. Jag gillar de skuggiga partierna som bildas. Har man för mycket ljus tycker jag att det blir mindre djup i burken och mindre intressant att titta på.

                            Kommentar

                            • FrePGun
                              Användare
                              • mars 2009
                              • 2410

                              #29
                              Ursprungligen postat av Erik Österlund
                              Jag tycker att det ser kanonbra ut. Jag gillar de skuggiga partierna som bildas. Har man för mycket ljus tycker jag att det blir mindre djup i burken och mindre intressant att titta på.
                              Ja jag håller med dig. Just till Sa passar de utomordentligt bra! Ger ett naturligt intryck!


                              Ursprungligen postat av KjellM
                              Hei!

                              Skal bestille nytt lys til mitt kar: 210 x 140 x 70. Har i hovedsak store Gibberosa kitumba i karet.
                              Her burde vel disse lysrampene som gir litt blåfarge være bra.
                              Høres 2 stykker greit ut?
                              har dekkglass - kan disse lampene henges opp over karet for å få litt bedre spredning?
                              Noe man må være spesielt oppmerksom på ved bestilling? Samme el-system, kontakter ol?
                              Tenkte å prøve Kenfish.com.

                              KjellM fra de Norske fjell.

                              Hej Kjell!
                              Jag tror inte dessa ramper täcker djupet på din tank (140) tillräcklig bra. Hade jag varit du hade jag satsat på den längsta framtill och sedan två kortare baktill, eller tvärtom.

                              På Led PLUS versionen som jag har kan man göra helt egna inställningar och du kan få EXAKT så mycket blått som dina Gibberosa behöver för att bli som vackrast!

                              Dom drivs av vanliga 12 Volts adapter, antingen sätter du en "reseplugg" på kontakten som följer med eller så köpt du 12 Voltsadaptrar med europeisk kontakt på. Det sitter en liten "stereo" plugg på imellan adaptern och rampen. Kan fotografera när jag är hemma!

                              Det fungerar nog att höjja rampen. Men är rädd att den förlorar mycket i ljusstyrka då!

                              Mvh

                              Kommentar

                              • KjellM
                                NCS Medlem
                                • november 2006
                                • 172

                                #30
                                hei!

                                Høres bra ut.
                                Kanskje det fungerer med to lamper dersom man setter de med passende avstand motsatt vei? (fra bakgrunnen og frem mot frontrutan - vil da måtte dekke en bredde på ca 1 m hver.

                                KjellM

                                Kommentar

                                Arbetssätt...