Finn fem "fel"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Jo jag är inne på det, hade fundering på att ta bort 7-8 apelsiner och behålla 7-8.

    Haha, slangen är utblås från ytterfiltret. Placeringen är för att få den vattenrotation jag vill. Får se vad jag gör. Det är inget vardagsrumkar i alla fall och jag stör mig inte så mycket på tekniken.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #17
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Jag tycker inte det finns något större att klaga på egentligen. I så fall är det för många grupper av munruvare i relation till substratruvare. Munruvarna tenderar till att flänga runt i hela akvariet vilket inte substratruvare gör.

      Har någon försökt att hålla troffar i par vilket skulle vara mest likt de naturliga förhållandena? Ett akvarium knökfullt med troffar känns bara akvarieaffär för mig så jag har aldrig funderat på att ha dem.
      Läste en artikel nånstans om någon som höll en trio troffar, tror det var brichardi (som inte längre finns som art), men det fungerade iaf.
      Jag kan tänka mig att om fisken har yttre fiender som den kan koncentrera sig på så är det samma sak som att ha en jäkla massa troffar, det viktiga är väl att hanen är upptagen med något annat än att bara jaga honorna.

      Kommentar

      • Doktor-T
        Användare
        • april 2012
        • 424

        #18
        Ursprungligen postat av johho
        Läste en artikel nånstans om någon som höll en trio troffar, tror det var brichardi (som inte längre finns som art), men det fungerade iaf.
        Jag kan tänka mig att om fisken har yttre fiender som den kan koncentrera sig på så är det samma sak som att ha en jäkla massa troffar, det viktiga är väl att hanen är upptagen med något annat än att bara jaga honorna.
        Trot på denna teori, det är fisktäthet som gäller för troffar. Jag har t ex endast 7st Ikola i mitt 720 men dom har sällskap av 34 Duboisi och 14 Ventralis. Karet har mkt god harmoni och det finns inga hackfiskar.
        720 Malawi
        375 Yngel
        112 Yngel
        70 Yngel

        Kommentar

        • Darizz
          Användare
          • januari 2013
          • 45

          #19
          Snyggt, personligen kanske jag skulle skippat troffarna och apelsinerna men det kanske bara är jag.
          Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #20
            Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Ett akvarium knökfullt med troffar känns bara akvarieaffär för mig så jag har aldrig funderat på att ha dem.
            +1


            Faktum är att endast ventralisen jagar andra arter. Alla övriga håller sig inom sin art, även troffarna.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...