540 Liter Gäddciklider med bakgrund av mjukt material.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    Riktigt fina! Attans nu blev jag sugen på gäddor igen.. Känner igen det med myersin och matningen.. Säger bara pang pang pang och mina stackars brasiliensis börjar desperat tugga "i luften" för att kanske på slump lyckas få nått
    Senast redigerad av Rivulatus; 28 oktober 2013, 08:34.
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      Ser så bra ut. Fortfarande nöjd med rampen?

      Skulle det gå att få ett kort på rampen, ffa "fötterna", Funderar på hur den kommer ser ut när den står på täckglaset.

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        Ursprungligen postat av Rivulatus
        Riktigt fina! Attans nu blev jag sugen på gäddor igen.. Känner igen det med myersin och matningen.. Säger bara pang pang pang och mina stackars brasiliensis börjar desperat tugga "i luften" för att kanske på slump lyckas få nått
        Ursprungligen postat av johho
        Ser så bra ut. Fortfarande nöjd med rampen?

        Skulle det gå att få ett kort på rampen, ffa "fötterna", Funderar på hur den kommer ser ut när den står på täckglaset.
        Tack ska ni ha! Ja detta är ju väldigt små gäddor men dom är sjukt charmiga!

        Snabba som attans så jag lär aldrig få upp dom ur karet dock...

        Johho jag fixade bilder i "recension av current led...." Tråden!

        Kommentar

        • {_AquA_}
          Användare
          • februari 2013
          • 1299

          Kollat igenom tråden nu och gillar layouten i karet. Fint med massa sten och rötter... Ska du ha växter så kör enbart på flytväxter, lotus som får blad på ytan eller mossa. Du kan få inspiration ifrån följande video.




          Eller

          // Nasser H

          Följ mina projekt:

          Tråd 1:
          https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
          Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

          Finns mer gott på följande sida!
          Min Zoon:
          http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            [QUOTE={_AquA_};919565]Kollat igenom tråden nu och gillar layouten i karet. Fint med massa sten och rötter... Ska du ha växter så kör enbart på flytväxter, lotus som får blad på ytan eller mossa. Du kan få inspiration ifrån följande video.

            Tack!

            Men jag kommer köra på en eller två klungor med Vallisneria Gigantea. Kommer fungera som dividers och mina Myersi ska tydligen uppskatta att ligga och ruva i "vassen" så att säga.

            Fiskarna går först

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              Ursprungligen postat av Rivulatus
              Riktigt fina! Attans nu blev jag sugen på gäddor igen.. Känner igen det med myersin och matningen.. Säger bara pang pang pang och mina stackars brasiliensis börjar desperat tugga "i luften" för att kanske på slump lyckas få nått

              Dom är sjukt coola, minst i karet men nu har dom kommit till sin rätt och tillochemed parat ut sig tror jag.

              Ena hanen piskar på det mesta i karet! Inklusive den stora hanteln.

              Kommentar

              • {_AquA_}
                Användare
                • februari 2013
                • 1299

                [QUOTE=Punkfredd;919566]
                Ursprungligen postat av {_AquA_}
                Kollat igenom tråden nu och gillar layouten i karet. Fint med massa sten och rötter... Ska du ha växter så kör enbart på flytväxter, lotus som får blad på ytan eller mossa. Du kan få inspiration ifrån följande video.

                Tack!

                Men jag kommer köra på en eller två klungor med Vallisneria Gigantea. Kommer fungera som dividers och mina Myersi ska tydligen uppskatta att ligga och ruva i "vassen" så att säga.

                Fiskarna går först
                Kan bli äckligt fint alltså!!! Hittade en grym bild med SA som har Vallisneria Gigantea och någon flytväxt. Tror det är frogbit hmmm.

                // Nasser H

                Följ mina projekt:

                Tråd 1:
                https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
                Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

                Finns mer gott på följande sida!
                Min Zoon:
                http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  [QUOTE={_AquA_};919576]
                  Ursprungligen postat av Punkfredd

                  Kan bli äckligt fint alltså!!! Hittade en grym bild med SA som har Vallisneria Gigantea och någon flytväxt. Tror det är frogbit hmmm.

                  http://i187.photobucket.com/albums/x...s/IMG_1183.jpg
                  Ja något sådant... Vill gärna ha någon stor flytväxt också. Lotusen är väll som grodblad?

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • mars 2009
                    • 2410

                    Har inte sett ena honan utav Crenicichla regani på två dagar, tror tyvärr hon stykt med. Den ena hanen ser rätt illa tilltuffsad ut med...

                    De andra två har bildat ett par och jag tror dom avverkar konkurans i karet.

                    Dom har revir till vänster bakom trädstammen, men han simmar till andra änden på karet och bokstavligt VET vart denandra hanen är och ger han en omgång. Alltså inte bara när dom stöter på varandra av misstag...

                    Verkar förövrigt som att Regani gäddorna har valt själva bakgrunden som tillhåll och simmar tätt intill den för att ta en snabbtur ut i karet ibland om dom ser något ätbart. Skitfräckt att se då dom simmar i hålor och skrevor jag gjort.

                    Mobbandet imellan Myersi cikliderna har startat också. Vi får se vart det hela slutar. Hoppas starkt på att kunna hålla mer än en ensam individ i karet.

                    Lite nya bilder.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      Snyggt. Kan reganihonan blivit mat till myersin?
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Erik Österlund
                        Användare
                        • januari 2005
                        • 3788

                        [QUOTE=Punkfredd;919590]
                        Ursprungligen postat av {_AquA_}

                        Ja något sådant... Vill gärna ha någon stor flytväxt också. Lotusen är väll som grodblad?
                        Ja Limnobium laevigatum skulle vara asfint i din burk med långa rötter som går ner. Dom blir ganska stora och växer ihop som i klungor.

                        Kommentar

                        • FrePGun
                          Användare
                          • mars 2009
                          • 2410

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Snyggt. Kan reganihonan blivit mat till myersin?
                          Kan inte svära på att det inte är så... Men jag tror faktiskt Myersin är för lite. Fortfarande. Eftersom att dom knappt får in en hel räka i munnen.

                          Kommentar

                          • Rivulatus
                            Användare
                            • december 2002
                            • 811

                            Däremot är dom duktiga "fjällätare". Om du ser att fjäll saknas på övriga innevånare just innan ryggfenan, så vet du vilka som varit framme. Inget jag stör mig på eller fisken men om du ser det är det rätt läcker jaktteknik. Anfaller enligt ett givet mönster varje gång.
                            SA:

                            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                            Kommentar

                            • FrePGun
                              Användare
                              • mars 2009
                              • 2410

                              Ursprungligen postat av Rivulatus
                              Däremot är dom duktiga "fjällätare". Om du ser att fjäll saknas på övriga innevånare just innan ryggfenan, så vet du vilka som varit framme. Inget jag stör mig på eller fisken men om du ser det är det rätt läcker jaktteknik. Anfaller enligt ett givet mönster varje gång.
                              Ja jag vet att en Myersi har börjat gömma sig bakom den lodräta roten där den saknade honan och den tilltufsade hannen höll till. Kan ju vara en förklarning också.

                              Kommentar

                              • FrePGun
                                Användare
                                • mars 2009
                                • 2410

                                Lite ljuskompletering på g.

                                Två spottar på 7W, PAR 30, 770 Lumen, 6500K

                                Måste köpa lite kabel så jag kan koppla el till dom nu bara. Provade i vardagsrums lampan och de såg ut att vara bra tryck i dom trots sina 7 w...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...