Sämsta ölen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kawasa
    Användare
    • september 2012
    • 840

    #16
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Sol och Corona har jag druckit i Mexiko dvs. i sin rätta miljö och då ändrade jag uppfattning om dem. De dricks närmast nollgradiga (förstås utan lime) och är lite lättare att dricka än vatten, men med viss beska. Corona smakar bättre än Sol i dessa sammanhang men Superior är en likartad öl från Mexiko fast bättre och något mer beska. På något sätt är det som att man måste knäcka koden för vissa öltyper för att "förstå" dem. Första gången jag drack veteöl tyckte jag att de smakade disktrasa, men idag tycker jag att de är fantastiska med sin uppfriskande syrlighet. Trapistöl har en viss tröskel för att inte säga de belgiska fruktölen. Det finns däremot en vidrig körsbärsöl på systemet som heter Kriek har jag för mig. Syntetiskt körsbär! Varför gör de så när det finns massor av goda körsbärsöl i Belgien? Jag var på Systemet idag och öl med namn som "Arboga 10%" och "Starköl" hamnar inte direkt i varukorgen...
    Håller fullständigt med, när jag var i Mexico så drack jag Corona med en limebit intryckt i ölen, passade perfekt i den 35 gradiga värmen!! En något kallare än rumsvarm Guinness som annars är något av en given favorit då och då skulle ha varit helt fel i den värmen
    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #17
      Forskare har tittat på vilka ölsorter som besökare på akuten har intagit. Tre av de fem ”värsta” ölsorterna är starkare med högre alkoholhalt.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      Arbetssätt...