Vad ska det vara i stora karet, Troffar eller Sandisar/frisimmare eller rovmalawi?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Repen1
    Användare
    • januari 2013
    • 877

    #16
    Därför är det bästa ( o billigast) att köpa i storlek ca 6-8cm o runt 12st, problemet är att då får man nog vänta minst 1år innan det börjar hända något. Mille
    Dieselråttan

    Kommentar

    • maltandis
      Användare
      • oktober 2003
      • 1567

      #17
      Ett klipp på en svart nasuta från Tuben

      Jag har beställt 8 VF nasuta Bilila och 20 VF nasuta Kipili (gold). De ska få ett kar var, de gula ska jag prova att ha med mina röda petrisar, och de svarta ska få gå med Eretmodus och Tanganicodus.
      Senast redigerad av maltandis; 13 juli 2013, 00:03.
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • oktober 2003
        • 1567

        #18
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        [ATTACH=CONFIG]46524[/ATTACH]Halloj,

        Två kloka val! Men det förutsätter att du skaffar ett 720 till! !
        1 är väl det alternativ som är minst besvärligt att sätta igång.
        2 är det jag skulle satsa på! Tänk på fin sand och minst 5cm då de bygger rejäla bon! Fiskar som skulle passa bra är Cyprichromis sp. leptosoma jumbo eller någon annan cyprichromis variant. Några nigripinnisar skulle inte heller vara fel!
        Jag letar själv efter odlade foae och en vacker dag så dyker det upp ett gäng och då är det bara att slå till!
        Bild på mina foae som jag lyckats hitta bild på i brådrasket!
        Fina de är/var Wille
        Senast redigerad av maltandis; 13 juli 2013, 00:54.
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Ursprungligen postat av maltandis
          Ett klipp på en svart nasuta från Tuben

          Jag har beställt 8 VF nasuta Bilila och 20 VF nasuta Kipili (gold). De ska få ett kar var, de gula ska jag prova att ha med mina röda petrisar, och de svarta ska få gå med Eretmodus och Tanganicodus.
          Skön film på toppenfiskar
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...