Akvarium till en Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    Användare
    • september 2012
    • 155

    #16
    Ursprungligen postat av johho
    Och jag fortsätter hävda att en skål (se det var inte ens svårt att skriva skål) är helt olämplig för fisk och kommer inte rekomendera någon som ber om mina råd att placera sina fiskar i en skål.
    Nej, det får ju stå för dig. Leta inte utrymme efter argumenten i lagtexten bara och bygg dina argument utifrån denna. "För mig får det inte bo fisk i skålar i alla fall"

    - är väl en roligare formulering så får väl folk se om de väljer att ta dig på orden. Det finns ju oändligt med folk som har extremt liten fisk i nanos, bladet-vaser från Ikea och allsköns småtrevliga behållare. Där är det sällan någon som gnäller. Det är samma regler här - liten fisk = funkar ofta i mindre akvarier - stor fisk = funkar mindre bra i små akvarier.

    För rent tankeexperimentsmässigt så väljer du väl inte den högra skålen i affären om den till vänster är identisk med den enda skillnaden att den har Guldfisk med i namnet?
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    Kommentar

    • ewa
      NCS Medlem
      • mars 2013
      • 457

      #17
      Sunt förnuft tycker jag. Snabba fiskar i långa akvarier, räkor funkar i skål mm. de rör sig inte så mycket, bara syresättning funkar (läs bredden större än djupet på skålen), de behöver inte insynskydd, snart kommer kanske mer detaljerade regler (EU), men folk gör som de vill hemma. Lättare att se misskötsel av hundar som går ut och syns än fiskar. Hoppas på mer fiskvänliga djurhandlare som ger proffsiga råd baserade på kunskap om fiskens behov.

      Kommentar

      Arbetssätt...