Olika malar tråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Den här lilla rackaren visade sig i ledrampens sken för första gången (när jag var i rummet)...

    Kommentar

    • {_AquA_}
      Användare
      • februari 2013
      • 1299

      Ursprungligen postat av Punkfredd
      Missat detta inlägg, fasen va tråkigt!!! Känns som malar är lite känsliga för stora förändringar, typ ommöblering/omplacering...
      Tyvärr.... ganska tragiskt.. ingen vanlig mal att få tag på heller jämfört med L14 som har gula söm på fenorna... Det är en smäll man får ta och lära sig av... :-/
      Jag letar efter L14 eller L253 nu igen. Vill köra Rio Xingu tema nämligen.

      Ursprungligen postat av Punkfredd
      Den här lilla rackaren visade sig i ledrampens sken för första gången (när jag var i rummet)...

      http://youtu.be/j34rOVHkOkg
      Fin mal! Jag kunde köpa ett par stycken för 220kr styck innan. 14cm stora... Verkar vara en livlig individ detta! Det tråkiga är att de flesta blir mindre orange med åren, men har du tur så förblir den lika orange på fenorna även som vuxen!
      // Nasser H

      Följ mina projekt:

      Tråd 1:
      https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
      Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

      Finns mer gott på följande sida!
      Min Zoon:
      http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

      Kommentar

      • stamsjo
        Användare
        • januari 2015
        • 16

        Hej.
        Är inte så duktig på namnen på malar men har
        2 st Callichthys callichthys (cigarrpansarmal)
        1 st L 128
        1 st lite mindre som jag tror är någon vanlig pleco sort.
        Är tillsammans med mina malawisar i ett 600l Kar.

        Kommentar

        • westafrica
          Användare
          • mars 2014
          • 320

          Ursprungligen postat av Punkfredd
          Missat detta inlägg, fasen va tråkigt!!! Känns som malar är lite känsliga för stora förändringar, typ ommöblering/omplacering...
          Mjo de känns som så hos mig med har haft några som dött utan att jag gjort någon förändring alls utom en stor om möblering... Kan ju vatt något annat lajvans med men inget annat tog skada o jag har några mer känsliga fiskar som skulle märka av dåligheter långt före sugploppen

          Kommentar

          • Mony
            Användare
            • december 2013
            • 187

            Klicka på bilden för större version

Namn: Golden-Nugget.jpg
Visningar: 1
Storlek: 146,2 KB
ID: 692207

            Min Golden Nugget L085

            Har skrivit en sammanfattning om denna juvel från en himla massa googlande.

            Kommentar

            • JRB
              NCS Medlem
              • januari 2013
              • 274

              Fotade tre intressanta skönheter till malar när jag vid ett blixtbesök i lördags sprang igenom min favoritbutik, Sandby Ciklidhobby… Redtailen är ca 40 cm, Giraffnosmalen kanske 10 cm och värstingen i gänget, den beryktade Gulpern var kanske 5-6 cm (inte länge till säkert)… Dessa är exempel på varför butiken är så bra, det är alltid spännande att se vad Lasse har fått ner i sina kar. Förutom ciklider från världens alla hörn varav många i bra storlek så man kan få en verklig bild av hur de ska bli som vuxna finns också mängder med olika malar (förutom de vanliga sällskapsfiskarna) Jag måste säga det intresset som Lasse har är ovärderligt för hobbyn.

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                Coolt, gulpern är som en stor mun med stjärtfena. RTC är ju knappast lämplig som akvariefisk.

                Kommentar

                • JRB
                  NCS Medlem
                  • januari 2013
                  • 274

                  Nä, Redtail kan bli riktigt stora och det finns ju fler arter som inte är så lämpliga ur den synvinkeln, ex. Paroon och Pangasius som fort växer ur de flesta normala akvarium...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...