840 liter Tanganyika i Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    Ursprungligen postat av johho
    Vill du ha dem i samma kar? Eller tänker du ha flera olika grupper?
    Nej, inte blanda olika Cyphotilapias med varandra. Det vill jag absolut inte. Och det finns inte plats för fler individer i det karet nu. Flera kar. Men det är nästan en utopi att det skulle bli fler kar. Jag har inte tid att sköta fler och jag har inte plats till fler. Så, nej det stannar vid en önskan.

    //Kaj

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      Ja det är nackdelen med att gilla stora fiskar, det blir många 720-kar om man vill ha några stycken

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        Ursprungligen postat av johho
        Ja det är nackdelen med att gilla stora fiskar, det blir många 720-kar om man vill ha några stycken
        Så är det...

        //Kaj

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • juni 2008
          • 1882

          Ett klipp som visar förändringarna i karet den senaste tiden:



          //Kaj

          Kommentar

          • Doktor-T
            Användare
            • april 2012
            • 424

            Karet ser fint ut och jag gillar dom stora stenbumlingarna. Dom måste vägt jävlar eller?

            Jag tycker inte du ska ha fler Gibberosa i. Det hade i mitt tycke blivit för många stora fiskar. Dom största, är dom runt 20cm?
            720 Malawi
            375 Yngel
            112 Yngel
            70 Yngel

            Kommentar

            • johho
              Användare
              • mars 2007
              • 1825

              Är det så att Kajjan har köpt moduler av Magnus?

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                Ursprungligen postat av Doktor-T
                Karet ser fint ut och jag gillar dom stora stenbumlingarna. Dom måste vägt jävlar eller?

                Jag tycker inte du ska ha fler Gibberosa i. Det hade i mitt tycke blivit för många stora fiskar. Dom största, är dom runt 20cm?
                Det där är moduler som fylls med vatten.

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  Sitter och funderar på vad jag gillar bäst, den gamla inredningen med natursten eller den nya med modulerna. Det är riktigt tight skägg mellan dem faktiskt. Men tror jag gillar naturstenen bäst. Med detta sagt så är det ju du som ska tycka om det så viktigast är ju vad du tycker
                  Båda inredningarna ser dock bra ut och som sagt, jäkligt lika i mina ögon om vilken som är "bäst".

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    Ursprungligen postat av Doktor-T
                    Karet ser fint ut och jag gillar dom stora stenbumlingarna. Dom måste vägt jävlar eller?

                    Jag tycker inte du ska ha fler Gibberosa i. Det hade i mitt tycke blivit för många stora fiskar. Dom största, är dom runt 20cm?
                    Ja, om de hade varit äkta stenar så hade glaset inte klarat det men det är RockZolids River moduler. Nej, det blir inte fler Gibberosa i det karet. Det hade helt klart blivit för mycket - och, ja, alfahannen är nog 20 cm. De enda tänkte tillskotten kommer att bli 6 st Benthochromis tricoti . De kommer inom någon vecka.

                    Ursprungligen postat av johho
                    Är det så att Kajjan har köpt moduler av Magnus?
                    Så är det.

                    Ursprungligen postat av johho
                    Sitter och funderar på vad jag gillar bäst, den gamla inredningen med natursten eller den nya med modulerna. Det är riktigt tight skägg mellan dem faktiskt. Men tror jag gillar naturstenen bäst. Med detta sagt så är det ju du som ska tycka om det så viktigast är ju vad du tycker
                    Båda inredningarna ser dock bra ut och som sagt, jäkligt lika i mina ögon om vilken som är "bäst".
                    Ja, naturen är bäst - om det funkar. Men det blir snabbt väldigt många kilo och därför tycker jag moduler är bra att ha. I mitt fall, som man ser på videon, så fick jag känslan av en gammal tegelfabrik med alla de röda stenarna. Jag behöll några, resten åkte ut igen, och de jag behöll är mestadels dolda av modulerna. Eftersom jag har lite större firrar krävs det lite större håligheter att gömma sig i och det kräver i sin tur lite större stenar.
                    Jag är väldigt nöjd med hur det nu blev och hoppas kunna behålla det så för en längre tid.

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Och det är ju det viktigaste, att du är nöjd fint är det ju hur som!

                      Kommentar

                      • Doktor-T
                        Användare
                        • april 2012
                        • 424

                        Det är helt klart maffiga fiskar. Att Gibberosan är så fint blå är verkligen trevligt för vanliga tossor är i mitt tycke lite trista i sin färglöshet. Inte helt sällan är ju dom stora exemplar jag sett väldigt mörka, nästan gråa. Möjligen att det kan variera beroende på om man har ljus eller mörk inredning?

                        Jag tycker du gör rätt att hitta några pigga rackare som snor omkring i karet, det livar ju upp det hela en hel del
                        720 Malawi
                        375 Yngel
                        112 Yngel
                        70 Yngel

                        Kommentar

                        • Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • juni 2008
                          • 1882

                          Ursprungligen postat av Doktor-T
                          Det är helt klart maffiga fiskar. Att Gibberosan är så fint blå är verkligen trevligt för vanliga tossor är i mitt tycke lite trista i sin färglöshet. Inte helt sällan är ju dom stora exemplar jag sett väldigt mörka, nästan gråa. Möjligen att det kan variera beroende på om man har ljus eller mörk inredning?

                          Jag tycker du gör rätt att hitta några pigga rackare som snor omkring i karet, det livar ju upp det hela en hel del
                          Tycker att jag sett en del fina ex av den mera vanliga Burundin och jag tror att det har mycket att göra med hur de hålles och skötes. Trivs de inte blir de grå och färglösa, precis som de flesta andra firrar.
                          Men visst är det läckert med de blå färgvaroanterna.
                          //Kaj

                          Kommentar

                          • ThomasK
                            NCS Medlem
                            • januari 2013
                            • 286

                            Ursprungligen postat av Kajjjan
                            Ett klipp som visar förändringarna i karet den senaste tiden:



                            //Kaj
                            Jag tycker det blev kanon med de stora stenarna, i mina ögon blir akvariet ännu större och djupare.
                            Häftigt att se en så pass stor fisk "runda" en så stor sten och döljas helt bakom den.

                            snyggt Kajjjan
                            Mvh Thomas

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              Ursprungligen postat av ThomasK
                              Jag tycker det blev kanon med de stora stenarna, i mina ögon blir akvariet ännu större och djupare.
                              Häftigt att se en så pass stor fisk "runda" en så stor sten och döljas helt bakom den.

                              snyggt Kajjjan
                              Vi delar alltså helt uppfattning. Jag tycker verkligen om den där effekten och den där känslan som du beskriver!

                              //Kaj

                              Kommentar

                              • tomsand
                                NCS Medlem
                                • februari 2010
                                • 58

                                Ursprungligen postat av Kajjjan
                                Vi delar alltså helt uppfattning. Jag tycker verkligen om den där effekten och den där känslan som du beskriver!

                                //Kaj
                                Fint akvarium med riktigt snygga frontosor.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...