Ny med malawi och behöver 1 eller 2 råd! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Du kan köra utan täckglas men jag hade i så fall byggt en sarg och lagt på toppen som går runt hela burken. Dom hoppar om dom blir jagade eller rädda. Det kan smälla ganska bra i täckglasen så då kan du tänka dig att dom kommer en bit på ett sånt hopp..

    Det ser inte ut som att du har några sarger runt akvariumet heller, alltså sådana som är limmade högst upp på framruta/gavlar. Dom skyddar ju lite iaf.

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #17
      Ny med malawi och behöver 1 eller 2 råd!

      I ett så litet kar blir det nog bara två revir. Det tredje är nog lite snålt, men fungerar bra som gömställe för de som inte äger reviren. Malawi kan hoppa

      Kommentar

      • joppa
        Användare
        • februari 2013
        • 13

        #18
        Blev att jag beställde den större streamen på 1500L/h... kan ju isåfall dränka suget lite ifall det strömmar för mycket!
        Ok... Chansar med öppet kar! Kör en 5cm kant.. Tänkte ha några schysst flytväxter!
        '
        Kan man köra lite snäckor till dessa, typ anentome helena?

        Mvh

        Kommentar

        • joppa
          Användare
          • februari 2013
          • 13

          #19
          Behöver gärna svar inom 2 timmar!=)
          Ska till djuraffären om 2 timmar och äntligen köpa lite ciklider!

          Då till min fråga.. hur många ska jag köpa??

          Ska jag sikta på 3+9?

          Då kan man räkna med lite reproduktion också

          Tack

          Kommentar

          • stavhem
            Användare
            • januari 2011
            • 119

            #20
            Du kan nog ha bort emot 20 st om du vill, malawi ska gå trångt. Ska själv ha 1+5 saulosi och 1+5 afra i en lika stor burk kanske nått mer också...

            Kommentar

            • joppa
              Användare
              • februari 2013
              • 13

              #21
              köpte 12st men 4a dog i påsen påväg hem...
              Kostade förövrigt 96:- styck... Ska dom vara så dyra eller har jag en dyr affär?


              Köper storpack av Tropical D-50plus till mina diskus.
              saulosin äter den som det vore godis, funkar det att bara köra på det?
              Hade varit bra ekonomiskt

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #22
                Dog 4 i påsen? Hur länge var de i påsen, blev påsen kall? Det låter helkonstigt, jag har aldrig blivit av med en fisk under transport.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • joppa
                  Användare
                  • februari 2013
                  • 13

                  #23
                  ja tyvärr... Ca 1 timme. alla 12 fiskar i samma påse. Trodde själv det skulle vara lugnt men tyvärr.. Samtliga va i dåligt skick vid ankomst. Tror d va syrebrist. Ändå förasökte ja småskaka på påsen emellanåt.

                  Tror ni Tropical D-50plus funkar?

                  Kommentar

                  • endymion

                    #24
                    Ursprungligen postat av joppa
                    ja tyvärr... Ca 1 timme. alla 12 fiskar i samma påse. Trodde själv det skulle vara lugnt men tyvärr.. Samtliga va i dåligt skick vid ankomst. Tror d va syrebrist. Ändå förasökte ja småskaka på påsen emellanåt.

                    Tror ni Tropical D-50plus funkar?
                    Åk tillbaka och reklamera fisken direkt! En bra affär tar en sådan reklamation utan att bråka. Ju snarare du kommer destå lättare blir det för dig och desto svårare blir det för affären att skylla på dig. Att packa 12 st fiskar i en påse utan syrgas är i mesta laget, hade det därimot varit syrgas i påsen hade det inte varit några problem.

                    Saulosi brukar ligga i prisspannet 75-100 kr, och oftast är det så att större fisk kostar mer (fullvuxna djur kan kosta annu mer) och affärer som har öppet mycket kostar det lite mer.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...