Fototävling Februari 2013

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    #46
    Att hålla fotografen hemlig är en bra ambition men om man som jag gärna fotar mina firrar och akvarium så kan ju de som följer mina trådar också känna igen mina firrar och akvarium. På gott och ont, naturligtvis.
    Sen att bilden aldrig får ha varit publicerad tidigare är ju också en bra ambition men om man tar en serie bilder i ett sammanhang och skickar en till tävlingen och resten till sin tråd på forumet blir det inte stor skillnad på bilderna. Det kan ju rent av vara två olika bilder tagna samma sekund.
    Jag tycker bägge ambitionerna är helt ok men vi kan inte förvänta oss att det helt utesluter kompisröster eller att bilderna är helt unika.

    //Kaj

    Kommentar

    • Ciklidtok
      Användare
      • september 2008
      • 506

      #47
      Min röst är lagd, samt att jag har skickat in mitt bidrag till mars tävling
      www.ciklidtok.weebly.com
      *720 liter
      *375 liter
      *300 liter
      *275 liter
      *112 liter

      Kommentar

      • Göran Å
        Användare
        • december 2005
        • 1295

        #48
        Nu har jag röstat på mina 3 favoriter denna månad. Första platsen var given, sen var det lite svårare där vissa små tekniska detaljer avgjorde.


        Har även bemödat mig att försöka att ge konstrukltiv kritik till alla tävlingsbidragen (utom mitt eget) Har givit både + och - till alla fotona.

        Hoppas att ni som fått negativ kritik inte misstycker, men det är för er eget bästa rent fotomässigt. Bedömningen är grundad enligt min bildskärm, mina ögon och egen erfarenhet.

        Mvh Göran
        http://www.skovdeaf.se/
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
        http://www.skovdefagelklubb.se/

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #49
          Sv: Fototävling Februari 2013

          Det är säkerligen väldigt värdefull kunskap du sprider!!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Kajjjan
            NCS Medlem
            • juni 2008
            • 1882

            #50
            Ursprungligen postat av Göran Å
            Nu har jag röstat på mina 3 favoriter denna månad. Första platsen var given, sen var det lite svårare där vissa små tekniska detaljer avgjorde.


            Har även bemödat mig att försöka att ge konstrukltiv kritik till alla tävlingsbidragen (utom mitt eget) Har givit både + och - till alla fotona.

            Hoppas att ni som fått negativ kritik inte misstycker, men det är för er eget bästa rent fotomässigt. Bedömningen är grundad enligt min bildskärm, mina ögon och egen erfarenhet.

            Mvh Göran
            Inga problem! "Putsa rutorna och använd bättre ljus eller blixt så att du slipper långa slutartider som ger suddiga kort", räknar jag kallt med som kritik.

            //Kaj

            Kommentar

            • VisualDarkness
              Användare
              • december 2012
              • 180

              #51
              Ursprungligen postat av Göran Å
              Nu har jag röstat på mina 3 favoriter denna månad. Första platsen var given, sen var det lite svårare där vissa små tekniska detaljer avgjorde.


              Har även bemödat mig att försöka att ge konstrukltiv kritik till alla tävlingsbidragen (utom mitt eget) Har givit både + och - till alla fotona.

              Hoppas att ni som fått negativ kritik inte misstycker, men det är för er eget bästa rent fotomässigt. Bedömningen är grundad enligt min bildskärm, mina ögon och egen erfarenhet.

              Mvh Göran
              Konstruktiv kritik brukar vara svårast att få på bilder så tack till alla som lägger ned tid på detta och jag hoppas alla som får kritiken uppskattar denna!

              Kommentar

              • Ciklidtok
                Användare
                • september 2008
                • 506

                #52
                Både ris och ros mottages tacksammast, åtminstone när det gäller mina bilder
                www.ciklidtok.weebly.com
                *720 liter
                *375 liter
                *300 liter
                *275 liter
                *112 liter

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  Användare
                  • december 2012
                  • 180

                  #53
                  Nu är vi snart i slutspurten av röstningen för februariomgången av fototävlingen, tävlingen avslutas klockan 23:59 den 20/2.

                  Rösta här

                  Just nu är det 32 personer som har röstat men visst klarar vi att närma oss 50?

                  Priset för februari är en finfin RockZolid Stone I (42x36x20) cm modul sponsrade av Akvarieleasing!



                  Ps. Det finns fortfarande tid att skicka in bilder till mars-omgången vilken är en temaomgång med temat "Plural", två eller fler fiskar på bilden.

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    Användare
                    • december 2012
                    • 180

                    #54
                    Snart bara sex timmar kvar att rösta i februariomgången av fototävlingen, tävlingen avslutas klockan 23:59 den 20/2. Så om du inte har röstat se till att göra det så DaRe får en riktig tankenöt med hur han ska skicka det stora fina priset!

                    Rösta här

                    Just nu är det 39 personer som har röstat så 40st klarar vi lätt, men 50st skulle vara betydligt roligare. Alla kan vara domare!
                    Priset för februari är en finfin RockZolid Stone I (42x36x20) cm modul sponsrade av Akvarieleasing!



                    Ps. Det finns fortfarande tid att skicka in bilder till mars-omgången vilken är en temaomgång med temat "Plural", två eller fler fiskar på bilden.

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      Användare
                      • december 2012
                      • 180

                      #55
                      2½ timme kvar och 43 röstande, kom igen så spränger vi 50-gränsen!

                      Ursprungligen postat av chas
                      Så. Skickat in bild nu. Funkade fint via iphonen i brist på internet på datorn
                      Ser det och hoppas fler gör det för temat är inte så svårt, men man kan vara kreativ.

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        Användare
                        • december 2012
                        • 180

                        #56
                        Endast en timme kvar att rösta men vi är två röster kvar från 50 röstande så om du inte röstat, se till att vi passerar det!

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          #57
                          grattis Anders till vinsten i tävlingen. definitivt en av de 3 bästa enligt mig iaf

                          tycker dock det är lite konstiga resultat och låga medelbetyg som den bilden på 9:e plats som är en av de bättre bilderna men men
                          en annan konstig sak är att jag redan sett kommentarerna på min bild och nu är en av dem borta?? det är tävlingschefens kommentar som inte syns längre

                          sen kan jag tala om att min bild ska diskas då den inte följer tävlingsreglerna korrekt och är publiserad tidigare på ciklid så är även en annan bild i tävlingen, dock löjlig regel tycker jag
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • maltandis
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 1567

                            #58
                            Mina kommentarer är också borta.
                            Undrar var de är någonstans?
                            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                            Kommentar

                            • Göran Å
                              Användare
                              • december 2005
                              • 1295

                              #59
                              Grattis till första platsen Anders

                              Jag lyckades bara pricka in 1 rätt när det gällde mina pallplats favoriter

                              Grattis även till övriga pallplats vinnare....


                              Sedan saknar jag också fler kommentarer. Har sett att min bild hade fått från andra tidigare........Om man går till sina tävlingsbilder under pågående tävlingsperiod så ser man ev kommentarer innan de blir officiella.

                              Mvh Göran
                              http://www.skovdeaf.se/
                              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                              http://www.skovdefagelklubb.se/

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                #60
                                Sv: Fototävling Februari 2013

                                Stort grattis. Priset skickas om en vecka cirkus.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...