540 Liter SA med liv ovan ytan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darizz
    Användare
    • januari 2013
    • 45

    #31
    Det här gillar jag skarpt, har haft funderingar på något akvarium/orkidé bygge men aldrig blivit av. Synd att jag inte såg det här tidigare, har en hög Riverstone-moduler över som du kunde fått billigt.
    Lamprologus multifasciatus - Tanganicodus irsacae - Julidochromis transcriptus

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #32
      540 Liter SA med liv ovan ytan.

      Ursprungligen postat av Darizz
      Det här gillar jag skarpt, har haft funderingar på något akvarium/orkidé bygge men aldrig blivit av. Synd att jag inte såg det här tidigare, har en hög Riverstone-moduler över som du kunde fått billigt.
      Ja de var väldigt synd för dom kostade nästan mer än akvariet

      Men vad är det för moduler du har över?

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        #33
        Tänkte kolla hur de gått för dig om du fått tag i några Gäddor ännu eller om du väntar tills karet är vattenfyllt?
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #34
          540 Liter SA med liv ovan ytan.

          Ursprungligen postat av affealien
          Tänkte kolla hur de gått för dig om du fått tag i några Gäddor ännu eller om du väntar tills karet är vattenfyllt?
          Har faktiskt inte kollat runt något mer efter dom. Men de känns ju som att dom inte är omöjliga att få tag på då dom dykt upp på en och annan lagerlista det sista.

          Har inget annat akvarium att hålla dom i just nu så jag får tålmodigt vänta...

          Hoppas på att ha vatten i akvariet i slutet av april....

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #35
            Idag fick jag plockat upp ett trevligt STORT paket från Christer och Gabbi på akvarielagret. Tusen tack för detta och för hjälpen! Överflöd med service anda hos det företaget!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #36
              Gääääsp... Be aldrig upptagna hantverkare om hjälp om du har bråttom men fin blir den!

              Sista prylarna beställda så inom en månad ser jag vatten framför mig i det här karet...

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                #37
                Härligt, trodde nästan att det var nedlagt. Ska bli kul att se hur det växer fram.

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • mars 2009
                  • 2410

                  #38
                  Nejdå det är inte nedlagt. Men vi har tagit oss igenom en ganska hetsig vår med en liten kille med kolik. Efter det var jag tvungen att komma ikapp mig på jobbet lite. Först nu de finns tid över till nöjen som detta

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 3479

                    #39
                    Jag vet hur det kan vara (även när man har en bäbis som inte har kolik). Kul att du är igång igen.

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • FrePGun
                      Användare
                      • mars 2009
                      • 2410

                      #40
                      Ett steg i taget... Jag kommer ha Sveriges mest kärleksgivna, omskötta och allmänt tidsödslade akvarie möbel

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • mars 2009
                        • 2410

                        #41
                        Då projektet bytt inriktning helt och hållet så finner ni en ny tråd med fortsättning här:

                        Startar här upp en ny (ännu en....) projekt tråd då mitt tidigare projekt som var ett palludarium bytt karaktär med tiden. Kort och gott har hållet på med detta projekt nu i snart ett år. En ganska besvärlig graviditet följt av några månader med kolik har satt många käppar i hjulet för mig. Det positiva med den här långa

                        Kommentar

                        Arbetssätt...