Herichthys bartoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #16
    Nix, det var i doviikaret han var och han klarade sig bra.
    Det om något säger en del om hur hårdför den här fisken är så länge den inte får problem med magen/för mycket mat.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      #17
      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Nix, det var i doviikaret han var och han klarade sig bra.
      Det om något säger en del om hur hårdför den här fisken är så länge den inte får problem med magen/för mycket mat.
      Ok då måste du ha flyttat över honom till Umbee karet dom gångerna jag var hemma hos dig o såg honom
      CA

      Kommentar

      • pleco
        Användare
        • april 2002
        • 516

        #18
        Ska jag flytta paret till eget kar? har ett 240L ledig eller låta de dela 500L med polleni?
        ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          #19
          Det beror helt o hållet på hur de klarar sig nu. Pollenin är ju inte känd för att vara snäll precis.
          Mår de bra så finns det ingen anledning att flytta de.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • Kawasa
            Användare
            • september 2012
            • 840

            #20
            Personligen så skulle jag inte blanda ciklider fån Afrika (Madagaskar) med denna otroligt fina utrotningshotade art! Är jätte nyfiken på att få se bilder av dina två unika ciklider
            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

            Kommentar

            • pleco
              Användare
              • april 2002
              • 516

              #21
              P.pollenis storlek och temperament passar bättre med större CA ciklider än med afrikanska ,men det känns som polleni äger karet trots att de är mindre än bartoni ,de är mer framme och käkar allt så bartoni hinner inte få något att äta och vågar inte mata mycket .

              Ska flytta bartoni så jag kan mata polleni ordentligt ,är rädd att hanen slår ihjäl honan så dom ska få lite sällskap ,kanske ett par Amatitlania siquia eller Hypsophrys nematopus .

              Lyckas inte få bra bilder på bartoni tyvärr ,de är rädda för kameran gömmer sig så fort jag har kameran i handen , och pga av varningarna jag fått tidigare i tråden så vågar jag inte locka fram de med mat



              Blir lättare att fota dom när de kommer i lektankar
              Senast redigerad av pleco; 02 november 2012, 13:20.
              ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

              Kommentar

              • Kawasa
                Användare
                • september 2012
                • 840

                #22
                Nice tack för bilden!! Den har nästan exakt samma färg (fenor & kropp) som min Maya ciklid Cichlasoma urophthalmus när den var ung.
                Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                Kommentar

                Arbetssätt...