Klubbmästerskap i Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aejohansson
    Användare
    • maj 2011
    • 432

    #16
    Ursprungligen postat av maltandis
    Jag snackade med Kaj för 5 minuter sen, han sa att vi kör till nästa söndag. På måndag får de som inte anmält sig gråta blod och ångra sig bittert. Mer info kommer från Kaj så småningom, han och några glada sitter i en bil hem från Tyskland.
    Kanon, då hinner jag få besked från CSN i veckan om det kommer rulla in kulor i höst..

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • april 2002
      • 2294

      #17
      Krav
      1. medlemskap i NDS
      2. anmälningsavgift 1000 kr till plusgiro konto 489224-6. Pengarna skall finnas på klubbens konto den 10:e oktober För andra nordiska diskusfreaks gäller IBAN: SE91 9500 0099 6026 0489 2246
      BIC-kod (SWIFT-adress): NDEASESS
      Kontohavare: NORDISKA DISKUSSÄLLSKAPET
      3. Avrapportering till forumstråd senast den sista varje månad med start november 2012
      4. Fyra fiskar skall ställas ut på näsa championat 2014 Dessa tävlar mot varandra och förutom de individuella bedömningskategorierna så tillkommer en helhelts bedömning över jömnheten i gruppen.
      5. Fiskarna kommer att levereras ut mellan i slutet på oktober Vår strävan är att alla skall få sina fiskar så snabbt som möjligt.
      Vad får man
      1. 12st Rödturkos diskus från Stendker storlek 6,5 cm
      2. Nya medlemmar får medlemskap även för 2013
      3. Vara med på Championatet 2014 kostnadsfritt o bli bedömd av internationell domarexpertis, Samt en chans o vinna en NDS troffe.
      Klara VIll gärna ha in bostadsort samt ev avhopp/till anmälningar snarast.
      1. tessilituss Borås
      2. Svenne 819 Töreboda
      3. Elduris Stockholm
      4. Silent. Linköping
      5 Tommy & Martin Göteborg
      6. Alex Luleå
      7. Arvidssons
      8. moisen
      9. Adac
      10. Turte Uppsala
      11. Poddan Tranås
      12. Maltandis Stockholm
      13. Bergqvist Lomma
      14. micke_88 Höör
      15. 998
      16. Keller Hörby
      17. Jörgen N Ullared
      18. Daniel Josefsson
      19. Nilla
      20. aejohansson

      Tävlingsledning. Kaj Persson o Bosse Quidding
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • april 2002
        • 2294

        #18
        Kanske värt o säga att Stendkert gick in som sponsor och erbjuder varje deltagare 4 extra fiskar gratis. Dvs 8 fiskar blev 12.
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • maltandis
          Användare
          • oktober 2003
          • 1567

          #19
          Bra jobbat av er som var nere och flirtade med Stendker.
          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

          Kommentar

          • Big_Sal
            Användare
            • maj 2010
            • 315

            #20
            är sugen på att joina faktiskt, men har inget kar, finns det något hyfsat säkert leveransdatum på fisken? Om det finns lite tid att skaffa kar och få igång det så vore det riktigt kul! Även om man kanske inte aspirerar på seger så blir det nog lärorikt för en total diskusn00b...

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              #21
              Tyvärr inte ännu men jag skall plocka upp dem i tyskland den 17:e på väg hem från Barcelona, veckan efter är nog ett bra tips det finns ju fisk som skall både till Hörby o Lomma.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #22
                27 st blev det som ställer upp i denna tävling i att dra upp smått till stort.
                Engagemanget har också varit otroligt kul o se Igår morse kl 10 plockade jag upp 324 st Diskus i Warendorf utan för Munster. Och i kväll kommer samtliga finnas hos deltagarna som finns från Malmö i söder till Umeå i norr. Så när viljan finns fungerar också logistiken.
                Jag skall se om jag kan få ihop till en ciklidbladsartikel framöver.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Askul initiativ!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • wow
                    Användare
                    • oktober 2009
                    • 66

                    #24
                    Håller med DaRe, sjukt kul initiativ, det här kommer bli riktigt roligt att följa, även fast man inte är med i tävlingen.

                    Kommentar

                    • maltandis
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 1567

                      #25
                      12 små fegisar

                      De här små ska bli stora och vara med och tävla mot de stora odlarna i Sverige.
                      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                      Kommentar

                      • wow
                        Användare
                        • oktober 2009
                        • 66

                        #26
                        Ursprungligen postat av maltandis
                        De här små ska bli stora och vara med och tävla mot de stora odlarna i Sverige.
                        Finns nog stor potential i dom där små, vad är de för färgvariant?

                        Kommentar

                        • maltandis
                          Användare
                          • oktober 2003
                          • 1567

                          #27
                          Ursprungligen postat av wow
                          Finns nog stor potential i dom där små, vad är de för färgvariant?
                          Det är sex kobolt och sex brilljant turkos från Stendker. Kommer att leverera bilder lite då och då, om de växer. Har nog 30 liter diskusfoder, så de kommer inte vara utan mat.
                          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                          Kommentar

                          • Alex
                            Användare
                            • september 2012
                            • 39

                            #28
                            Vad tävlar man i ?

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              #29
                              Ursprungligen postat av Alex
                              Vad tävlar man i ?
                              Det är en tävling som pågår fram till Diskuschampionatet 2014 i malmö 4-6 april. De snyggaste diskusarna som är med och tävlar ska ställas ut där. Det kanske blir ett jättejippo i Malmö den helgen. Det finns några som tycker att vi ska ett jättestort evenemang som kan tillfredställa alla nördar, jag tycker att det låter skoj. Åter till diskustävlingen, vi är 25-27 stycken som har förmånen att få tävla mot varandra. Det är två domare utsedda Bo Quiding och Kaj P. Tror att de kommer att gå på kroppsform och även storleken (jo den har betydelse i det här fallet), vet ej om de är mutbara. Jag lommer göra ett försök, om jag ska ha någon chans att komma till final.
                              Jocke
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              • kaj.p
                                Användare
                                • april 2002
                                • 2294

                                #30
                                Ursprungligen postat av maltandis
                                Det är en tävling som pågår fram till Diskuschampionatet 2014 i malmö 4-6 april. De snyggaste diskusarna som är med och tävlar ska ställas ut där. Det kanske blir ett jättejippo i Malmö den helgen. Det finns några som tycker att vi ska ett jättestort evenemang som kan tillfredställa alla nördar, jag tycker att det låter skoj. Åter till diskustävlingen, vi är 25-27 stycken som har förmånen att få tävla mot varandra. Det är två domare utsedda Bo Quiding och Kaj P. Tror att de kommer att gå på kroppsform och även storleken (jo den har betydelse i det här fallet), vet ej om de är mutbara. Jag lommer göra ett försök, om jag ska ha någon chans att komma till final.
                                Jocke

                                Nja jag o Bosse är bara tävlingsledare, men de som kommer o döma är internationella domare. Sedan jobbar vi hårt på Malmö just nu. Vår tanke är att det skall bli en show/utställning/akvariemässa i Malmö 2014. O förhoppningsvis är även Ncs med.
                                Diskussällskapet
                                www.diskusforum.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...