Klubbmästerskap i Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Klubbmästerskap i Diskus

    Vem är bäst i klubben på o dra upp fisk???
    Fram till nästa championat kommer NDS att utlysa en tävling för att se vem i klubben som är bäst på o dra upp fisk från smått till stort. Vem har de bästa knepen och vem matar o byter vatten bäst o mest eller kanske också minst???

    8 st Diskus kommer att tilldelas alla som anmäler sig. Alla diskus kommer att vara i samma storlek
    ( ca 6-7 cm) och av samma sort. Dvs. alla skall starta med så lika förutsättningar som möjligt.

    Diskusens utveckling skall sedan redovisas minst två gånger i månaden i en speciell tråd på forumet och till sist skall man välja ut 4 stycken som tävlar mot varandra i en speciell klass på nästa championat. Där kommer den som är vår NDS champion uppfödare att utses.

    Anmälnings avgiften är 1000 kr och får denna får man 8 diskus samt tävlingsavgiften på championatet 2014.
    Krav på deltagande är att du är medlem i NDS samt att man förbinder sig att avrapportera två gånger per månad.

    Tävlingen kommer o starta i höst lite beroende på när fiskarna kommer hem.

    Tävlingsledare är Bosse Quiding o Kaj Persson
    Fisken kommer att väljas ut av undetecknad samt tävlingsledare när vi vet ungefär hur många vi blir och vad för fisk vi kan få tag på.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Vore spännande att läsa om i något kommande CB. Kanske kan vi göra reklam för det hel ai nästa CB nummer 4?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      #3
      Ojojoj vilken idé! Vilken utmaning! Själv är jag för grön på diskus för att deltaga, och sen har jag inget utrymme hemma för det heller, men det här ska bli väldigt intressant att följa!

      //Kaj

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • oktober 2003
        • 1567

        #4
        Jag är på, det ska bli skoj med Diskus igen. Ska hämta tio Maica red (övningsfisk) och ser fram mot tävlingen i höst.
        Senast redigerad av maltandis; 08 september 2012, 11:57.
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          #5
          Kul idé. Jag känner mig också lite grön, även om jag har dragit om ett gäng fiskar från 6cm till vuxen storlek. Rapportera gärna här på sidan löpande hur det går Kaj, hade varit kul att följa på ciklid.se även om tävlingen är kopplad till en annan sida/förening

          /Jocke

          Kommentar

          • maltandis
            Användare
            • oktober 2003
            • 1567

            #6
            Bli medlem i NDS och var med, 8 plattisar och anmälningsavgift för Diskuschampionatet 2014 för en tusing. Jag har inhandlat en 10-liters hink granulat två foderautomater och fick idag två oxydatorer hemlevererade till dörrren. Mat så många ggr som möjligt per dag, torrfoder när jag inte är hemma och varierat frysfoder så ofta som det går. Vi är nog 13-15 stycken som anmält oss till tävlingen.
            /J
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

            Kommentar

            • aejohansson
              Användare
              • maj 2011
              • 432

              #7
              Vart levereras diskusen? Bor ju oftast för centralt i Sverige för smidiga transporter..

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Ursprungligen postat av aejohansson
                Vart levereras diskusen? Bor ju oftast för centralt i Sverige för smidiga transporter..

                Nja som det är nu skall fisk gå till Luleå och hur centralt det är får du bedömma själva
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • aejohansson
                  Användare
                  • maj 2011
                  • 432

                  #9
                  Ursprungligen postat av kaj.p
                  Nja som det är nu skall fisk gå till Luleå och hur centralt det är får du bedömma själva
                  Luleå är ju nästgårds i sammanhanget När ska man ha bestämt sig? Löser isåfall medlemskapet och fixar, har suttit och skissat på hur man ska kunna bygga ett filtersystem idag som ska palla matningen. Men tvekar fortfarande då jag inte är någon diskusveteran direkt.

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2294

                    #10
                    Denna månad har man på sig fisken kommer i slutet på oktober.
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Alexander Ylipää
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 3615

                      #11
                      Är jag som deltar från Luleå. Skräll va?
                      Mvh Alex

                      Kommentar

                      • jozi81
                        Användare
                        • november 2011
                        • 56

                        #12
                        Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                        Är jag som deltar från Luleå. Skräll va?
                        Vänta nu...inte kan du få bli ensam från Luleå...??
                        Jag vill/ska vara med, men är nog inte betalande medlem...

                        Fixar det idag (sista dagen...) Räkna med mig iallafall!!

                        Hur fan anmäler man sig då...
                        Det närmaste ciklider jag har är datnoides, men det är ändå kul att vara här!

                        Kommentar

                        • maltandis
                          Användare
                          • oktober 2003
                          • 1567

                          #13
                          Är det inte fler som vill vara med och tävla om att bli Nordens bästa diskusodlare. Har ni inte testat Diskus innan så tycker jag ni ska vara med, slanta in 200:- på NDS konto och ge Diskusnördarna en match. Du får tolv små diskusar från Stendker som sen ska bli stora och fina till Diskuschampionatet 2014, läs mer på http://www.diskusforum.se/ .
                          1200:- är allt du behöver betala, 1000:- för tävlingsfisken och 200:- för medlemskapet, slantar du in i oktober så är du medlem hela 2013 (det går en brytgräns vid okt). Även om du inte vinner så kommer du säkert ha stora fina plattfiskar när tävlingen är avslutad. Gå med och läs på, så du kan ge experterna en match.

                          Jag blev själv betalande medlem för någon månad sen.
                          /Jocke
                          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                          Kommentar

                          • Wilhelm
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9122

                            #14
                            Imorrn är det försent! Idag är sista dagen för anmälan!
                            mvh Wilhelm

                            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                            www.linkopings-akvarieforening.net/
                            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              #15
                              Jag snackade med Kaj för 5 minuter sen, han sa att vi kör till nästa söndag. På måndag får de som inte anmält sig gråta blod och ångra sig bittert. Mer info kommer från Kaj så småningom, han och några glada sitter i en bil hem från Tyskland.
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...